2017. November 19. | Erzsébet
Előző

Ráncfelvarratlan modellek a kifutón...

Következő

Kisfiús mosoly, férfi teljesítmény...

Vignale-fivérek: ki a menőbb?

Míg az Edge egy óriási, prémium kanadai „kupé-SUV”, addig a Kuga egy sokkal inkább európai viszonyokhoz méretezett és árazott városi terepjáró.

 

Az óriási Edge-et vezetni zsigeri élmény volt, s azt gondolom, joggal pályázhat az utak királya címre: egyszerre elegáns és robosztus megjelenése mellett az aktív zajcsillapító (ami az autó audio rendszerén keresztül ellentétes frekvenciájú hangokat sugároz, kioltva ezzel a zavaró hanghatásokat az utastérben), az adaptív kormányzás, a 210 lóerős biturbó dízelmotor, a Sport csomag és az összkerékhajtás predesztinálják erre.

 

Hatásosan hangsúlyozza ki a Ford Edge Vignale utasterének prémium karakterét a hatszögletű varrással díszített Windsor bőrkárpitozás, amelynek különleges szmoking-stílusú öltései az üléseken és az ajtók belső felületén is láthatók; a kárpitok Cashmere vagy sötét Ebony színekben rendelhetők. A bőrkárpitozás a középső kartámaszra és a tároló dobozra is kiterjed, akárcsak a műszerfalra, amelynek utas oldali részén alumínium hullámvonal fut végig. 

 

A Ford Edge meg sem próbálja letagadni származását, vonalaiban ott tükröződik az egész tengerentúli világ. Kissé szögletes, modern, de a LED-es nappalifény és a sok króm alól azért átütnek a konzervatív formák is. Az összkép azonban teljesen harmonikus, az Edge roppant látványos jószág. Különösen ezzel a hivalkodó, narancs színnel, amely az egyedi hűtőmaszk mellett az autó leglátványosabb eleme. 

 

A Sport felszereltségi szint prémium szőnyegszettet, Sony fedélzeti hifit, fémborítású pedálokat tartalmaz még a Titanium szinten felül. Csomagtartója szintén gigászi, 602 literes pótkerékkel, de ha minden hátsó üreget maximálisan kihasználunk, akkor 800 liternyi rakományt képes elnyelni. Ha pedig a hátsó ülések támláját is ledöntjük, enyhén emelkedő, sík felületet kapunk, amin akár aludni is lehet.

 

A Ford Kuga (2.0 TDCi Powershift AWD Vignale) 4,5 méter feletti hosszúságával és 1,7 méteres magasságával szintén nem apró jószág, de az európai szemnek talán könnyebben befogadható. A Vignale palettába tartozó Kugában már az ajtók tetejét és könyöklőjét is bőr fedi, nem csak elöl, hátul is, az ajtóküszöbökön Vignale felirat. Puha, fehérrel varrott bőrkárpit borítja az egész műszerfalat, ahogy a kormány is finom fogású. Fényes műanyagelem így is maradt, ám az egy olyan sötétszürkét kapott, ami a legelfogadhatóbb választás volt. A sötét elemek kontrasztos színe a fehér, vagyis inkább az ekrü, amit a steppelt Windsor Cashmere bőr ülések, az ajtókárpitok és a tető is visel, ezzel komolyan kitágítva a belső térérzetet. Utóbbi Vignale bőrülések bár kényelmesek, az alapmodellénél rövidebb ülőlapot adnak, valamint hátul korlátozottabb teret széltében. 

 

A Vignale modellek egyik ütőkártyája lehet az alapból is gazdag ellátmány, ami tartalmazza a Bi-xenon fényszórókat a LED-es menetfénnyel, a parkolássegédet, a láblendítéses csomagtérnyitást, a három fokozatban fűthető első üléseket, a 9 Sony hangszórót és a kéz nélküli ajtónyitást, valamint motorindítást. Tartalmazza továbbá a korábban említett prémium üléseket, ahol csak a sofőré memóriás és elektromosan állítható, de az legalább 10 irányban. Szintén alapként jár hozzá − ahogy minden frissített Ford Kuga modellhez − az új SYNC 3 rendszer a maga 8 colos érintőfelületével, amit elődjénél tízszer gyorsabbnak mondanak a gyáriak.

 

A Vignale-fivérekre azonban nem csak extra felszereltségű modellként kell tekinteni, sokkal nagyobb vonzerő lehet a mögöttük rejlő ügyfélprogram. A Ford prémiummodelleket kizárólag a kiemelt Ford Store üzletek árusíthatják, ahol az úgy nevezett Vignale Lounge-ban válogathatunk az anyagminták és a színek között egy szakértő értékesítési tanácsadó segítségével. Vásárlás előtt akár egy egész hétvégén át tesztelhetjük kiszemelt Vignale modellünket, ráadásul az átadás ott és akkor történhet, ahol és amikor számunkra a legmegfelelőbb. Az autó első tulajdonosa számára a teljes élettartam alatt ingyenes a szervizelés, aminek intézését szintén leveszi a vállunkról a Ford. Minden ügyintézéshez egyetlen számot kell felhívni, ahol az ügyintézők éjjel-nappal fogadják a hívást.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Ráncfelvarratlan modellek a kifutón...

Következő

Kisfiús mosoly, férfi teljesítmény...

Kövess minket!