2019. Szeptember 18. | Diána

MINI 60 Years Edition-nel ünnepel a BMW

Hatvan évvel a gokartos vezetési élmény és a kreatív helykihasználás hamisítatlan brit esszenciájának bemutatkozása után jubileumi kiadással ünnepel a MINI.

 

A kerek évfordulót a brit prémiumgyártó egy különleges dizájnkiadással ünnepli, amely a brit gyökereket és a MINI agilis karakterét helyezi a középpontba. Prémium minőségű, exkluzív stílusjegyeivel és felszereltségi opcióival a MINI 60 Years Edition a márka négykerekűinek azon tulajdonságát is kiemeli, amely a hétköznapok forgatagában mind a mai napig meghatározó erősséggel bír: a lendületes vezethetőség és a sportos kisugárzás párosát. A 2019 márciusától elérhető dizájnkiadást három- és ötajtós változatban is megrendelhetik a MINI ügyfelei, a motorháztető alatt négyféle erőforrással.

 

Az atletikus erőnlét a MINI génjeinek szerves része. A sportautókat anno megtervező John Cooper a kezdetektől hitt az újdonság versenypályás kvalitásaiban, ezzel pedig lefektette a modell azon kivételes pálya- és ralisikereinek alapját, amely az 1960-as évek Monte Carlo Ralijain aratott hármas győzelemmel érkezett fel a csúcsra.

 

A brit versenyautók klasszikus színét idéző MINI 60 Years Edition fejet hajt a márka sportos karrierje előtt, a British Racing Green árnyalatú karosszériafényezés egyértelműen utal a prémium kisautó származására és karakterére, miközben a Midnight Black, a Moonwalk Grey és a Melting Silver metál, illetve a MINI Yours Lapisluxury Blue akril szín is elérhető alternatíva. A választott karosszériafényezési árnyalat Pepper White vagy Black színű tetővel és külső visszapillantó-házakkal párosul, amelyet típus-specifikus motorháztető-csíkok és kéttónusú, 17 colos, exkluzív 60 Years küllődizájnú könnyűfém keréktárcsák egészítenek ki.

 

A dizájnkiadás egyedi „60 Years” emblémája nem csupán a baloldali motorháztető-csíkon és az oldalsó irányjelző-paneleken, de az első küszöbléceken, az utastér típus-specifikus dekorbetétjein, az első fejtámlákon és a kormányon is visszaköszön. A vezetőoldali (első) ajtó kinyitásakor a LED-technológiás logó-kivetítés a „60 Years” emblémát vetíti az úttestre, a bőrözött sportkormány és az exkluzív, Dark Maroon árnyalatú MINI Yours Leather Lounge 60 Years bőrözés pedig a dizájnkiadás alapfelszereltségének része.

 

A 60 Years Chili felszereltségi csomag részeként a dizájnkiadás LED-technológiás első fényszórókat, LED-es ködlámpákat, fehér irányjelzőket, a brit zászló motívumai szerint világító, LED-es hátsó lámpákat, utastéri világításcsomagot, MINI Driving Modes vezetési üzemmódokat és hangulatvilágítással kiegészített utastéri csomagot is kap. A különleges autóban mindezeken felül fedélzeti computer, automata légkondicionáló, esőszenzor és tárolócsomag is található.

 

Ezzel egy időben tette közzé a MINI-t is gyártó BMW-csoport a 2018-as eredményeit, mely szerint megtartotta piacvezető pozícióját a prémiumautó-gyártók mezőnyében. Tavaly a vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évét zárta rekordot jelentő értékesítési eredménnyel, amelynek keretében a BMW, a Rolls-Royce és a BMW Motorrad márkák is fennállásuk eddigi legjobb mutatóját könyvelhették el. A BMW Group 2018-ban 2 490 664 darab új BMW, MINI és Rolls-Royce modellt értékesített világszerte, amely 1,1 százalékkal haladja meg a 2017-ben produkált teljesítményt és ezzel a müncheni központú vállalatcsoport sorozatban nyolcadik évi, rekordot jelentő eladási mutatója.

 

A tavalyi esztendő a BMW és a Rolls-Royce háza táján is történelmi értékesítési csúcsot hozott, miközben a vállalatcsoport hálózatról tölthető BMW és MINI modelljeire összességében 38,4 százalékkal intenzívebb kereslet mutatkozott, mint egy évvel korábban. Mindezen tények együttese újfent megerősítette a BMW Group iránymutató etalonként betöltött, piacvezető pozícióját a prémiumautó-gyártó vállalatok mezőnyének élén.

Tóth Gábor Ákos

Kövess minket!