2020. Július 07. | Apollónia
Előző

Leglegleg BMW: őszig várni kell rá...

Következő

A motorsport ihlette...

Nyári frizurát kapott a T-Roc

A T-Roc a jó idő beköszöntével már kabrió verzióban is elérhető, exkluzív, sportos megjelenésével és nyitott tetejével még több tekintetet vonz az utakon.

 
Nem fából vaskarika, de egyedi dizájnjának és sportos kupé formájának köszönhetően a T-Roc Cabriolet egyszerre megnyerő és tekintélyt parancsoló. Markáns orrkialakítása és letisztult oldalnézete pedig hozzájárul ahhoz, hogy a kabrió minden oldalról előnyösen mutasson. LED-technikájú fényszóróinak köszönhetően az autó az éjszakát is uralja, különleges fény dizájnjának köszönhetően éjjel-nappal jól látható jelenség az utakon.

Természetesen nem egyszerű lefejezésről van szó a modell esetében, ahhoz, hogy tető nélkül is elég merev legyen a T-Roc karosszériája, a struktúrát teljesen át kellett dolgozni. Eleve csak két ajtaja van a kabrió változatnak, viszont a tengelytáv 3,7 centivel, a teljes hossz pedig 3,4 centivel növekedett.


Az új, nyitott tetejű T-Roc megemelt üléspozíciójával biztosítja a kilátást az útra, míg elegáns kárpitozása, tágas és kényelmes belső tere igazán komfortossá teszi az utazást. SUV kialakításának köszönhetően nem kell a terekről sem lemondani a kabriózás javára, bőven jut hely a lábaknak a hátsó ülésen utazóknak is. A csomagok miatt sem kell aggódni, a kabrió 280 literes csomagterében minden elfér, amire egy kellemes hétvégi kirándulás során szükség lehet. Csakhogy: a közepes terep-kabrió nagyon hasonló működésű vászontetőt kapott az épp kifutó Golf Cabriolet-éhez, amely 9 másodperc alatt nyitható vagy zárható, 30 km/h alatti sebességnél menet közben is. Ám ezért cserébe a nyitott T-Roc csomagtartója nagyon összement: fent levő tetővel is csak 284 liter marad a csomagoknak, de kabrió-üzemmódban ebből is csupán 161 liter marad az összehajtott vászontető alatt. Ez persze aligha lesz szempont a vásárlók számára: ilyen járművet nagyon kevesen tartanak családi autóként. Ami ráadásul 2 millióval drágább a normál kialakításúnál.


A volán mögött ülve egyébként könnyű figyelemmel kísérni a vezetési adatokat: a nagyfelbontású, 26 cm méretű műszerfalnak köszönhetően nemcsak a sebességet és a navigációs utasításokat, de az éppen hallgatott dal címét is jól láthatjuk vezetés közben. Az alapfelszereltséghez tartozó infotainment rendszer a maga 16,5 cm (6,5 col) méretű TFT-kijelzős érintőképernyőjével, FM-rádiójával, 6 hangszórójával, 2 USB-C csatlakozójával és Bluetooth kapcsolatával valóban szórakoztató élményt nyújt az utazáshoz. Az opcionális, 6 hangszórós hangrendszer pedig tökéletes hangzást teremt a szabad ég alatti autózáshoz.


A T-Roc Cabriolet-t több vezetést segítő funkcióval is felszerelték. A gyalogosfelismerő funkciós vészfékasszisztens, az ACC adaptív távolságtartó automatika már alapfelszereltségben is elérhető. Az autóhoz olyan extrák is elérhetők, mint az opcionálisan választható holttérfigyelő, a parkolássegítő, valamint a forgalmi torlódás asszisztens.


Az opcionális progresszív kormányzás segít abban, hogy még nagyobb kontrollja legyen a sofőrnek az autó fölött a kanyarokban. Másfeles TSI benzinmotorjának köszönhetően pedig átélhetjük a sportos vezetés varázsát, de törekedhetünk arra is, hogy alacsonyan tartsuk fogyasztást: mindkét esetben teljes élményt ad a kabrió. Mélyebben fekvő karosszériája biztosítja a kiváló tapadást, ami tovább fokozza a kanyarok adta örömöt egy festői, lankás úton. Az opcionális vezetési profilválasztási lehetőséggel mindig az adott helyzethez hangolhatjuk, ECO módban takarékoskodhatunk az üzemanyaggal, COMFORT módban élvezhetjük a vezetés kényelmét, SPORT módban előhozhatjuk a T-Roc Cabriolet sportos énjét, míg INDIVIDUAL módban egyénileg is beállíthatjuk az autót, hogy az a legjobban kiszolgálja a sofőr igényeit.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Leglegleg BMW: őszig várni kell rá...

Következő

A motorsport ihlette...

Kövess minket!