2018. Május 21. | Konstantin
Előző

Q Inspiration: relaxáció és kényelem...

Következő

SUV-ban erősít a Ford...

Nehéz terepen a Renault SUV-ok

Egymás után járt szerkesztőségünkben a Renault két gazdagon felszerelt SUV-ja: a Captur jobban bejött, mint a Kadjar.

 

Miközben a kategória megalapítójának tartott Nissan Qashqai a 2017-es hazai SUV-listán az 5. helyet szerezte meg, a testvérmodell Renault Kadjar a TOP 10-be be sem került. A dolog azért is érthetetlen, mert a két autó műszaki tartalma sokban hasonlít, sőt azonos, ennél fogva csak arra tudunk gondolni, hogy a franciák a motorválaszték bővítésével bizony kicsit elkéstek. Végül is mindegy, de a Renault végre rádöbbent erre, és bevezetett a kínálatba egy új (pontosabban régi-új) motort, ami már kiválóan passzol a Kadjarhoz: a Renault-Nissan konszern 1618 köbcentis 1,6 literes, 4-hengeres turbós benzineséről van szó, ami TCe 160 típusjellel érhető el a Kadjarhoz, kizárólag elsőkerékhajtással, 6-fokozatú kézi váltóval és a Night & Day fantázianevű csúcsfelszereltséggel.

 

 Ugyanarról az egységről beszélünk, ami a Nissan Qashqai-ban és az X-Trailben is kiválóan teljesít. A Kadjar így a 0-100 km/h-s sprintet 9,2 másodperc alatt képes teljesíteni, az autó végsebessége pedig 205 km/h. A gyári fogyasztás városban 8, országúton 5,1, átlagban pedig 6,2 liter, amit szinte centire sikerült hoznunk a többnyire országutas teszthét során.

 

Digitális műszerfalával a Kadjar több mindent megragad a modern kor lehetőségeiből. Ötféle színárnyalat közül választhatunk, lehet előttünk minimalista, sebességmérő-hangsúlyos, környezettudatos vezetésre hangolt vagy sportosabb hangulatot gerjesztő nézet. A Kadjarban valósággal kapitányi hídon éreztük magunkat a motorháztető domborítására tekintve, belülről nagyon komoly tekintélyt kelt az autó masszív és magas orrtömbje, amit autópályán a közlekedők átlagon felüli kihúzódási hajlammal honoráltak.

 

A Kadjar csomagtere 472 liter, Intense felszereltségtől vagy az ülés csomagot megrendelve mindkét támlarész távnyitással dönthető le a csomagtér felől, ami igazán kényelmes és praktikus. Amiben egyébként a Renault SUV-ban sokkal többet kapunk, mint a Nissan tesó esetében, az a belső variálhatóság.

 

És akkor a Renault Captur, ami nemcsak dizájnos külsejű kisautó, de komfortjában és szolgáltatásaiban sem okozott csalódást. Ráadásul nem drága és legfőképp vonzóbb jószág, mint a Kadjar. Hogy miért is?


Eleve ott van tesztautónkon a modellfrissítéssel érkezett ragyogó kék, a Kék Zafír szín, ami vidámmá tette a lelkünket. Az utastérben új a kormány, a váltógomb és a HMI, valamint a LED-es belső világítás. A Captur kabinja jópofa, ötletes, friss még ma is, itt nem volt szükség különösebb változtatásra. A HMI felzárkózott a többi Renault-hoz: az R-Link 2 már Android Autós és Apple Car Play-es mobilos konnektivitást tud.


A tesztautóban ugyanaz a másfél literes dízelmotor dolgozott 110 lóerős változatban, hatfokozatú kézi váltóval társítva, amit jól ismerünk – hát igen, Nissanokból, nagyobb Renault-kból A Captur ugyan nem kapható összkerékhajtással (fordítsuk úgy le, nem játssza az eszét, hogy hegyre tud mászni, ha egyszer városi terepjárónak hívják) csak elsőkerekes változatban létezik.


A biztonsági extrák közül a holttér figyelés és a parkoló automatika került fel a modellfrissítés alkalmával az opciós listára. Új a teljesen LED-es fényszórórendszer, amely az Intens kivitelnél alapáras tétel.

 

No és akkor a lényeg: az Intens kivitelű Captur a hétköznapokban nagyon simulékony, kezes, szolgálatkész szerkezet. A kulcs nélküli nyitás-indítás, a kocsitól eltávolodva automatikus ajtózárás komfortja még ma sem általános, sokszor jóval nagyobb, drágább kocsikon is elmarad ez az extra, magas ára miatt, de a Renault-nál ez valamiért szinte magától értetődő már úgy egy évtizede.

 

A motor kellően nyomatékos a hétköznapi autózáshoz, csendes, rezgésmentes szerkezet. Sajnos hajlamos a lefulladásra, a stop-start rendszer ugyan automatikusan újraindítja a motort, fogalmazzunk finoman: németes megfontoltsággal. Fékezés, futómű, kormányzás: minden kiegyensúlyozottan, jól adagolhatóan/szabályozhatóan működik, mi kellhet még! Ja, hogy az audiorendszer is szépen szól? Igen, noha ebben a tesztautóban még csak nem is a BOSE csúcshifi dolgozott.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Q Inspiration: relaxáció és kényelem...

Következő

SUV-ban erősít a Ford...

Kövess minket!