2019. Október 19. | Nándor
Előző

Klasszikus Minik a goodwoodi kifutón...

Következő

Hibrid puttonyos a Fordtól...

Frankfurti Autószalon: a hazai pálya előnye

Két olyan világpremier is előre kívánkozik a híradásokban, ami túlmutat a szokványos IAA-debütálásokon – mindkét esetben német gyártóhoz fűződik egy „új korszak” kezdete.

 

A Volkswagen márka két világpremiert is tartott az idei Frankfurti Autószalon (IAA) alkalmával. A tisztán elektromos hajtásrendszerű ID.3 modell mellett ugyanis az „Új Volkswagen” („New Volkswagen”) mottó jegyében a márka új emblémáját és új márka arculatát is bemutatták a világ nyilvánossága előtt. A Bogár és a Golf után most az ID.3 vezeti át a Volkswagen márkát egy elektromos, teljesen hálózatba kapcsolt, és semleges szén-dioxid-mérleg jellemezte új korszakba. A tartalmi irányváltást és hosszú távon fenntartható termékeket hozó, nem egész négy éve elindított stratégiai átalakulás az új arculattal immár kívülről is jól látható lesz – a márka összességében jóval fiatalosabbá, nagyobb mértékben digitalizálttá, s ezzel modernebbé válik.

 

A szakmában általános gyakorlattól eltérően az új megjelenést nem külső ügynökségek, hanem a Volkswagen Design és a Volkswagen Marketing közös csapata dolgozta ki. A jövőbeni megjelenést nem csupán merészebb stílus és élénkebb színek, hanem a márka emblémától egészen a képi világig hangsúlyos digitális orientáció is jellemzi. Amint Jochen Sengpiehl, a Volkswagen marketing igazgatója kifejtette: „A jövőben már nem egyfajta tökéletes reklámvilág bemutatása az alapvető cél. Emberközelibb és életszerűbb módon, és egyúttal autentikus történeket mesélve szeretnénk megjelenni, miközben jobban érvényesül az ügyfelek nézőpontja.” A jövőben már nem is annyira az autó, sokkal inkább az emberek élete és mobilitási élményei állnak majd a középpontban.

 

Szimbólumként és márkajelzésként az új logó szolgál, amely egyszerre modernebb, letisztultabb és egyszerűbb. Első ízben alkalmaz a márka hang-logót, amely a korábbi márka jelmondatot váltja fel, és mindezek mellett a Volkswagen női hangot használ a jövőben.

Az új márka arculat nemzetközi bevezetése szeptemberben, a Frankfurti Autószalonon (IAA) veszi kezdetét, s a tervek szerint a jövő év közepére fejeződik be e folyamat, ami összesen 171 piacot érint, s amelynek keretében világszerte több mint tízezer márkakereskedő- és márkaszerviz-partner mintegy 70 ezer emblémát cserél le. Ezzel a Volkswagené lesz az egyik legnagyobb márka átalakítás a szakmában. Az új márka dizájn a Volkswagen által 2015 őszén útjára indított „Transform 2025+” stratégia eredménye, amellyel már mobilitási és digitalizálási stratégiája második fázisának bevezetésére készül a márka.

 

A jövőbe mutató koncepció leleplezésével a BMW Group a hálózatról tölthető modellpaletta hosszú távon fenntartható és hasonlóan környezetbarát alternatívájának hírnökét mutatta be: a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát.

 

Az elektromos mobilitás egyik iránymutató szereplőjeként a BMW csoport a közlekedés jövőjének megannyi lehetséges válfajára is felkészül, ahogyan azt a 2019-es Frankfurti Nemzetközi Autószalonon bemutatott BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó is igazolja. A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológia a nagyfeszültségű akkumulátorról táplált hajtáslánc-technológiák kiváló alternatívájaként és kiegészítő megoldásaként szolgálhat.

A BMW a tervek szerint 2022-ben mutatja be a hidrogénüzemű tisztán elektromos meghajtás következő generációját egy, az új BMW X5 műszaki alapjaira kifejlesztett kisszériás kiadásba építve. Az innovatív modell kvalitásaiba a BMW i Hydrogen NEXT tanulmányautó enged idő előtti betekintést. A BMW Group legkorábban 2025-ben tenné széles körben elérhetővé ügyfelei számára a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiát, a tömegtermelés beindításának időpontja azonban a piaci körülmények és az ügyféligények változásától is nagymértékben függ.

 

A hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával dolgozó, tisztán elektromos modellek a belsőégésű erőforrással szerelt gépkocsik folyamatos használhatóságát a zéró emissziójú mobilitás korlátlan formájával egyesítik: a tankolás kevesebb, mint négy percet vesz igénybe, a hatótávolság több száz kilométer, kényelem terén nem követel kompromisszumot, kiválóan alkalmas vontatásra és csupán nagyon minimális mértékben függ az éghajlati körülményektől. Mindez azt jelenti, hogy a hidrogén-meghajtású üzemanyagcella-technológiával a bajor prémiumgyártó ügyfelei télen és nyáron is szinte ugyanakkora hatótávolsággal számolhatnak. A technológia népszerűségének ugrásszerű növekedéséhez a hidrogén-infrastruktúra elterjedésére van szükség, a legtöbb országban azonban az effajta infrastruktúra kiépítése még gyerekcipőben jár.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Klasszikus Minik a goodwoodi kifutón...

Következő

Hibrid puttonyos a Fordtól...

Kövess minket!