2020. Július 07. | Apollónia
Előző

Las Vegas Strip e-MINI-vel...

Következő

Vízen is jól hasít a Peugeot...

Open-air élmény a Lexustól

A Genfi Autószalon idei elmaradása okán a hazai szaksajtó néhány napja találkozhatott a Lexus kabrióval, az első példányok októberben érkezhetnek hazánkba.

 

A 40.950.000 forintos induló ár meglehetősen gazdag felszereltséget foglal magába, a felhúzott és lehajtott tetővel egyaránt gyönyörű autót pedig a Lexus minden részletre kiterjedő gondos kidolgozása jellemzi. A Lexus sportautókra jellemző teljesítményéről a már a LC kupé változatából és az RC F sportkupéból is ismert 5.0 literes, V8-as benzines erőforrás gondoskodik, amely a LC Convertible esetében nem kevesebb, mint 464 lóerőt szabadít az aszfaltra. Már az alapkivitel utasterének kidolgozottsága is lenyűgöző, az egyedi metálkék külső fényezést fehér és kék belsővel párosító, 45.000.000 forintba kerülő Limited Edition kifinomultsága még a kategóriában is a párját ritkítja.

 

Az új LC külső megjelenésében művészien ötvöződik a kupé jellegzetes tetővonala és egy kabrió karaktere, így az autó nyitott és zárt tetővel egyaránt gyönyörű. Az utastér kialakítása szép példája annak, hogyan válhatnak a kabin első elemei – például a tetőtakaró vagy az üléskárpitok – a külső dizájn szerves részévé. A dizájnerek egyébként úgy válogatták össze a karosszéria, a vászontető és az elegáns utastér színpalettáját, hogy az tökéletesen megfeleljen az LC-vásárlók kifinomult stílusának, ízlésének és sokrétű életstílusának. Az utastér egyik jellegzetes dekorációs eleme az üléstámlák felső részét díszítő varrott és perforált mintázat, valamint a fejtámlákon látható dombornyomású „L” embléma.

 

Az 464 lóerős, 5,0 literes, V8-as szívómotorhoz DirectShift-10 automata sebességváltó csatlakozik; ez a hajtáslánc zökkenőmentesen és élvezetesen gyorsítja az autót. Hogy a V8-as blokk gurgulázása kabriózás közben még élvezetesebb legyen, a motor szívási hangjait egy hanggenerátor továbbítja az utastérbe a műszerfal panelen keresztül, a borzongató motorhangot pedig egy kipufogószelep erősíti fel.

 

A kabrióknál örök probléma, hogy a hátrahajtott tető tároláshoz túl sok hely kell, ami a csomagtér rovására megy. A Lexus LC Convertible csomagtartója viszont ugyanakkora, mint a kupéváltozaté (172 liter), mivel az ötletes tervezésnek köszönhetően az összehajtott tető a két hátsó rugótorony közti rekeszbe simul be, a hidraulikus motor pedig elfért a hátsó ülések mögötti üres helyen. A kabrió többrétegű vászonteteje hatékonyan állja útját a zavaró zajoknak, a mozgatást végző hidraulikus motor pedig halkan és hatékonyan működik. Tizenöt másodperc elég az LC Convertible vászontetejének lenyitásához vagy visszacsukásához, és a folyamat akkor is elvégezhető, amikor az autó 50 km/órás sebességgel halad.

 

A mérnökök szerint az új tető valójában még javítja is az autó menetdinamikáját. Mivel a szerkezet túlnyomórészt a jármű két tengelye közt kapott helyet, a kabrió súlypontja alacsonyabbra került, mint a kupéé – márpedig ez kulcsfontosságú az egyensúly és remek vezethetőség szempontjából. A Lexus azzal is csökkentette a tetőváz tömegét, hogy egy ritkán használt magnézium-alumínium ötvözetből készítette el a szerkezetet, ami így a lehető legkönnyebb lett, miközben a minősége és teljesítménye egyáltalán nem csorbult.

 

Természetesen hűvösebb napokon is adott az open-air élmény, mert a klímamenedzser automatikusan vezérli a légkondicionálást, az ülésfűtést, a nyakmelegítést és a kormánykerék fűtését, azt is figyelembe véve, hogy a tető éppen nyitva vagy zárva van-e, ezért az LC 500 kabrióváltozatának utastere a külső hőmérséklettől függetlenül kifogástalan komfortot kínál.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Las Vegas Strip e-MINI-vel...

Következő

Vízen is jól hasít a Peugeot...

Kövess minket!