2019. Június 26. | János, Pál
Előző

Hivatása író – Eszterhai Katalin...

Következő

Adni jó! – Kosaras Renáta...

Adni jó – Nyilka Ildikó

A világban, és sajnos itthon is, egyre többen szorulnak mások támogatására. Ebben a hónapban olyan művészeket, személyeket kérdeztük, akikről köztudott, hogy évek óta segítik adományaikkal a rászorulókat. Kérdéseinkre ezúttalNyilka Ildikó válaszol, akinek a beteg gyerekek megsegítése a szívügye.

 

Fontosnak tartja-e a jótékonyságot, s ha igen, miért?

Nekem szívügyem segíteni, mindig örömmel teszem. Fontos, hogy segítsek, vagy rajtam keresztül a kapcsolataim tudjanak segíteni a rászorulóknak. Sok esetben az egyetlen kiút számukra a külvilág támogatása. Míg sokan bőségben élnek, addig mások minden falat ételért megküzdenek. Míg egyeseknek a többlet a bőséget jelenti, nekik az „Életet”. Több módja is van az adományozásnak, akár egy születésnap is lehet ennek eszköze. Legutóbb egy dobozban gyűjtöttük az ajándékra szánt összegeket, s azt juttattuk el beteg gyermekeknek. Ezzel – reményeink szerint – talán tudtunk egy kis boldogságot csempészni szívűkbe.

 

- Kiket támogat a legszívesebben?

 

- A kisgyermekeket, hiszen ők maguk nem tudják ellátni magukat, vétlenek és nem tehetnek arról, hogy sorsuk így alakult. Múlt évben Böjte atya gyermekeinek segítettem, bevonva romániai, ausztriai kapcsolataimat is. Van úgy, hogy nem pénzzel, étellel, hanem szeretettel, segítéssel támogatom őket. Nagy boldogságomra lehetőséget kaptam önkéntesként, beteg gyermekekhez bejárni a kórházba és meseolvasással feledtetni a nehéz pillanatokat, segíteni megbirkózniuk a fájdalmas helyzetükkel. Egy gyermek mosolya kincs számomra.

 

- Vett már részt jótékonysági árverésen, ha igen miért, és kit támogattak? 

 

- Igen itthon is és külföldön is. Iskoláknak gyűjtöttünk.

 

- Mi a véleménye a cégek CSR tevékenységéről? Reklám vagy jótékonyság?

 

- Örömömre Magyarországon is terjed a jótékonyságnak ez a változata, egyre több cég, egyre több pénzzel segít. De vannak, akik név nélkül is teszik ezt! Én a vállalati CSR tevékenységi formát is támogatom, élni kell minden lehetőséggel, ami segíti a rászorultakat. A reklám képes jótékonyan hatni az emberekre, s egy lehetőség, egy eszköz a figyelemfelhívásra, annak érdekében, hogy minél többen segítsenek embertársaikon.

 

- Mi a véleménye az adományvonalakról és annak hatékonyságáról?

 

- Az adományvonalak csak reklám útján tudnak gyorsan hatni. Nagyon fontosnak tartom, hogy magazinok, Tv, rádió, útján is felhívjuk az emberek figyelmét arra, hogy segítsenek. Meghatározó a témakör, s hogy mennyire szívszorító az eset. Sajnos valamilyen módon el kell jutni az információnak az emberek szívéhez, füléhez, szeméhez. Mindezeket együttvéve, úgy gondolom ez is egy olyan eszköz, amellyel segíteni tudunk. 

 

Mit gondol arról, hogy hazánkban – és világszinten is – a különböző ügyek mellé elsőként a popzenészek álltak, állnak? 

 

- Örömmel hallom, hogy milyen sok alkalommal adakoztak a popzenészek itthon és a világban. A zenészek – és az egyéb művészek is – szívesen segítenek, empátiával, lojalitással állnak egy-egy ügy mellé, s mivel népszerűek, az emberek örömmel követik őket az adakozás terén is. Őrájuk figyel a világ, s a rajongók között megtaláljuk a segítőket is.

Előző

Hivatása író – Eszterhai Katalin...

Következő

Adni jó! – Kosaras Renáta...

Kövess minket!