2020. Február 18. | Bernadett
Előző

Vienna Autoshow: a minőség jegyében...

Következő

Önjáró kütyük kerékkel – vagy an...

Villamosítják a „villámos” márkát

2024-ig valamennyi Opel-típust villamosítanak, mindegyikből választhat majd e-variánst a vevő – hangzott el az Opel Magyarország múlt heti évindító rendezvényén.

 

A 31 ország szakújságíróiból álló nemzetközi zsűri a „villámos” logójú márka újdonságát hozta ki az AUTOBEST díj győztesének, és nyilvánította ezzel az Európa-szerte a legjobb ár/érték arányú autónak. Ez az elismerés azért is fontos, mert két évvel azután, hogy a PSA Csoport megvette az Opelt az amerikai General Motorstól,  radikális változások történtek a német márka portfóliójában. Kezdettől fogva világos volt, hogy a GM eredetű modellek idővel kikopnak a választékból és átadják a helyüket a PSA platformon készülő újdonságoknak és ebben a folyamatban a tavalyi év már komoly változásokat hozott. Az év második felében elköszönt a Mokka, a – magyar szempontból különösen fontos – Astra szedán, és nincs már a kínálatban az eredeti Zafira, ahogy az ADM és a Cascada sem. Ugyanakkor tavaly  - igaz csak az év végén – elindult az igazi változás az új Corsa megjelenésével.

 

A 2020-as esztendő az elektrifikáció, az emisszió csökkentés és az Opeles újdonságok jegyében indul. Az első Magyarországon is még az első negyedévben bemutatkozó újdonság a Grandland X Hybrid4, azaz az elektromos négykerékhajtást is tudó plug-in-hibrid változat. Az első negyedév végén megjelenik itthon az Corsa-e, a teljesen elektromos hajtású kisautó és a többi idei újdonság is – egy kivétellel – az elektromos hajtásról (is) szól. A sokat emlegetett Mokka utód teljesen elektromos és hagyományos meghajtással jelentkezik az év vége felé. Különösen fontosak lesznek a fuvarozási láncolat utolsó belvárosi kilométerein a könnyű haszonjárművek elektromos változatai:  „e” mutánsként is piacra kerül a Vivaro, illetve a Zafira Life. A Brüsszeli Nemzetközi Autószalonon a közelmúltban volt a világpremierje az Opel új zászlós hajójának, a megújuló Insigniának – mindjárt 230 lóerős, kétliteres benzinmotorral, négykerék hajtással és 9 fokozatú automata váltóval. A megújult Insignia az év közepére várható.

 

A változásokból az Opel szentgotthárdi gyára sem maradt ki, ahol közel egyéves előkészület után  január 9-én megkezdődött a PSA csoport PureTech háromhengeres turbo benzinmotorjának a sorozatgyártása. A kezdeti kapacitás évi 350 ezer darab. Az új szentgotthárdi projekt beindítása összhangban van a növekvő piaci igényekkel, amelyek jelentős részben abból erednek, hogy az új Opel/Vauxhall modellek PSA platformokra és technológiákra épülnek. A rendkívül hatékony, négyszeres „Év Motorja” győztes motorcsalád is hozzájárul a CO2 kibocsájtás csökkentéséhez, az előző generációhoz képest a PureTech benzinmotorok fogyasztása 4%-al kevesebb. Az Opel Szentgotthárd üzemét - amely több mint 27 éves múltra tekint vissza – 38 millió eurós beruházással alakították át az új motorok gyártásához.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Vienna Autoshow: a minőség jegyében...

Következő

Önjáró kütyük kerékkel – vagy an...

Kövess minket!