2019. November 13. | Szilvia
Előző

Útra kelnek a guruló nappalik...

Következő

Ne is álmodj 21 millánál olcsóbb Sup...

Otthon tartotta a díjat a legszebb Alfa

Az 1937-ben gyártott kupéklasszikus nem csupán a műértő zsűri, de a rajongó közönség elismerését is elnyerte.

 

A közönség és a szakmai zsűri közötti tökéletes harmóniának köszönhetően az Alfa Romeo 8C 2900B Berlinetta Touring kétszeres győztesként gurulhatott fel az idei Concorso d’Eleganza Villa d’Este képzeletbeli dobogójára. Egy nappal azután, hogy a Comói-tó partjára kilátogató közönség soraiban látványos diadalt aratott, az 1937-ben napvilágot látott, a kétajtós kupé a történelmi járműkülönlegességek legendás szépségversenyeként megrendezett esemény idei felvonásának abszolút trófeáját is elhódította,

 

„A Motorok Szimfóniája, avagy a Concorso d’Eleganza Villa d’Este és a BMW autómodelljeinek 90 éve” mottó alatt életre hívott három nap így a milánói gyöngyszem kétszeres győzelmét hozta. A különleges modell tulajdonosa, az amerikai David Sydorick a zsűritől kiérdemelt „Best of Show” kitüntetés mellé az újratervezett Trofeo BMW Group trófeát is átvehette.

 

A 2019-es Concorso d’Eleganza Villa d’Este kétszeres győztese már megszületésekor is igazi ritkaságnak számított: az Alfa Romeo 8C 2900B rendhagyó összeállításából 1937 és 1940 között mindössze harminc példány látott napvilágot Milánóban. A modell műszaki alapját az Alfa Romeo rendkívül sikeres versenyautói adták, meghajtásáról pedig egy teljes egészében öntvényből készült, soros nyolchengeres benzinmotor gondoskodott.

 

A dupla vezérműtengely és a két turbófeltöltő 180 lóerő maximális teljesítményt varázsolt elő az erőforrásból, a kétajtós kupé exkluzivitását pedig hátratolt váltó és független kerékfelfüggesztések fokozták. A hosszított tengelytávolsággal gyártott öt modell első példányaként a kupékülönlegességet a Carrozzeria Touring manufaktúra Superleggera karosszériával látta el, amelynek tökéletesen harmonizáló stílusjegyei a kifinomult technikai megoldásokkal még 82 év után is hatalmába kerítik a műértőket.

 

A klasszikus járműkülönlegességek nemzetközi szakértőkből álló zsűrijének és illusztris műértőinek kegyeiért folyó küzdelem idén így ismét hazai győzelmet hozott: az idei volt sorozatban a hatodik esztendő, amikor a Lorenzo Ramaciotti elnöklete vezette bizottság Olaszországban készült modellnek ítéli oda a legendás járműszépségverseny legnívósabb elismerését.

 

Az izgalmas döntő előtti órákban a szakmai zsűri a nyolc kategóriában felvonuló történelmi járműkülönlegességek győzteseit és helyezettjeit hirdette ki a Villa Erba luxusszálloda parkjában. A legkülönbözőbb korszakok emlékeit idéző ötven autómodell között egy 1925-ös Vauxhall 30-98, egy 1963-as Fiat-Abarth Monomille GT, egy 1954-es Mercedes-Benz 300 SL, egy 1961-es Ferrari 250 GT California Spyder, egy 1971-es Lamborghini Miura P 400 S, egy 1949-es Ferrari 166 Mille Miglia és egy 1967-es Lamborghini Marzal is kategóriagyőzelmet ünnepelt.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Útra kelnek a guruló nappalik...

Következő

Ne is álmodj 21 millánál olcsóbb Sup...

Kövess minket!