2019. Január 18. | Piroska
Előző

Audi e-tron, a tisztaságmániás...

Következő

Közúti baleset esetén tanácstalanok ...

Mazda 6: ép testben ép lélek

Elég nagy tudathasadást okozhat a cégautó kiválasztásáért felelős munkatársnak, hogy a hatos Mazdából dízelt vagy benzinest válasszon, szerintünk egyik esetben sem tévedhet.

 

A bevezetőben le is tudtuk azt a szakírók körében népszerű megközelítést, hogy a Mazda 6 ideális vállalati presztízs autó, biztos így van, mert formatervben hozza a németes minimált éppúgy, mint a latinos temperamentumot, egyszóval közelít a fából vaskarika abszolútum megvalósításához, miközben egy pillanatra sem szakad el a hétköznapi használó igényeitől.

 

Emberszabású, foglalhatnánk össze a Mazda „Kodo” filozófia lényegét, de ezzel nem mondtunk olyat, amivel a vásárló bármit tudna kezdeni. Egy tény, hogy a japán gyártó valamit nagyon elkapott, és azt következetesen képviseli évek óta, ezt úgy fogalmaznánk meg, hogy jól fésült izgalom. De jellemezhetnénk úgy is, hogy szabadság szabadosság nélkül. A Mazda 6 mindkét motorvariációja képviseli ezt, ám dacolva a mostani dízel ellenes hisztériával mi mégis a gázolajost találtuk kellemesebbnek, kiegyensúlyozottabbnak, a gyártó filozófiáját szofisztikáltabban képviselőnek, mint a benzines változatot.

 

A formaterv, a belső kiszolgálás, a felszereltség mindkét esetben lényegében ugyanaz, pont annyi, ami kell a jó komfortérzethez, de hangyányival sem több. Japán termékhez képest sehol nem tolnak az arcunkba csilivili műanyagos parasztvakítást, ügyesen, szépen megoldották mindazt, amiért a német konkurensek közel egymillióval többet kérnek.

 

Hogy mi változott az előd modellhez képest? Laposabb fényszórók, alattuk kicsit hosszabb krómokkal, cizelláltabb, fényesebb maszk, amit kicsit lejjebb is tettek. A kombinál hátul végigfut a krómcsík a kocsi egész fenekén (a szedánoknál a csomagtérfedél formáját is átalakították), hátul kicsit más a két lámpabura, a lökhárító alján lejjebb terjeszkedik a fényezett rész, a kipufogó végek a lökhárító kivágásaival síkba kerültek. A kombi hátsó ajtajánál, ha már nincs automatika, valahogy segíteni kellett volna a könnyebb kézi nyitást.

 

Az összeszerelés és a hangszigetelés jó, az érintőképernyő grafikája szép, bár méretben ennél manapság egy kicsit nagyobbat is virítanak ebben a kategóriában, de a funkcióját ez is tökéletesen ellátja. A menürendszer logikus és gyors, érintéssel egyébként csak álló helyzetben intézkedhetünk rajta, menet közben biztonsági megfontolásból csak a joystick működik.

 

Az ülések kárpitja nappabőr, a díszítő betétek Sen-faberakások, a műszerfal teteje és az ajtókárpit varrott Ultrasuede bőr. A Bose hifi elég jól szól, az autó igen csendes. A dupla oldalüveg hamar feltűnt, de egy csomó más új „csendesítést” is alkalmaztak. Rezgéscsillapítót építettek a padlóalagútba, a hátsó kerékdobokba és a mennyezetbe. Viszont a Mazda 6 elvitathatatlanul legütősebb újdonsága a követőradaros tempomat, ami nem csak a kategóriában, de autóiparilag is a legjobb. 

 

A dízel erőforrás változatlanul jött az előző modellből, a benzines viszont megújult. De nem nyújtott érezhetően többet, mint az elődje. Sem papíron, sem a gyakorlatban. Se menetteljesítményekben, se fogyasztásban. A hatfokozatú automataváltó általában szépen menetel, bár furcsa módon néha volt példa az ellenkezőjére is. A dízelben nem volt ilyen tapasztalat – ez is érdekes.

 

Egyértelmű, hogy a dízel a takarékosabb, de nem mindegy, mennyivel. Saját mérésünk szerint átlagosan 2 literrel, de több városi használattal jobban nyílik az olló. Normálisan és városban keveset használva 9,5 literre sikerült kihoznunk a benzines átlagát. Autópályán, általában 9 litert mértünk. Országúti andalgásnál 7,5 litert kért, de városban iszákos lett, ott 11-13 literes értékeket láttunk. A dízel átlagfogyasztása kevesebb odafigyeléssel is megállapodott 7,5 liternél. Városban 8-8,5, országúton 6 litert kért. Tesszük hozzá: nem éreznénk túlzásnak a benzines többletigényét, ha cserébe jobban menne.

 

A Mazda 6-nál különösen igaz, hogy a kombi jobb választás a szedánnál, nemcsak mert többféle és több mindent lehet belepakolni, hanem itt a tengelytáv is kilenc centivel rövidebb. A rövidebb tengelytáv ugyanakkor többlet agilitást ad az autónak, ezért is jobb vezetni, mint a benzinest.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Audi e-tron, a tisztaságmániás...

Következő

Közúti baleset esetén tanácstalanok ...

Kövess minket!