2020. Március 29. | Auguszta
Előző

14,5 év a járműállomány átlagélet...

Következő

Vienna Autoshow: a minőség jegyében...

Snájdig erdőkerülő

Lehet hobbigép belőle, megfelelően felkészítve a keményebb terepre, és családi autóként is használható, ám a Ford Ranger 2.0 Bi-Turbo Wildtrak ennél jóval több.

 

Aki manapság keményvonalas terepjárót szeretne, jobbára a pickupot vásárol. Nem lebecsülve 4X4-es képességeit azért a Ford Ranger 2.0 Bi-Turbo Wildtrak esetében inkább a macsó stílus, a vontatható tömeg, és a biztonságot sugárzó megjelenés lehet fontos szempont a vásárlóknak. Akik itthon igencsak kitettek magukért, mert az elmúlt évben kategóriája aranyérmesévé tették a megújult Rangert.

 

Lehet persze hobbigépként kezelni, megfelelően felkészítve a keményebb terepre, és családi autóként is használható, de a mérnökök arra tervezték, hogy hűséges munkatársa legyen az embernek. Tesztmodellünk azonban tényleg a személyautós hangulatra erősített rá. A külseje az elődmodellhez képest alig változott, az új hűtőmaszkon és lökhárítón kívül két új szín is megjelent a kínálatban, tesztautónk „aranyozott” megjelenése sokakat egy hangos hűhára késztettek.

Az utastér igényesebb, személyautósabb lett, de ennél fontosabb, hogy elérhető lett a Ford legújabb infotainment rendszere, az okostelefon-tükrözéssel ellátott SYNC3, amit 8 colos érintőképernyőn lehet kezelni. A Rangerben széria a gyalogosfelismerős autonóm vészfékező és a táblafelismerős sebességkorlátozó, opcióként pedig önállóan parkoló asszisztenst is lehet kérni. A figyelmesség netovábbja, hogy sötétben az automatika leveszi az országúti világítást, hogy ne vakítsa a szembejövőt, majd vissza is kapcsolja azt.

 

Tesztautónkat a Ford új kétliteres EcoBlue dízelmotorja mozgatta. A négyhengeres erőforrás biturbó változatban 213 lóerőre és 500 Nm-re képes - a korábbi 3,2 literes, öthengeres, 200 lóerős dízelt küldte nyugdíjba, ami a fogyasztást tekintve nagy előrelépés (mi például többnyire országúton közlekedve 10 literes átlagot hoztunk össze). Az összkerékhajtás minden esetben széria, a hatsebességes kézi helyett pedig tízfokozatú automata váltót kapott, ami az F-150-ből és a Mustangból lehet ismerős. Megjegyzem, egy manuális váltóval sokszor gyorsabban megoldottam volna néhány kényes helyzetet és kevesebbet erőlködött volna az autó is. szóval, aki hobbicélra választ Rangert, lehet, hogy jobban jár a manuális váltóval.

A 23 centis hasmagasság és 80 centis gázlómélység mellett a 29 és 21 fokos első terepszög is sokat mondó adat. A teherbírás akár 1252 kilogramm is lehet, a Ford pick-upja pedig 3,5 tonnát is vontathat. A Wildtrak felszereltséghez könnyen felhajtható platóhátfal tartozik, amelynél egy torziós rugó nyitáskor lefékezi, záráskor jelentősen megkönnyíti a hátfal felfelé mozgatását. Az értékesebb rakományt dekoratív ezüstszínű redőny védi.


Egy ilyen erőgép esetében fontos plusz az aktív zajcsökkentés (nem a szigetelést halmozzák, hanem ellenzajjal nyomják el a motorbőgést.) Az autó vezetője a SYNC 3 kommunikációs és szórakoztató központon keresztül állandó kapcsolatban maradhat a külvilággal is. A MyKey rendszer segítségével pedig a flottaüzemeltetők úgy programozhatják be az indítókulcsot, hogy korlátozzák a vezető által elérhető végsebességet, a Hi-Fi hangerejét, illetve állandóan bekapcsolt állapotba állíthatják az aktív biztonsági rendszereket. A megemelt futóműnek köszönhetően a közlekedés többi résztvevőjét némiképp „lenézhetjük”. A magasság miatt a fellépők is jól jönnek, ilyen évszakban érdemes használni őket, mert ha valaki mégsem akarna rájuk lépni, akkor nem tud úgy kiszállni, hogy ne koszolódjon a ruhája.

 

A majdnem 2,1 tonnás pickup meglepően virgonc normál útviszonyok között, ugyanakkor a teherautó mivoltát nem tudja letagadni aszfalton. A hátul dobfékes rendszernek idő kell, amíg lelassítja a monstrumot és a tempós kanyarokban is „küzdeni” kell, hogy az íven maradjon. A városi cirkálás sem éppen stresszmentes vele, mert bár a tekintélyt parancsoló méret segít, hogy kicsit előzékenyebbek legyenek a többiek, de a megfelelő parkolóhelyeket hosszabb ideig kell keresni, mint egy valóban városba termett autóval. Hiába segít tolatókamera és parkolóradar, azért az 5,3 méter hosszú platóssal óvatosan kell manőverezni.

Tóth Gábor Ákos

Előző

14,5 év a járműállomány átlagélet...

Következő

Vienna Autoshow: a minőség jegyében...

Kövess minket!