2019. Október 20. | Vendel
Előző

Luxusjacht és „Algoritmusos csipke”...

Következő

Hobbi(t) terepjáró a Hondától...

Ikonikus modellek jubileuma

A BMW Art Car kollekció negyedik tagja és egy ritkaságnak számító RS2600 Ford Capri társaságában nosztalgiázott az autós szaksajtó Kölnben.

 

A negyven esztendővel ezelőtt megálmodott BMW Art Car egy kölni gyárépületben pózolt a BMW Group Classic közösségimédia-versenyét megnyert Stephan Bauer fényképezőgépének. „Imádom ezt az autót. Sokkal sikeresebb, mint maga a műalkotás” – így vélekedett Andy Warhol, miután festőecsetével egyedivé varázsolta a BMW M1 sportautót. És noha a BMW Art Car kollekció negyedik tagja kevesebb, mint fél óra alatt készült el, a középmotoros egyéniséget övező rajongás még negyven év távlatából is töretlen.

 

Az Egyesült Államokban született, világhírű Pop Art művész a kor autórajongóinak szenvedélyében osztozott, guruló műalkotásának varázsa így időtlen klasszikusként ejti rabul a vezetés szerelmeseit. „Arra törekedtem, hogy munkámmal visszaadjam a sebesség élményét, hiszen amikor egy autó gyorsan megy, a vonalak és a színek is elmosódnak” – fogalmazott Warhol.

 

A rajongók többsége az ő munkáját tekinti a BMW Art Car kollekció legfényesebb pontjának, nem csoda hát, hogy álmai témájaként a müncheni gépkocsi-fotográfus, Stephan Bauer választása is erre a BMW M1 modellre esett. A huszonkilenc éves művész tavaly a BMW Group Classic „Shootout 2018” elnevezésű közösségimédia-versenyének győzteseként tűnt fel, megnyerve a negyedik számú BMW Art Car exkluzív fotózásának lehetőségét. A fényképek, amelyek merőben új megvilágításba helyezik a BMW modelltörténetének legendás négykerekűjét, az Andy Warhol munkásságát dicsérő BMW M1 negyvenedik születésnapját ünneplik.

 

Az exkluzív fotózás helyszínéül szolgáló kölni gyárépület kiválasztásával Stephan Bauer látványos kontrasztot hozott létre a rikító színekkel megálmodott BMW Art Car és az elhagyatott épület fakó szürkesége közé, egy későbbi kültéri fotózáson pedig lézerfényekkel burkolta misztikus környezetbe a BMW M1 sportautót.

 

De ugorjunk vissza még tíz évet az időben: 1969 volt az az év, amikor ember lépett a Holdra, amikor megrendezték a híres Woodstock fesztivált, és amikor felszállt a legelső Boeing 747. És igen, ez volt az az év, pontosan fél évszázaddal ezelőtt, amikor Európa útjain megjelent a Ford vadonatúj kupéja, a Capri.

 

Bemutatásakor a Capri reklámszlogenje így szólt: „Az autó, amit megígért magának” – és ezt az ígéretet több mint 1,8 millió ember váltotta valóra. A Caprit 17 éven és három modellgeneráción át gyártották Kölnben, a Ford németországi üzemében, egészen 1986-ig. Azóta is számtalan autós vágyik arra, hogy birtokolhassa, vezethesse és élvezhesse Európa egyik legnépszerűbb sportkocsiját.

 

A modell 50. születésnapjára a Ford egy új videót készített, amelyben egy ritkaságnak számító RS2600 Capri hosszú nosztalgia-túrára indul: szülőhelyéről először az Eiffel-hegység erdőibe vezet az útja (itt tesztelték az autó prototípusát), majd a belgiumi Spa és a holland Zandvoort versenypályák következnek, ahol a Caprik legendás győzelmeket arattak.

„A Capri volt az az autó, amivel az átlagember is valóra válthatta az álmait”, mesélte el Steve Sutcliffe újságíró, aki végigvitte a klasszikus Fordot ezen az emléktúrán. „Elég volt beülni a volánja mögé, és az ember máris jól érezte magát – és ez azóta sem változott. Ez az autó tényleg a vezetés vegytiszta örömét kínálja.” A filmben szereplő Capri a Ford saját, gyári gyűjteményéből származik; a V6-os motorral hajtott autó több mint 700 kilométert tett meg a hatnapos forgatás alatt, sőt pár kört még a Zandvoort pályán is lefutott.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Luxusjacht és „Algoritmusos csipke”...

Következő

Hobbi(t) terepjáró a Hondától...

Kövess minket!