2020. Január 26. | Vanda, Paula
Előző

Karácsonyi élménytúra – takarékos...

Következő

Moziklasszikussal pózol a villany MINI...

Takarékos atléta a Mazdától

A Mazda 3 G122 Plus Sedan AT merész, menő, fiatalos, finom, csendes kétliteres, négyhengeres szívómotorja pedig párját ritkító hatékonyságú.

 

A sportosan elegáns már eléggé elcsépelt jelző, különösen a mediterrán márkáknál, de nem a japán formatervezőknél. Ennek cáfolatán a Mazda régóta dolgozik, és nem is kevés sikerrel. A 3-as szedán kívülről szép és dinamikus, akár egy atléta verseny közben, ugyanakkor mérhetetlenül elegáns is. Az autó enteriőrje is telitalálat: egyszerre minőségi, letisztult, ergonomikus, modern és formás. Az egyik legszebb részlet egyben az egyik legfontosabb kezelőszerv, vagyis a kormánykerék, ami filigrán, méretét, illetve fogását tekintve tökéletes, számos komoly sportautó megirigyelné.

 

A vízszintes tagolású műszerfal a különleges légbeömlők és a klímakonzol révén tovább erősíti ezt az érzést. Kicsit talán sok volt a zongoralakk, a feketeség, nappal csak az igazodik el, aki már megszokta, hova kell nyúlni. Tároló rekeszből is bőven akad a fedélzeten, az anyagok jók, az összeszerelés kiváló. A csomagtér méretes, a nyílása persze szedánosan lapos, a csomagfedél zsanérjai pedig az eddigi gyakorlatnak megfelelően ütköznek a magasabb csomagokkal – csak hogy legyen mibe belekötnie az újságírónak.

 

A Mazda különösen büszke arra, hogy a hasznos vetített kijelző szériában jár az összes új 3-ashoz, az információt a rendszer a szélvédőre vetíti. A digitális műszercsoport szintén friss hozomány, amit szerencsére nem „űrhajósítottak” a japánok: számos fontos adatot képes megjeleníttetni, de kinézete klasszikusan visszafogott. A multimédiás rendszer szintén új: szebb, nagyobb felbontású kijelzőt és új menürendszert kapott, remekül használható.

A kormány műszercsoport körüli ‘cockpit’-szerű rész pilótafülkésen öleli körbe a sofőrt: lehet indulni.

 

A kétliteres G122 korrekt erőforrás, az automata váltóval minden egyes megtett méter élményszámba megy. Szívómotorhoz képest a nyomatékosság egészen rendben van, egyedül magasabb fordulatszámon „ellenkezik” picit. Cserébe viszont a G122 fogyasztása egészen katartikus, már-már dízelmotoros: normálisan „padálozva” akár 6 liter körüli átlagfogyasztást tudtunk kihozni az autóval. Városban 7,5, autópályán, utazó sebességgel pedig 6,5 l/100 km körüli étvágyat tapasztaltunk a teszthéten.

 

A futómű abszolút beváltja azt, amit a formaterv ígér, a vezethetőség kimondottan közvetlen, az autó viselkedése pedig abszolút sportos, a zajszigetelés remek.

 

A Mazda minden új 3-ashoz szériában kínálja a modern vezetőt támogató rendszerek teljes arzenálját, ami egyebek mellett városi vészfékasszisztenst, (keresztirányú forgalomfigyelővel kiegészített) holttér figyelőt, sávtartó automatikát, adaptív tempomatot, táblafelismerőt is tartalmaz. Továbbá alapból jár a 8 (nálunk Bose) hangszórós, bluetooth-os és Apple Carplay-képes multimédia navigációval és digitális rádiótunerrel, az alufelni készlet, a LED-es főfényszórók és hátsó lámpák, a vetített kijelző, az elektromos tükörbehajtás, a bőrborítású kezelőszervek és még hosszasan sorolhatnánk. Az utcán is megnézik, ami azért jelent valamit, akár cégautónak is el tudnánk képzelni.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Karácsonyi élménytúra – takarékos...

Következő

Moziklasszikussal pózol a villany MINI...

Kövess minket!