2019. Március 22. | Beáta, Izolda, Lea
Előző

Lexus dizájn Milánótól Detroitig...

Következő

Allez-y PSA!...

Luxus serpával a csúcsra

A kompakt kombi takarékos, kulturált, kényelmes utazóautó volt eddig is, kíváncsiak voltunk. lehet-e még a jót fokozni.

 

Nemrégiben megérkezett a teljesen új fejlesztésnek tekinthető negyedik Focus generáció, amit egy minden földi jóval telepakolt 11 milliós (!) Vignale kombi kivitelben próbáltunk ki. És ha már kombi, akkor kezdjük a csomagtérrel! Maximális térfogata, amit a gyártó a prospektusban kommunikál, 608 liter felhajtott hátsó üléstámlákkal és 1653 liter bővített csomagtartóval. Ezek nemcsak az előd 490-1515 literjéhez képest, de az alsó középkategóriás kombik között is kiváló értékek.

 

Az ülések lehajtásakor különlegesen egyszerűen eltávolítható a kalaptartó, mert elég egy fület meghúzni és egy sínben keresztbe fordul az egész, nagyon frappáns megoldás. Jól valósították meg a csomagtér elválasztó polcát is, könnyen felállítható és jól rögzíthető a sínjében a különféle pozíciókban, alatta szép sík kazetták várják a csomagokat. Mindehhez a rugós előfeszítés lehajtja az üléstámlákat az oldalborításban lévő kar meghúzásával.

 

Ismerve a hátul elég szűk harmadik generációt, a negyedik Focus-nemzedék tágassága lebilincselő. Elvileg 56 mm-rel lett tágasabb a lábtér, de a lényeg, hogy igazán jól elférni hátul. Fura „visszalépés” viszont, hogy a csúcs Vignale modellünkbe nem fértek bele olyan korábbi figyelmességek, mint a kartámaszban kialakított fedeles rakodóhely, vagy a napvédő rolók a hátsó ablakoknál. A belső tároló helyek alján viszont apró gumitálca könnyíti meg az autó rendben tartását. 

 

Elöl az elektronikusan könnyen kialakítható ideális üléshelyzet mellett a műanyaglapra vetített, sok funkciót kínáló és szép grafikájú fejmagasságú kijelzőt őrizzük meg emlékezetünkben a tesztautóból. A kellemes fogású bőrkormány mögött két nagyméretű analóg műszerre lehetünk figyelmesek, melyek egy 4,2 colos színes kijelzőt fognak közre. Teljesen digitális műszerfal nem rendelhető, e tekintetben tehát kicsit le vannak maradva a Fordnál. Decemberi tesztről lévén szó, nagy hasznát vettük a három fokozatban állítható és igen gyors ülésfűtésnek, valamint a kormányfűtést is előszeretettel használtuk. A kormányon lévő gombokkal nemcsak a menükben közlekedhetünk, hanem a rádiót és a sávtartós adaptív tempomatot is kezelhetjük. 

 

Az elődjénél közel 90 kilogrammal könnyebb Focus hosszabb és egyben laposabb is lett, ezáltal sportosabb hangulatot áraszt. A frontrészt a jókora nyújtott fényszórók uralják, melyek egy hatszögletű - esetünkben speciális Vignale berakású - hűtőrácsot fognak közre. A Vignale felszereltségi szint okán króm díszcsíkokból sincs hiány, ilyenből oldalra is bőven jutott. Hátul ugyancsak szélesre nyújtották a lámpákat, melyek alatt a lökhárítóba integrálva két krómozott kipufogóvégre lehetünk figyelmesek. (Mondjuk, ezek közül csak a jobboldaliban található ténylegesen kipufogó.)

 

A tesztautóban lévő 2 literes gázolajos egység 150 lóerős, illetve 370 Nm-es produkciót ad elő: a téli reggelen nyers járású motor bemelegedve teljesen más arcát mutatja és remek dinamikával mozgatja az 1559 kilogrammos autót. Normál mellett takarékos és sport üzemmód választható, de a motor fordulatszámát magasan tartó utóbbi mód nem igazán áll jól az alapvetően kényelmesre hangolt Focusnak. Az üzemmódváltó ezenkívül a gázreakción, a kormányzáson és a sebváltó működésén is alakít egy keveset.

 

A zimankós teszthét végén 6,5 literes átlagfogyasztást mértünk, ami nagyjából 700 kilométeres hatótávolságot eredményez (a PSA verhetetlen HDi aggregátjaihoz képest ez egész jó adat). Normál sebességváltókar helyett egy dizájnos kis váltótárcsát kaptunk, mely nyolc fokozatot irányít automatikusan.

 

Egészen kiváló a Vignale futóműve: a Focus a sportosabbra hangolt futómű nélkül is kezes és belevaló autó, de finomabban fut. Amíg ennyi az úthiba Magyarországon, szerintünk ez a nyerő hangolás. A Vignale szolgáltatás ezúttal is alaposan megdobja a Focus árát, kérdéses, hogy a hamarosan érkező Mondeo alapabb kivitelben nem teremt-e márkán belüli konkurenciát számára.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Lexus dizájn Milánótól Detroitig...

Következő

Allez-y PSA!...

Kövess minket!