2019. Április 19. | Emma
Előző

Audi R8 V10 Decennium...

Következő

Guruló műalkotások - BMW Art Cars...

„Szépségtapaszok” a Peugeot-nak

Az autóipar egyik legnagyobb becsben tartott autós szépségversenyén a közönség a Peugeot új generációs középkategóriás modelljét választotta meg az év legszebb újdonságának.

 

Több mint 120 ezer szavazat alapján a Peugeot 508-at választották meg az Év Legszebb Autójának a párizsi Festival Automobile International keretében hagyományosan megrendezett szépségversenyen. A nagyközönség négy fordulóban szavazhatott a hét jelölt modellre; a Peugeot 508 végül a voksok 34 százalékát megszerezve magabiztosan győzött rangos ellenfeleket legyőzve.

 

A 2017-es Peugeot Instinct tanulmányautó által ihletett új Peugeot 508 formavilága nem először részesült elismerésben: népszerű prémium modelleket megelőzve,a modell tavaly elnyerte a brit Carwow autós szakportál „Az év legstílusosabb autója” címét. Nem az új generációs 508 volt az egyetlen Peugeot, amely kitüntetésben részesült az idén 34. alkalommal megrendezett párizsi Festival Automobile International szépségversenyén. A Peugeot e-Legend tanulmányautó neves koncepciójárművek között nyerte el az Év Legszebb Tanulmányautója címet.

 

Ezt a díjat nem a nagyközönség, hanem egy autótervezőkből, divattervezőkből, építészekből és ipari formatervezőkből álló szakmai zsűri ítéli oda. Ugyanez a két Peugeot modell egyébként a valós idejű közösségi forgalominformációs szolgáltatást nyújtó Coyote Systems első autós díjátadóján is aranyérmet kapott. Az Európa-szerte ötmillió felhasználóval rendelkező vezetőtámogató hálózat ügyfeleinek szavazata alapján a Peugeot 508 lett a 2019. Év Coyote Autója, míg az e-Legend a legkiválóbb tanulmányautónak járó Play Station különdíjat nyerte el.

 

A Peugeot 508 tíz év után a francia márka második sorozatgyártású modellje, amely elnyerte az Év Legszebb Autója címet: 2009-ben az Európa-szerte számos díjjal jutalmazott Peugeot RCZ kupé részesült ebben a kitüntetésben.  Mindeközben a 2019. Év Brit Autója szavazáson a legkiválóbb buszlimuzinnak választották meg a Peugeot új családi egyterűjét. Az elismerés nem az első, és bizonyosan nem is az utolsó a Rifter díjai sorában.

 

Az „ésszerű, praktikus és hasznos”, akár hét személyes kivitelben is elérhető autó mindennapi célszerűségével és a szabadidőjárművek hangulatát idéző stílusával egyaránt maga mellé állította a szakértőket, valamint havonta 80 millió főre rúgó összesített olvasótáborukat. A kétféle karosszériahosszal (4,40 vagy 4,75 méter), öt- és hétszemélyes kivitelben is elérhető Rifter nem csak a Brit Év Autója versenyében bizonyult a legteljesebb körű ajánlatnak. Korábban a szintén brit WhatCar? autós szaklap Év Autója versenyén a nála drágább, és nagyobb modelleket (a Volkswagen Tourant és a Ford Galaxyt) legyőzve nyerte el az Év Buszlimuzinja címet.

 

Előbbi vetélytársánál kényelmesebb rugózása, utóbbival versenyre kelő menetdinamikája kifejezetten kellemes utazóautóvá teszi; a magas üléshelyzet a gyerekülések kezelésében és a forgalom áttekintésében egyaránt segít, a csomagtartó pedig a felső kategóriás luxusterepjárókén is túltesz. A WhatCar? szerkesztői a takarékos dízelmotoroknál is jobb választásnak találták az 1.2 literes, dinamikus és takarékos benzines erőforrást.

Ez a háromhengeres turbómotor nem véletlenül nyeri el 2015 óta minden alkalommal az Év Motorja címet: alacsony fordulatszámon ébredő, jól használható forgatónyomatékával, finom járásával és egy hasonló teljesítményű négyhengeresnél mintegy 20 százalékkal csekélyebb károsanyag-kibocsátásával immár négyszer bizonyult a nemzetközi szakértő zsűri kedvencének.

 

Végül, de nem utolsósorban a Peugeot Rifter eddigi legnagyobb becsben tartott elismerése az Autobest 2019 díj. A 18 év után megújult, a modern kor követelményeit – így többek között a környezetvédelmet, a konnektivitást és a vezetőtámogatást – minden eddiginél nagyobb súllyal értékelő Autobest zsűrije 31 ország képviselőiből áll.

 

A Peugeot Rifter rendkívül szoros versenyben bizonyult Európa legjobb vételének – a személyautók biztonságát, kényelmét és technológiai tartalmát, kiemelkedő helykihasználását találták kiemelkedőnek a szakújságírók.  Az új generációs 3008 és 508 modellekkel közös LMP2 padlólemezre épülő Peugeot Rifter napjaink egyik leginnovatívabb kezelőfelületével rendelkezik. A Peugeot i-Cockpit teljesen újragondolt ergonómiája ösztönös, természetes kezelhetőséget, kiváló kilátást és ezekből fakadóan pihentető, azaz egyszerre kényelmesebb és biztonságosabb utazást kínál.
Tóth Gábor Ákos

Előző

Audi R8 V10 Decennium...

Következő

Guruló műalkotások - BMW Art Cars...

Kövess minket!