2018. December 12. | Gabriella
Előző

Lássuk, mit főztek a házigazdák!...

Következő

Életmód márkává avanzsál a Lexus...

Tölgyfával „kereskedik” a VW Amerikában

Nem titok: az Atlas Cross Sportot a Volkswagen a BMW X6 elérhetőbb árú alternatívájaként szeretné bevezetni az amerikai piacon.

 

Az  Egyesült Államokban lévő monterey-i Pebble Beach már hosszabb ideje az autózás  jövőjébe tekintő eseménnyé vált. A gyártók itt mutatják be mindazt, ami a későbbiekben valósággá válhat, így itt mutatkozott be az Atlas Cross Sport és az Atlas Tanoak tanulmányautó is.

 

A kaliforniai  Montereyben augusztus végén rendezett autós hét során a Volkswagen az Atlas szabadidő-autó bázisára épült két tanulmányautót mutatott be: az Atlas Tanoak  tanulmányautó pick-up-ot és a dinamikus Atlas Cross Sport szabadidő-autót, melyek alapváltozatban 2018 márciusában debütáltak New Yorkban. A vonzó formájú összkerék hajtású modellek jól illusztrálják az Atlas-ban rejlő lehetőségeket.

  

Az Atlas Cross Sport sorozatgyártású változatának bevezetését 2019 elejére tervezik. Az új Volkswagen Atlas a hétüléses középméretű szabadidő-autónak (SUV) az újabb, ötüléses változata. A sorozatgyártáshoz közeli tanulmányautó sportos formájával a kompakt coupékat idézi, hálózatról tölthető hibrid hajtással (PHEV) 265 kW /360 lóerős teljesítményre képes, kizárólagos elektromos hajtás esetén  26 mérföldet, mintegy  40 km-t tud megtenni.  A tanulmányautó másik változata hibrid hajtású, külső, akkumulátor töltő funkció nélkül, 231 kW/ 314 lőerős teljesítményre képes.

 

Mindkét Atlas Cross Sport  modellt ellátták a nulla kibocsátású hajtással, tökéletesen hozzáigazították az olyan nagyvárosok körülményeihez, mint San Francisco vagy Los Angeles. Az Atlas Cross Sport sorozatgyártású változatát az Egyesült Államokban, a Tennessee államban lévő Chattanooga-ban fogják  gyártani, párhuzamosan a hétüléses Atlas-szal.

 

Hamarosan az Atlas Tanoak - melyet az Egyesült Államok csendes-óceáni partjain honos, 45 méter magasra növő tölgyfa után nevezték el - is valósággá válhat. A 206 kW/280 LE V6 benzinmotoros hajtású tanulmányautó a Volkswagen első pick-up- ja, ami a változtatható moduláris keresztmotoros platformon (MQB) valósul meg. Külső vonalaiban egészen a B oszlopig  a pick-up és a szabadidő autó (SUV)  nagyon hasonlít egymásra.

 

A két változat a gépkocsik karosszériájának  hátsó része felé haladva tér el egymástól: a pick-up hátsó ajtói első látásra talán nem is vehetők észre, miután az ajtókilincsek szinte láthatatlanok, mert azokat a C oszlopba integrálták, a dupla kabin pedig ennél fogva különösen hosszúnak, mégis elegánsnak tűnik. A meghökkentő forma meghatározó eleme az Atlas Tanoak tanulmányautó hosszú platójának is.

 

Hírek szerint a gyártó ezeket a modelleket Európában nem forgalmazza, az amerikai piacon kívül csak a kínai vásárlók juthatnak majd hozzá.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Lássuk, mit főztek a házigazdák!...

Következő

Életmód márkává avanzsál a Lexus...

Kövess minket!