2024. Május 04. | Mónika, Flórián
Előző

Nissan Juke: felnőtt a "kicsike"...

Következő

100 különleges Mercedes, 100 izgalmas ...

Salone del Mobile: dizájn négykeréken

A BMW immár a Vision Neue Klasse és Vision Neue Klasse X tanulmányautó kreatív tervezési folyamataiba is betekintést engedett.

 

A BMW Group „FUTURE OF JOY” fantázianévre keresztelt kiállítása a 2024. április 16-21. között megrendezett Salone del Mobile dizájnhét keretében várta látogatóit. „A nóvum az egész vállalat számára átírta a játékszabályokat, ez pedig természetesen a formanyelvben is visszaköszön – legyen szó akár az analóg és a digitális megoldások összefonódásáról, az új bioalapú anyagok használatáról vagy a monolitikus formanyelvről, amely kizárólag a lényegre összpontosít” – fogalmazott Adrian van Hooydonk, a BMW Group vezető formatervezője.

 

A kiállításon olyan munkakörnyezeteket mutattak be, amelyekben a bajor prémiummárka tervezőmérnökei a holnapok elektromos, digitális és körforgásos mobilitásának úttörő megoldásait fejlesztik ki. A látogatók betekintést nyerhettek az új tervezőmérnöki stratégiába és a két tanulmányautó kreatív tervezési folyamataiba, miközben láthatták, hallhatták, érezhették, megízlelhették és meg is illatozhatták a Neue Klasse modellgenerációt.

 

A kiállítás a technológiailag tökéletes termékek megalkotására való törekvést és az embereket középpontba helyező átható élményeket egyaránt bemutatta. Az üdvözlőzóna, amely barátságos virágmotívumokkal köszöntötte a látogatókat, egy új világba kínált betekintést. Az árkádok között feltűntek a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó részletei, amelyek a kifinomult illat- és hangélmény harmóniájában azonnal a pozitív, inspiráló jövő érzését keltették a vendégekben. Néhány lépéssel később mindez kézzelfogható valósággá vált: a BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó az elmélyedés, az inspiráció és a megannyi találkozás színhelyeként szolgáló átriumban mutatta be a BMW új, egyszerre letisztult, elegáns és időtlen formanyelvét.

 

A „FUTURE OF JOY” kiállítás utasterébe érkezve a látogatókat egy melegebb színvilág fogadta, elsősorban citrom- és narancssárga tónusokkal. Az utasteret és karosszériát, árnyalatokat és felszereltségeket, valamint felhasználói felületeket és hangzásvilágot is érintő, különféle tervezési fázisokon át tartó utazás során a vendégek testközelből élhették át, amint a különálló kategóriák egy holisztikus felhasználói élményt ígérő egésszé állnak össze. A BMW Vision Neue Klasse tanulmányautó citromsárga és a BMW Vision Neue Klasse X tanulmányautó narancssárga színvilágát eközben páratlan fényshow elevenítette meg.

 

A kiállítótér tükröződő, matt ezüst mennyezete a végtelen tér érzését keltette és fokozta a harmóniát ember és technológia között. A két tanulmányautó fenntartható szín- és anyagmintái, a munka- és tervezési folyamatokról készült műalkotások, valamint a multimédiás bemutatók azt is lehetővé tették, hogy a vendégek elmerüljenek a Neue Klasse modellgenerációt átható pozitív könnyedség érzésében. De hát nem erről szól a dizájn, legyen szó akár egy kanapéról, vagy egy ember léptékű aszfaltvasalóról?

Tóth Gábor Ákos

Előző

Nissan Juke: felnőtt a "kicsike"...

Következő

100 különleges Mercedes, 100 izgalmas ...

Kövess minket!