2018. Október 16. | Gál
Előző

SUV-ban erősít a Ford...

Következő

A „legjobb” márkák 2017-ben...

Zöldül a hazai autópiac

A 2017-ben gazdára találó 136.206 új személyautó és kishaszon gépjármű már-már közelíti a válság előtti szinteket, és a növekedés üteme is elérte a 15,5%-ot.

 

A 2017-ben 15,5%-al bővülő magyarországi személyautó- és haszongépjármű piacon az értékesítések szerinti TOP25-ös rangsorban a legnagyobb növekedést a hagyományos benzines hajtást az elektromos hajtással kombináló környezetbarát hibrid modelljeiről ismert Toyota, és prémium márkája, a Lexus érte el.

 

Míg a Toyota csaknem háromszor, addig a Lexus a piaci bővülés mértékénél négyszer gyorsabb ütemben növelte magyarországi értékesítéseit. Ezzel a Toyota összesítettben a márkák hazai rangsorában 9684 új autó értékesítésével, 1,4 százalékpontos piaci részesedés növekedéssel 7,1%-os piaci részesedéssel a hatodik helyen végzett, míg a Lexus 656 új autó értékesítésével, 5,5%-os prémium piaci részesedéssel a prémium piacon ötödikként zárta az évet.

 

Az együttesen a hazai környezetbarát hibrid értékesítések mintegy négyötödét jegyző Toyota és Lexus látványos előretörése, és a piaci átlagot többszörösen meghaladó növekedési üteme egy rendkívül kedvező és ígéretes tendenciát, a hazai újautó értékesítések folyamatos és egyre gyorsuló ütemű zöldülését vetíti előre.

 

Különösen ígéretes, hogy a hagyományosan a magánvásárlók körében erős Toyota és Lexus tavaly a flottapiaci növekedés tekintetében is élen járt, jól mutatva, hogy a nagy vállalati flották (és a kis- és közepes méretű vállalkozások autóparkjai) tömegesen fordulnak el a környezetszennyező dízel hajtástól a zöld hibrid hajtás felé, legyen szó akár a középkategóriáról, akár a felső kategóriás luxusautókról.

 

A környezetbarát hibrid technológiát 20 évvel ezelőtt világhódító útjára indító, emellett az abszolút zöld, melléktermékkén tiszta vizet kibocsátó hidrogén üzemanyagcellás technológia, valamint az elektromos hajtást a várakozások szerint a közeljövőben forradalmasító szilárdtest akkumulátorok fejlesztésében is élen járó Toyota mára évente több mint egymillió új hibrid autót értékesít világszerte.

 

Ráadásul az eddig összesen eladott több mint 11 millió hibrid Toyota és Lexus többszöröse az összes többi autógyártó által értékesített alternatív hajtású autók számának együttvéve. A Toyota és a Lexus a napokban bejelentette, hogy a nagyteljesítményű hibrid változatok közeljövőben tervezett bemutatása mellett a következő évtized közepére már nem kínál majd egyetlen olyan autót sem, amely ne lenne részben van teljesen elektromos hajtású.

Tóth Gábor Ákosv

Előző

SUV-ban erősít a Ford...

Következő

A „legjobb” márkák 2017-ben...

Kövess minket!