2019. December 09. | Natália
Előző

Oldtimer Show 2019’...

Következő

Škoda e-bringa debütált Genfben...

Lady Dömper

A magasan felszerelt Nissan Navara N-Guard első ránézésre simán meg tudja téveszteni a szemet, annyira hozza a szabadidő autók közkedvelt jegyeit.


A címben emlegetett Lady Dömper évtizedek óta a hazai traveszti show-k sztárja, s nem véletlenül citáltam ide, mivel egy női ruhába öltözött férfi legalább annyira megtévesztő, mint egy pickupnak álcázott munkagép.  Az előzményekhez tudni kell, hogy a Nissan Navara N-Guard nevének és „strapabíró és stílusos" koncepciójának őse a 2016-os Nissan EnGuard tanulmányautó, amely végül kiforrott formában a tavalyi Hannoveri Autókiállításon lépett a nagyközönség elé. Egy tonnát lehet rá pakolni, és elvontat 3,5 tonnát is, közben meg simán elmegy kiegészítőnek egy jól öltözött cégvezető eszköztárában. Itthon egyébként nem feltétlenül munkagépnek használják a pickupokat, rendkívül sokat vásárolnak a legmagasabb felszereltséggel, vagyis presztízs megfontolásból.

 

Tesztautónk is a legmagasabb Tekna felszereltséggel rendelkezett: a jármű hűtőrácsa, ködlámpái, tükörborításai, ajtókilincsei és hátsó lökhárítói fekete színt kaptak. Ugyanilyen színű oldalsó fellépők és tetősínek is felszerelésre kerültek, az egyedi, 18"-os fekete könnyűfém keréktárcsákkal együtt. A fényszórók belső része is sötétítve lett és az alapfelszereltség tartalmazza az elektromos napfénytetőt is.


A belső tér bőrülésein is tetten érhető a kifinomultság és kidolgozottság. Az alaprész és a háttámla betétjeit új sötétszürke-sárga betétekre cserélték, ezeket dupla sárga varrás egészíti ki. Ez a megoldás visszaköszön az ajtókárpitokon és az új egyedi padlószőnyegeken is, melyek geometrikus formái a külső matricákat idézik. Ám ha pickupot választunk, akkor tisztában kell lennünk, hogy ez nem egy személyautó, bármennyire is próbál arra hasonlítani. Itt egy valóban terepre épített, nagy teherbírású munkagépet veszünk meg, ami alatt létra alváz van, és nem csak divatból lett megemelve a hasmagassága.


A méretei okán a vezetése is nagyobb odafigyelést kíván, nemcsak az 5,2 méteres hossza és 3,15 méteres tengelytávja miatt, hanem rendkívül magas építése okán is: egy alvázas terepjáró nagyon máshogy viselkedik, mint az aszfaltra tervezett crossoverek. Tudatában kell lennünk, hogy a forgalomban jobbára nálunk kisebbek és törékenyebbek vesznek részt, akik abból indulnak ki, hogy a „behemót” úgyis lassabb, nehézkesebb. Ami persze nagy tévedés részükről, nekünk viszont segítség, hogy az alapfelszereltség részét képezik például az első és hátsó parkolássegítő érzékelők. Szépen meg van pakolva további extrákkal, úgy mint az ülésfűtés, a sebességtartó automatika, a kétzónás klíma vagy a középső 7 colos infotainment rendszer.

 

Az N-Guard változat új funkciói kiegészítik a Navarában már eddig is megtalálható modern technológiákat. Az alapfelszerelés része a visszagurulás-gátló, a lejtmenetvezérlő, az Intelligens Vészfékezési Asszisztens és az Intelligens 360 Fokos parkolókamera is.
Praktikumból kiemelkedően jól teljesít a Navarra. Nagyméretű ajtórekeszek és rendkívül sok pakoló hely áll rendelkezésünkre, akár középkonzolon vagy épp a műszerfal tetején, ahol egy plusz 12 voltos csatlakozót is találunk. Ezen felül pedig a multimédia kijelző alatt van egy másik 12 voltos aljzat is és USB csatlakozó is. Dupla-kabinos kivitel lévén hátul megfelelő hely van az utazáshoz.

 

Mint minden pickup, a Navarra is alapból hátul hajt, a középen elhelyezett tekerő kapcsolóval tudjuk átkapcsolni négykerék-hajtásba, vagy akár felezőbe is. Szükség esetén pedig gombnyomásra zárhatjuk a hátsó differenciál zárat, vagy kapcsolhatjuk ki a kipörgésgátlót. Az autó első terepszöge 32 fok, míg a hátsó 25, a szabad hasmagassága pedig 224 milliméter. 60 centis gázlómélységével pedig a mélyebb patakok sem jelentenek kihívást. A 2,3 literes dízelmotor két kivitelben rendelhető, az egyik egy 160 lóerős és 405 Nm-es turbós, a másik pedig egy dupla turbós 190 lóerős, melyhez 450 Nm-es forgatónyomaték társul. Nálunk az erősebb motoros kivitel volt, mely 10,8 másodperc alatt éri el a százas tempót.

 

A Lady Dömper fogyasztása vegyes használat mellett 7,6 liter volt - valljuk meg őszintén, ez jóval takarékosabb szórakozás – mert igen, élvezet volt vezetni a teszthét végén -, mint befizetni egy traveszti show-ra a budapesti éjszakában.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Oldtimer Show 2019’...

Következő

Škoda e-bringa debütált Genfben...

Kövess minket!