2020. Augusztus 12. | Klára
Előző

Mi a negyedik?...

Következő

Biciklista...

Bab – tápláló és sokoldalú

Az egyik kiváló zöldségünk, a bab élettani hatásairól Csengeri Lillát, a Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége Kommunikációs Bizottságának tagját kérdeztük.

 

A bab – legyen az fehér vagy éppen vörös – vitathatatlanul egy kiváló zöldség: többféle vitamint, ásványi anyagot és antioxidánst tartalmaz, magas a fehérje-és rosttartalma, élettani hatása pedig rendkívül kedvező. Ha a bezártság ideje alatt nincs lehetőségünk a piacra rohangálni érte, szerezzünk be pár adag konzervet, hogy minden héten legalább egy-két alkalommal beépíthessük ezt a sokoldalú hüvelyest étrendünkbe!

 

A bab kiváló alapanyag ételeinkhez, hiszen B1-, B6-, K-vitamin- és folsavforrás, valamint olyan ásványi anyagokban is bővelkedik, mint például a magnézium, a cink, a vas és kálium.

 

A hüvelyesek fogyasztásával kapcsolatos számos kutatás arra a következtetésre jutott, hogy e zöldségek rendszeres fogyasztása csökkenti bizonyos betegségek kialakulásának kockázatát (mint például az elhízás, a 2. típusú cukorbetegség, a szív- és érrendszeri betegségek és bizonyos daganatos kórképek

 

A fogyni vágyók számára is kiváló választás lehet ez a hüvelyes, hiszen a szervezet lassan emészti, az általa okozott teltségérzet ezáltal hosszan tart. Összetett szénhidrátokban gazdag, így fogyasztása lassan emeli meg vércukorszintünket. A benne található élelmi rostok jó hatással vannak az emésztőrendszer működésére, emellett megkötik a bélben a koleszterint, részben gátolják annak felszívódását, ezáltal koleszterinszint csökkentő hatásuk is lehet.

 

 A bab fehérjetartalma magas, így a vegetáriánusok számára húsfélék helyettesítőjeként is szolgálhat, amennyiben más növényi fehérjeforrással kombináljuk, hiszen ezek önmagukban bizonyos aminosavakban (a fehérjék építőelemei) hiányosak. Zsírtartalmára jellemző, hogy előnyös összetételű, főleg telítetlen zsírsavakat tartalmaz.

 

Utánajártunk: A Magyar Dietetikusok Országos Szövetsége által kidolgozott legfrissebb táplálkozási ajánlás, az OKOSTÁNYÉR®  .(www.okostányér.hu) az egészséges táplálkozás részeként ajánlja a hüvelyesek rendszeres fogyasztását levesek, főzelékek, saláták, krémek részeként

Előző

Mi a negyedik?...

Következő

Biciklista...

Kövess minket!