2019. Szeptember 16. | Edit
Előző

Az Opel sose kop el?...

Következő

Ikonikus modellek jubileuma...

Luxusjacht és „Algoritmusos csipke”

A Lexus három fontos jellemzőjét (előrelátó, innovatív és magával ragadó) megtestesítő projektek startoltak el a közelmúltban.

 

Nemrég adtunk hírt arról, hogy a Peugeot megjelent a luxusjachtok piacán (ITT olvasható)

most viszont egy másik autógyártó, a Lexus tett közé felvételeket a Pulaski városában (Wisconsin állam, USA) működő Marquis Yachts által épített LY 650 Lexus jachtról. A márka legfrissebb formanyelvét, az L-finesse dizájnfilozófiát az autóiparon kívül alkalmazó, sorozatgyártású LY 650 a lenyűgöző Lexus Sport Yacht Concept hajótanulmány által kijelölt úton halad tovább. A Lexus LY 650 első példánya a várakozások szerint 2019 második félévében mutatkozik be.

 

MŰSZAKI ADATOK (előzetes értékek)

Teljes hosszúság:                     19,96 m

Hajótest szélessége:                 5,72 m

Motorok:                                 800 lóerős IPS ikermotorok

Üzemanyagtartály térfogata:     3785 l

Ivóvíztartály térfogata:  852 l

Szennyvíztartály térfogata:        643 l

Luxuskabinok száma:               3 

Mosdók száma:                       3 

Alvóhelyek száma:                   6 

 

Az autógyártó egyébként gyakran kalandozik a szorosan vett profilján kívüli területekre az innovációban, amit az is jelez, hogy elindult a jelentkezés a Lexus International éves dizájnversenyére. A Lexus Design Award immár nyolcadik alkalommal nyújt egyedülálló lehetőséget fiatal tervezők számára, hogy bemutassák és kiaknázzák tehetségüket. A 2013-ban alapított díjat azért hozták létre, hogy feltörekvő tervezőket támogassanak és segítsenek. A programot folyamatosan fejlesztik; célja az inspiráció, amely a szebb holnap eljövetelét segítő újításokat eredményez.

 

A jelentkezők száma folyamatosan nő: tavaly 65 országból 1548 tervet adtak be, amelyek közül sok a technológia adta új lehetőségeket használta ki. A 2019-es győztes alkotás Lisa Marks lett „Algoritmusos csipke” című munkája lett, amely egy a 16. századi csipkeminták hagyományát a fejlett háromdimenziós modellezéssel ötvözve született egyedi melltartó a maszektómián átesett nők számára, akik legyőzték az emlőrákot.

 

A tavalyihoz hasonlóan a jelentkezőknek most is azt kell bemutatniuk, hogy kreatív ötleteik milyen módon fejezik ki a Lexus három fontos jellemzőjét: előrelátó, innovatív és magával ragadó. A pályázóknak emellett azt is hangsúlyozniuk kell, hogy a dizájn milyen módon veszi figyelembe az egyén és a társadalom szükségleteit. A Lexus 2020 elején jelenti majd be a hat döntős nevét, akik egyedülálló és rendkívüli mentorálási programban vehetnek részt New Yorkban, ahol különböző területek vezető dizájnerei adnak majd nekik tanácsokat.

 

A döntősök egyenként akár 3 millió jent (több mint 25.000 dollárt) költhetnek tervük prototípusának elkészítésére, amit a 2020-as Milánói Dizájn Héten a Lexus standján állítanak ki. Utóbbi a világ legnagyobb formatervezési kiállítása (más néven Salone Del Mobile), amely számos kategóriában, a bútoroktól a divaton át a textiliparig vonultatja fel a különböző márkák és formatervezők kiállításait és eseményeit.

Tóth Gábor Ákos     

A Lexus luxusjachtjáról ITT tekinthető meg videó.

 

 

Előző

Az Opel sose kop el?...

Következő

Ikonikus modellek jubileuma...

Kövess minket!