2019. Október 16. | Gál
Előző

Segítő járművek: mobilitást mindenk...

Következő

Öt aranyszabály az autós nyaralás el...

Lóerő parádé Goodwoodban

A Goodwood Festival of Speed a mobilitás történetének és kultúrájának ünnepe, ahol a történelem legkiválóbb autói és autósai gyűlnek össze – rövid összefoglaló.

 

Elsőként korunk üzenetéről: az első elektromos versenyautó, amely legyőzte a Forma 1-et, nos ez a Volkswagen ID.R, mely  újra történelmet írt az autóversenyzésben a Goodwood Festival of Speed idei eseményén felállított új időrekorddal. Romain Dumas az Anglia déli részén lévő 1,86 kilométeres pályát  mindössze 39,9 másodperc alatt tette meg. Ennek során az 500 KW-os (680 lóerős) elektromos versenyautó 1,7 másodperccel megdöntötte a 20 évig érvényben lévő rekordot. Az előző rekordot a híres hegymeneten Nick Heidfeld érte el 1999-ben egy 574 KW (780 lóerős) McLaren-Mercedes MP4 / 13-as, belső égésű motorral hajtott autóval.

 

A Chicester közelében megrendezett 2019-es Goodwood Festival of Speed alkalmából a Ford is bemutatta a leggyorsabb országúti- és versenyautóit. A vadontaúj Focus ST a világhírű Goodwood hegyi futamon debütált a helyi közönség előtt, és a vadonatúj Mustang Shelby GT500 is most mutatta meg először Európának lenyűgöző, 760 lóerős teljesítményét.

A Le Mans 24 órás futamról frissen érkezett, 66. rajtszámú Ford Chip Ganassi Racing Ford GT versenyautó is feltűnt a hegyi futamon, méghozzá azzal a speciális „ünnepi fényezéssel”, ami akkor is díszítette, amikor sikeresen teljesítette a kultikus futamot. Az M-Sport Ford World Rally csapat Ford Fiesta WRC gépe is rajthoz állt.

 

A Ford 2018-as NASCAR-győztes gépe, a Team Penske Ford Fusion versenyautó is feltűnt Goodwoodban (most először Európában), a Ford Capri sportkupék 50. évfordulójáról pedig 1980-as Zakspeed Turbo Capri bemutatásával emlékezett meg a márka. A drift-bajnok Vaughn Gittin Jr. idén is visszatért Goodwoodba Ford Mustang RTR Drift gépével, ahogy a Gymkhana TEN sztárja, Ken Block is feltűnt a híres Hoonitruck és az Escort RS Cosworth volánja mögött.

 

Az USA-ban nemrégiben bemutatott vadonatúj Mustang Shelby GT500 most Európában is színre lépett. A 760 lóerős fenevadat Goodwoodban a háromszoros drift-világbajnok Vaughn Gittin Jr. vezette.

 

Minden idők legerősebb országúti Fordjában, a Shelby GT500-ban egy kézi munkával összeszerelt, kompresszoros feltöltésű, 5,2 literes alumínium blokk működik. A világ legnagyobb teljesítmény- és nyomatéksűrűségű, sorozatgyártású, kompresszoros V8-as blokkjának 847 Nm forgatónyomatéka alig 3 másodperc alatt katapultálja 97 km/órás sebességre az autót, ami 11 másodpercen belül futja meg a gyorsulási versenyek negyed mérföldes távját.

 

A múlt hónapban Le Mans-ban pályára lépő négy gyári Ford Chip Ganassi Racing Ford GT

versenygép a Ford GT országúti változatára épül, amelynek teljesítménye 655 lóerő, forgatónyomatéka 750 Nm, végsebessége 347 km/óra. Az évente csupán 250 példányban készített Ford GT a világ egyik legexkluzívabb sportkocsija.

 

Egy országúti „aszfaltvasaló” is megjelent a versenyen: a Lexus LC Convertible prototípusának dinamikus bemutatójának a Goodwood Festival of Speed hegyi futama biztosította a legjobb alkalmat. A prototípus álcázva jelent meg Goodwoodban, így végső formai megoldásiról és mentdinamikai képességeiről lesz még mit találgatni a sorozatgyártású változat megjelenéséig. A Goodwood Festival of Speed hegyi futamán a profi versenypilóta, Nick Cassidy vezette az LC kabrió prototípust. Nick jelenleg a LEXUS TEAM KeePer TOM’S színeiben versenyez a japán Super GT sorozat GT500 géposztályában. Goodwood után a prototípust több különböző helyen is kipróbálják majd, hogy a mérnökök további tapasztalatokat gyűjthessenek az autóról.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Segítő járművek: mobilitást mindenk...

Következő

Öt aranyszabály az autós nyaralás el...

Kövess minket!