2017. Június 24. | Iván
Előző

Nő az élen...

Következő

BMW tavasz...

Nissan Navara dCi 190 Aut.: puccos melós

A Nissan 2 tonnás pickupját narancsmetál fényezéssel és Tekna felszereltséggel terepre vinni igazi luxus, de csilivili külsővel is igazi ironmanként viselkedett.

 

A modell kézi váltós változatához volt már szerencsénk (korábbi cikkünk) , igaz, akkor főleg betonúton jártunk vele, a mostani, automataváltós verziót viszont felzavartuk Szentantalfánál a szőlőhegyre. Kíváncsiak voltunk, hogy boldogul a szikkadt agyagon.

 

Mondjuk, a tavaszi munkába merült gazdák figyelmét alaposan sikerült felkeltenünk, hiszen a Nissan külleme sokkal tetszetősebb lett az előző generációhoz képest. Lámpatesteiből nem hiányoznak a LED-es nappali menetfények, ívei, törései az orrát egész pofássá teszik. A japánok összességében jócskán felülmúlták az elődöt, és egy erős modellt alkottak a kategóriában praktikus megoldásokkal és korrekt műszaki tartalommal, illetve a szegmens egyik legméretesebb platójával. A szegmensben relatíve baráti fogyasztással rendelkező, és a 190 lóerős kétturbós változatban igencsak dinamikus 2,3 literes négyhengeres dízelmotor a kényelmes 7-fokozatú automataváltóval a kínálat ínyencválasztása.

 

Lendületesen autózva városban 9 liter fölé kúszik a mutató, viszont nyugodt ritmusban, ha nem kerülünk nagy dugókba, el lehet vele  gurulni kevesebb, mint nyolc literrel is. Elhagyva a várost országúton 6,5 literrel tudtam megtenni száz kilométert. Érdekes módon a motor gázolaj-igényén jócskán faragó Stop/Start rendszer csak a manuális váltós hajtásláncokhoz jár, ezt ennél a modellváltozatnál erősen hiányoltuk.

 

A motor nem, a hétfokozatú automatikus váltó viszont a régi békeidőket idézte. Finoman váltott, hegynek fel, erőteljes gázadásra sem éreztük, hogy bakugrásszerűen reagálna. Iszonyatosan dinamikus – igaz a plató nem volt megpakolva. Ha már itt tartunk: a 2007-ben debütált elődjéhez képest 7 centivel hosszabb platón a rakfelület 1578x1560 milliméteres befoglaló méretekkel rendelkezik, és a kerékdobok között is marad 1130 milliméterünk pakolni. Az emelési magasság 474 milliméter. Az extra kabinos változatnál újabb 21 centit kapunk hosszban a platón, annak ellenére, hogy ez a felépítmény nagyjából 10 centivel rövidebb az ötszemélyesnél.

 

A hozzánk hasonló úrvezetők megnyugtatására: minden hazánkban forgalmazott Navarához alapáron jár a lejtmenet-vezérlő, a visszagurulás-gátló, az elektronikus, részlegesen önzáró differenciálmű és opcióként a hátsó tengelyhez vásárolható differencilzár is. Mindazonáltal Tekna csúcsfelszereltséggel és ezzel a fényezéssel nem vinnénk be munkagépek által kivájt erdei utakra, egyszerűen sajnálnánk a szép küllemét bemocskolni.

 

Ami kívül felejthető optikai tupírozásnak tűnt a csúcsfelszereltségben, az belül aranyat ért. Kifejezetten hasznos extra például a 360 fokos parkolókamera, melynek a felbontása nem túl aprólékos, viszont sikerült úgy elhelyezni a kamerákat, hogy esőben is jól használható marad. A négy kamera nem is elsősorban a kocsi fizikai méretei, az 5330 mm-es hosszúsága és az 1850 mm-es tükrök nélküli szélessége, hanem a jókora holtterek miatt nagy segítség.

 

A 7 hüvelykes érintőképernyő menüje logikusan felépített, a navigáció mellett bluetooth kapcsolaton keresztül telefonálhatunk, zenét streamelhetünk. A tökéletes komfortérzet fokozására kapunk még napfénytetőt, tempomatot, ülésfűtést, behajthatjuk elektronikusan a tükröket, elektromosan állíthatjuk az ülést, élvezhetjük a bőrkárpit alatt a fűtőszálak melegét, kulcs sem kell az ajtónyitáshoz vagy az indításhoz, és hátulra is jutottak szellőzőrostélyok.

A japán behemót automata váltóval az „itt van Amerika” élményt nyújtja, igazából egy platós crossover - e kategória manapság elég jól hasít -, a kérdés viszont továbbra is az, hogy ki mire szeretné használni.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Nő az élen...

Következő

BMW tavasz...

Kövess minket!