2018. Június 25. | Vilmos
Előző

Vérrokonok...

Következő

Rakéták az aszfalton...

Vasalt ing, tiszta zokni

Az Audi Q5 Sport 2.0 TDI Quattro S Tronic az az akciófilm, amibe annyi izgalmat pakoltak, hogy az már szinte unalmas.

 

Vasalt ing, tiszta zokni – meg lehet szokni, tartja a rosszmájú mondás a házasságról, és ez kitűnően jellemzi az ember viszonyát ezzel az autóval. A Q5, bár Audi mércével is férfiasabbak a formái, az utóbbi évek márka-designjához képest nem hoz újdonságot. Az egyre hatalmasabb, lassan az orr vízszintes síkjából is kilógó single-frame hűtőrács uralja az elölnézetet, rengeteg nagyméretű hűtőnyílással, ehhez képest a hátsója olyan, mint egy józan üzletember praktikus utazótáskája. Elegáns, de csöppet sem szexi.

 

Pedig a döntött D oszlopnak köszönhetően kevésbé dobozszerű a Q5, mint a riválisok nagy része, ami valószínűleg elég is, hogy a szemlélő dinamikusabbnak lássa a formáját. Kár lenne tagadni: a Q5 lényegében egy A4-es magasabb karosszériába oltott klón, amit az is igazol, hogy annak műszerfalát kapta, egyébként meg a beltér többi részlete is ismerős a platformtárs típusokból.

 

Az üléspozíció tökéletes, vagy legalábbis tökéletesen személyre szabható, a feláras, elektromosan állítható első sportülések nagyok, határozottan tartják a testet és hosszú távon is kényelmesek. A helykínálat bőséges, a Sport belső különálló, oldaltámaszos ülései és a meglepően nagy kardánalagút miatt a hátsó sorban a középső hely nem teljes értékű, hosszabb túrára csak mérsékelten alkalmas.

 

A csomagtér 550 literes, a rakodás megkönnyítése érdekében a légrugós változatok fenekét gombnyomással le lehet ereszteni, és a háttámlák innen is egyetlen mozdulattal dönthetők, előrehajtásuk után pedig közel sík rakteret kapunk.

 

Tesztautónk az extrák révén – figyelem! – kétszer annyiba fáj, mint az alaptípus, közel 23 millió. Az S-line csomag és a 20 colos felnik kívülről, az alcantara sportülések belülről árulják el azonnal, hogy nem spóroltak a konstruktőrök, de ki is akadna fenn azon, hogy a mátrix LED-es fényszórók, head-up display, távolságtartó tempomat, közlekedési táblákat és lámpákat felismerő kamerarendszer, a városi és parkolási asszisztens csomag és a navigációs inforendszer a Bang&Olufsen hifivel jelentősen megdobják a vételárat.

 

A vezetési segédletek és a Multi Media Interface pazarul működött, a kijelzők képe gyönyörű és bármilyen fényben tökéletesen leolvasható volt. Sokat segítettek a városi és parkolási csomag vezetési segédletei, megbízhatóan és feltűnés nélkül tették a dolgukat. A központi tablet ugyan nem érintőképernyős, de az MMI tekerőgombjával könnyű volt eligazodni a menüpontok között. Ahol ez indokolt, például a klíma, az ülésfűtés illetve néhány kiemelten fontos funkció esetén az Audi megtartotta a fizikai nyomógombokat.

 

Tesztautónkban egy igazi csúcs futómű dolgozott, a hajtásról pedig a kétliteres, 190 lóerős TDI motor gondoskodott, 7 fokozatú dupla kuplungos váltóval és összkerékhajtással. Utóbbi csak nevében quattro, mivel szintén kuplunggal működik: hátra csak akkor jut a motor nyomatékából, ha a vezérlőegység az első kerekek kipörgése miatt úgy dönt, ott is szükség van rá. A gyári 5,7 l/100 km-es fogyasztási adat helyett azonban szerintünk a 7 liter a reális.

Csendesen, erőlködés nélkül gyorsított a TDI, a DSG finoman pakolgatja a fokozatokat, hatékony a fék, a rugózás pedig minden úthibát elnyel. Döbbenetesen csendes autó, még a gumik dübörgését és a szélzajt sem hallani benne, a teszthét végén kifejezetten sajnáltuk visszaadni. Vasalt ing, tiszta zokni – meg lehet szokni.

Tóth Gábor Ákos

 

Utánajártunk:

-  Az auto motor und sport szakmai magazin 42. „Legjobb Autók” („Best Cars”) olvasói szavazása során az Audi A5 Sportback diadalmaskodott a „Középkategória” modelljei között. Az ötajtós kupé a szavazatok többségét megszerezve végzett piaci szegmense élén. A négykarikás márka modelljei emellett három második helyet is begyűjtöttek. 

 

-  Gianni Annoni, az Audi egyik magyarországi márkanagykövete a Porsche Hungaria és az Audi támogatása révén az eddigi Q2 után már egy Q5 Sport 2.0 TDI Quattróval jár.

Előző

Vérrokonok...

Következő

Rakéták az aszfalton...

Kövess minket!