2018. Október 24. | Salamon
Előző

Nehéz terepen a Renault SUV-ok...

Következő

Zöldül a hazai autópiac...

SUV-ban erősít a Ford

A személyautók és kishaszon gépjárművek piacán tavaly 16 033 gépjármű forgalomba helyezésével, 11,77%-os piacrészesedéssel lett első ismét a Ford.

 

A rendkívül széles modellpaletta mellett a Ford hosszú évek óta képviselt ügyfélélmény stratégiája is rendkívül eredményes, ami azt jelenti, hogy a márka sikerrel nyeri el és tartja meg minden 8. magyar autóvásárló bizalmát.

 

Különösen fontos ez a pick-up szegmensben, amelyet egyértelműen a Ford Ranger ural közel 37%-os piaci részesedéssel, 1767 darabos értékesítéssel. Bár a Toyota közleménye szerint, ha az adatokat megtisztítjuk a regisztráció után forgalomból kivont és külföldön újraértékesített, azaz re-exportált darabszámtól, és a valóban hazánkban maradó pick-upokat vizsgáljuk, egészen másként alakul a sorrend: az első ez esetben a Toyota Hilux (1035 darab), ezt követi a Ford Ranger (883 darab), és harmadik az Isuzu D-Max (419 darab).  Az viszont vitathatatlan, hogy az 1317 darab Ford Transit és 661 Transit Custom eladásával a Ford vezeti az ún. kishaszon jármű szegmenset is, a sportkocsik előkelő listájának élén pedig 20,14%-os piacvezető részesedéssel a Ford Mustang áll.

 

A Ford Magyarország idei éve az új modellbevezetések éve lesz, hiszen 10 új vagy teljesen megújult modell érkezik a néhány hónapja bevezetett, kívül-belül megújult Fiesta mellé. Februárban megismerkedhetünk az Ecosport SUV teljesen megújult változatával – ez fontos lépés, mert az előd modell nem nagyon jeleskedett kategóriájában. Érthető az igyekezet, mert nincs olyan szegmens az autóiparban, amely ehhez hasonló növekedési ívet írt volna le az elmúlt években a világon. Magyarországon sem más a helyzet: mára a teljes hazai újautó értékesítés 28,4%-át teszik ki a SUV-ok, míg tavaly ez még csupán 23,9% volt.

 

Az idei év tartogat meglepetéseket Fiesta fronton is, jön a várva várt Fiesta crossover Active és a csúcsmodell Fiesta ST is. Májusban érkezik az ikonikus Mustang legújabb változata, a második félév legnagyobb sztárja pedig a vadonatúj Focus lehet, mely szeptembertől lesz elérhető a magyar Ford márkakereskedésekben.

 

Szamosi Viktor, a Ford Magyarország ügyvezető igazgatója elmondta, hogy 2017 folyamán bővült az értékesítési és szervízhálózatuk is. A Kaposváron és Budapesten nyílt új Ford szalonokkal immár országszerte 35 értékesítési helyszínen és 48 szervizközpontban állnak a vásárlók rendelkezésére. Beszélt ezzel kapcsolatban a szakképzett munkaerőpótlás nehézségeiről is, amelyet azzal kívánnak ellensúlyozni, hogy 2017-ben elindították az országos Ford Karrierprogramot, mely az autószerelő szakma presztízsét hivatott visszaállítani, és a jól képzett, és motivált szerelő utánpótlást biztosítani az ország autószerelő szakmunkásképző intézményeivel való szoros együttműködésben. A programhoz idén 6 középiskola csatlakozott országszerte, jövőre pedig ezt a számot 10-re tervezik emelni.

 

Újságírói kérdésre elmondta, információi szerint a márka elektromos autózással kapcsolatos fejlesztései dömpingszerűen 2020 körülre érnek be, ami egybe esik a következő emissziós szigorítás bevezetésével Európában. Ezzel kapcsolatban aggodalmát fogalmazta meg, mely szerint az európai e-autózás térnyerésével még több környezetszennyező, tíz évesnél is idősebb jármű érkezik majd az országba. Osztva az MGE véleményét ennek a folyamatnak már jelenleg is gátat kellene vetni – mégpedig a CO2-kibocsátás alapú adózással. Az EU országok közül sajnos abba a 7-be tartozunk, ahol ez nem így van – összehasonlításul említette Csehországot, ahol nagyjából annyival több új autót adnak el, mint amennyi használt autó érkezik hozzánk.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Nehéz terepen a Renault SUV-ok...

Következő

Zöldül a hazai autópiac...

Kövess minket!