2018. November 21. | Olivér
Előző

Életmód márkává avanzsál a Lexus...

Következő

Kémfotókon az új BMW 8-as Cabrio...

Kabrió ötmilláért?

Honnan ismered fel a kezdő kabrióst? Az első hosszabb útja után rákvörösre van égve a nyaka és bevállalta a klímamentes verziót, csak hogy bőrüléses kocsiban utazhasson.

 

A mostani vénasszonyok nyara igazi szezonkihúzós időszak. Nyári forróság perzseli az élményautózókat. Természetesen mindenki tisztában van azzal, hogy a kabriózás nem kompromisszummentes műfaj, de könnyen elsiklunk a részletek felett, mikor egy tökéletes napon szerelmesek leszünk a tetőmentes autózás élményébe. A legelső autó modellek még nyitott tetejűek voltak, később pedig a csatlakoztatható tető lett népszerű. Innen nézve a világ eddigi legnépszerűbb „kabriója” a Ford T modell lehetett, aminek egyik tervezője a makói születésű Galamb József. Hazánkban is fel-feltűnik a legendás modell, két éve Szegeden árultak egy több mint százéves darabot, ötmillió forintért.

 

A kabriózás egyébként nem egy évszakos műfaj! Bár a legtöbben a nyárhoz kötik a kabriózást, valójában az igazi szezonja tavasszal és ősszel van, amikor kevésbé kell félni a leégéstől, vagy attól, hogy napszúrást kapunk a kocsiban.

 

Holttérnek nevezzük az autóból az úttest egy meghatározott irányában valamilyen okból takart kilátási irányt, teret.  A kitakarás okozója jellemzően az egyik elülső, vagy hátsó karosszéria oszlopa, de lehet egy a hátsó ablakba keveredett csomag, sőt akár egy utas is. Számos baleset a holttér miatt alakul ki, viszont egy kabrióban jobb helyzetben vagyunk, hiszen a legtöbb modellben jóval kevesebb oszlop van karosszériában, mint egy átlagos autóban. A tetőmentes autó tehát nem csupán egy-egy augusztusi csillaghullás miatt tökéletes választás, de biztonsági szempontból is előny.

 

A kabriókat extra merevítésekkel látják el, így többet fogyasztanak, mint egy normál autó, viszont pont a nagyobb tömegük és jelentősebb légellenállásuk miatt nehezebben borulnak fel, ezért biztonságosabbak úttartás és stabilitás szempontjából, mint a tetővel rendelkező autók.

 

Jól néz ki a bőrüléses verzió? Felejtsd el! Nyáron a bőrülés elviselhetetlen lesz, miután felforrósodott a napon. Nem kell a klíma, mert amúgy is jár a levegő? Tévedés! Egészen addig tűnhet felesleges luxusnak a klíma, míg dugóba nem kerülünk rekkenő hőségben.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Életmód márkává avanzsál a Lexus...

Következő

Kémfotókon az új BMW 8-as Cabrio...

Kövess minket!