2020. Augusztus 12. | Klára
Előző

Elrajtol a kétkerekű száguldó cirkus...

Következő

Leglegleg BMW: őszig várni kell rá...

Kényelmes Jazz-muzsika

A Jazz következő nemzedéke a Honda új, e:TECHNOLOGY névre keresztelt modellcsaládjához tartozik, alapját pedig a kétmotoros e:HEV hibrid hajtáslánc adja.

 

Ez az első modell azon 6 elektromos üzemmódra is képes Honda közül, amely 2022-ig színre lép az európai piacon. A vadonatúj Jazz e:HEV kidolgozásakor az egyik cél az volt, hogy a modell megőrizhesse kimagasló befogadóképességét, szállítókapacitását, ami oly sikeressé tette a korábbi nemzedékeket. A másik, a magával ragadó vezetési élmény. Ennek alapját két kompakt, ámde nagy teljesítményű villanymotor adja, ezekhez kapcsolódik az 1,5 literes, DOHC-vezérlésű, benzines i-VTEC egység. A harmadik pedig, hogy az autó még biztonságosabb legyen, így a Honda Jazz a márka első európai modelljeként, a 10 légzsákos rendszer részeként, kategóriájában elsőként kapja meg szériatartozékként a középső első légzsákot

 

Smudla István, a Honda Central Europe autóértékesítési vezetője és magyar piacért felelős igazgatója jelentette be, hogy Peller Mariannt, az RTL Klub Reggeli műsorvezetőjét kéri föl a Honda Jazz e:HEV márkanagyköveti posztjára. Mariann, aki két kisfiú édesanyja, az elmúlt időszakban rendkívüli változáson, megújuláson ment keresztül, akárcsak a Honda.

 

„Három évvel ezelőtt lecseréltük az első, használtan vett kisautómat, és a férjem javaslatára vásároltam egy Honda Jazzt. Úgy repült el ez a három év az akkor új autóval, mintha egy szempillantás lett volna” – mondta Peller Mariann. – „Most látszólag ugyanaz az autó, amivel három éve járok, de a valóság az, hogy olyan volt beleülni, mint egy űrhajóba. Hogy milyen lesz vezetni, és mi minden rejlik ebben a városi kisautóban, azt szép, sorjában megmutatom majd! Már csak azért is, mert elengedhetetlen szempont volt számomra a nagy belső tér, a pakolhatóság - két fiam van, alaptartozék náluk a bicikli és egy-két kard…-, vagy az, hogy a telefonomat elfelejthetem, miután összekapcsoltuk az autóval, és így minden info ott van, a hatalmas kijelzőn, az orrom előtt. És ezek még csak az én szempontjaim…”

 

Egyébként első ránézésre is egyértelmű, hogy az új Jazz megalkotásakor egy közös cél vezérelte a tervezőket és mérnököket – a vezető és utasa kényelme. A fejlesztés során egy egységként kezelték az autót, így a formaterv, a szerkezet és a belső tér kérdéseiben is egyszerre hoztak döntést a különböző területek vezetői. Központi szerepe van ebben a Honda vadonatúj fejlesztésének, a testet körülölelő és nagyobb stabilitást nyújtó ülésváznak, valamint az üléshuzat alatt megbújó, rugalmas matracszerkezetnek.

 

Ez a friss konstrukció található az ülőlapban és a háttámlában is, míg a korábbi modellekben hagyományos, S-alakú rugók biztosították a kényelmet. Többek között azért előnyös a most bemutatott, szélesebb ülőlap, mert ebből kifolyólag 30 mm-rel nőtt a párnázás vastagsága és amint helyet foglalunk, nyomban feltűnik, mennyivel puhább, kényeztetőbb elődeinél. Emellett az új ülésszerkezet vastagabb párnázása lehetővé teszi, hogy az ülőlap enyhén meghajolva igazodjon a vezető testalkatához, de ideális merevségének köszönhetően ne süppedjen be teljesen.

 

Olyan apróságok is hozzájárultak az eredményhez, mint a mélyebbre helyezett fékpedál. Ennek jelentősége, hogy nem elsősorban a pedálokhoz, hanem a kormányhoz és a test számára ideális helyzethez állítható be az ülőlap, valamint a háttámla helyzete. Természetesen ez azzal járt, hogy változott a fékpedál szöge is, a láb immáron 5˚-kal nagyobb szögben mozgatható felette, ami hozzájárul a természetesebb pedálkezeléshez. Ehhez igazodik az ülőlap új kialakítása is, mely fékezés közben stabilan alátámasztja a combot.

Nem véletlenül kerültek egymástól távolabb az első ülések vezetősínei sem, ugyanis ezáltal még nagyobb hely jut a második sorban helyet foglalóknak. A lelkiismeretes tervezés eredményeként 989 mm-re nőtt a hátul ülők lábtere, ami jelenleg is kategóriaelső értéknek számít.

 

Több szempontból is páratlan a Jazz, elvégre kategóriájában egyik vetélytárs sem büszkélkedhet a tömegközépponthoz közel eső, az első ülések alatt rögzített üzemanyagtartállyal. A megoldás vitathatatlan előnye, hogy az új Jazzbe is beépíthették a Magic Seats Ülésrendszert, mely a csomagok és utasok számától függően mozgatható, illetve összecsukható, páratlan rugalmassággal és helykihasználással felruházva az autót.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Elrajtol a kétkerekű száguldó cirkus...

Következő

Leglegleg BMW: őszig várni kell rá...

Kövess minket!