2017. Október 20. | Vendel
Előző

Mercedes – az ittas vezetés ellen...

Következő

Nő az élen...

Húsvéti csecsebecse a Toyotától

Életnagyságú Tonka játékautóvá alakítottak egy pickupot: a Hilux Tonka tanulmányt a Toyota Ausztrália készítette el.

 

Az apropót az adta, hogy a magas építésű off-road modell az ország legkelendőbb autójának bizonyult 2016-ban. A tanulmány színre lépése egybeesik a Toyota rövidfilm-sorozatának bemutatásával, amelyben egy Hilux fej-fej mellett halad egy apró, rádió-távirányítású Tamiya autómodellel, és minden epizódban különféle off-road és egyéb helyszíneken versengenek egymással. Nicolas Hogios vezető terméktervező szerint az volt a céljuk, hogy a Hilux Tonka Concept extrém stílusa és képességei egyaránt megragadják a gyerekek és a felnőttek képzeletét.

 

 

„Hoztunk egy Tonkát a homokozóból, aztán tetőtől talpig, az orrától a platója végéig újra feltaláltuk a Hiluxot. Az ötletet tényleg a Tonka adta, amivel a gyerekeink játszanak az udvaron. Ezt szem előtt tartva olyan képességekkel ruháztuk fel a Hiluxot, hogy képes legyen átgázolni a sziklákon, és a legdurvább terepen is helyt álljon. Mindez elég látványosan bizonyította, hogy az itteni csapat mennyire élvezi a szórakozást, és milyen fogékonyak az új ötletekre; nem beszélve arról, hogy mennyire lelkesen feszegetik a határokat.” – nyilatkozta Hogios.

 

A dekoratív fekete-sárga fényezés egy csúcskategóriás Hiluxot takar: egy duplakabinos SR5 változatot, amit erős, 2,8 literes turbódízel motor hajt. A látványos átalakítás azzal kezdődött, hogy 150 mm-rel megnövelték az autó hasmagasságát. A nagy teljesítményű futóművet 35 colos abroncsokkal egészítették ki, így a Hilux Tonka Concept olyan terepeknek is nekigyürkőzhet, amelyek biztosan kifognának a hagyományos off-roadereken. Az átalakítás nem zavarja a jármű biztonsági rendszereinek működését. A motorháztető karbonszálas burkolatán látványos légbeömlőt alakítottak ki. A gallytörő rácson és a tetőrudakon elhelyezett, nagy teljesítményű LED-lámpák éjszaka fényárba borítják a terepet, s az autó fontos részegységeit 6 mm vastag alumínium elemek védik a kemény ütésektől.

 

A kabin mögött egy légterelővel egybeépített új, karbonszálakkal burkolt rekeszfal látható, ami nem kézzel, hanem egy hevederrel nyílik. A plató mozgatható csőkeretéhez minden rakomány – így a tartalék gázolajos kanna is – stabilan hozzárögzíthető, az extrém terepezéshez szükséges felszerelés pedig tároló dobozokban kapott helyet. Az autó felszereltségének része a poroltó, a fejsze, a lapát és a különleges emelő is. Bár a Hilux TonkaConcept sosem lesz látható a márkakereskedésekben, mégis jól érzékelteti, mire képes egy csapat mérnök és formatervező, amikor összedugják a fejüket, hogy megvalósítsák gyermekkori álmaikat.

Tóth Gábor Ákos



Előző

Mercedes – az ittas vezetés ellen...

Következő

Nő az élen...

Kövess minket!