2018. Augusztus 21. | Sámuel, Hajna
Előző

Vasalt ing, tiszta zokni...

Következő

Szegény gazdagok...

Rakéták az aszfalton

Lamborghini, Mazda Vision Coupe, BMW Concept 8 Series – a luxus kategória legjobb elképzelései a jövőt illetően.

 

A Pirelli minap óhatatlanul is a Lamborghini nagykövetete lett azzal, hogy közzé tette: hatféle gumiabroncsot biztosít márka új üdvöskéjéhez, az Urushoz. Ez azért fontos, mert ez a különleges autó 3,6 másodperc alatt gyorsul 100, és 12,8 másodperc alatt  200 km/órára, a maximális sebessége pedig 305 kilométer óránként. Vezetési stílustól és módtól függően a Pirelli három termékcsaládot biztosít az Urus vezetőinek: a P Zero-t a teljesítmény kedvelőinek, a P Zero Corsa-t az adrenalin-függőknek és a Scorpion-t azok számára, akik terepen keresik a kalandokat (ez a gumiabroncs-család, amelyet a legextrémebb használatra terveztek és nem csak a standard kivitelben, hanem a téli és négy évszakos változatban is elérhető, akár minden terepre alkalmas – all terrain - modellként).

 

A gumiabroncsok hat különböző típusa tükrözi tehát a világ leggyorsabb SUV modelljének sokoldalúságát és lelkét  (legyen szó havas, kavicsos, homokos talajról, dinamikus, versenyre élezett vagy sima országúti körülményekről), de a funkcionalitás mellett mindegyik sportos vezetési élményt is ígér. A legfontosabb technikai kihívás a tapadás, a havas-nedves fékhatás, ellenállás a terepautózás okozta sérülés veszélyekkel szemben és a kopásállóság.

 

Friss hír, hogy a Mazda Vision Coupe nyerte „Az év legszebb tanulmányautója” címet a 33. Nemzetközi Automobil Fesztiválon. Az autós és motorsport szakértőkből, valamint elismert építészekből illetve divattervezőkből álló zsűri a Mazda Vision Coupe -t – melyet a gyártó októberben leplezett le először Tokióban – választotta a legjobbnak, kilenc olyan konkurens jelölt előtt, mint az Audi Aicon, a BMW i Vision Dynamics, a KIA ProceedConcept, a LamborghiniTerzoMillenio, a Mercedes-Benz AMG GT Concept, a Mercedes AMG Project One, a Vision Mercedes Maybach 6 Cabriolet, a Nissan Vmotion, vagy a Peugeot Instinct.

 

A légies négyajtós arányai a hátra pozícionált utastérrel a klasszikus kupék formájára emlékeztetnek, míg lendülete egy nagyteljesítményű sportautó benyomását kelti. A külső egyszerű „egy-mozdulat” formája sebességet közvetít, a belső tér pedig a hagyományos japán építészetből kölcsönöz motívumokat, melyek háromdimenziós mélységet adnak, ennek eredménye a nagyon nyugalmas környezet. A név tiszteleg a gyár nagy sikerű, több mint 50 éves kupé-hagyományai előtt, melynek egyik képviselője például a bolygódugattyús motoros Mazda Luce.

 

Az új BMW 8-as Coupé egy előszériás példánya a napokban futja nagysebességű tesztköreit az olaszországi Aprilia versenypályáján. A megterhelő próbatétel elsődleges célja, hogy a mérnökök a legintenzívebb folyamatos igénybevétel közepette hangolják tökéletesre a modell hajtáslánc- és futómű-technológiáját. Jóllehet, a tervezőmérnökök tökéletesen álcázott prototípussal végzik a versenypályás teszteket, az új BMW 8-as Coupé mégsem tudja titkolni jellegzetesen sportautós arányait. Ahogyan a BMW Concept 8 Series tanulmányautó esetében, úgy a dinamikusan elnyújtott vonalvezetés, a lapos jármű-sziluett, az erőteljes frontrész és a magabiztosan terpesztő hátsó kialakítás egysége ezúttal is lélegzetelállító vezetési élményt sejtet.

A Róma közelében fekvő, hozzávetőlegesen 4 kilométer hosszú, meredek ívekkel és tempós ráfordítókkal tűzdelt aszfaltcsík kiváló terepet biztosít a nagyteljesítményű sportautók nagysebességű teszteléséhez.

 

Az újdonság kivételesen sportos menettulajdonságai a tömegtermelés és a motorsport között húzódó rendkívül szoros kapcsolatnak tudhatók be, hiszen az új BMW 8-as Coupé fejlesztési munkálatai a hamarosan sorozatgyártásba kerülő BMW M8 sportmodell és a BMW M8 GTE versenyautó tervezési fázisaival szinkronban, párhuzamos elvek mentén zajlottak.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Vasalt ing, tiszta zokni...

Következő

Szegény gazdagok...

Kövess minket!