2018. Augusztus 21. | Sámuel, Hajna
Előző

Nagy vágtában a Mustang ...

Következő

Lexus UX – előzetes Lisszabonból...

Francia krémes

Az ADAC teszten igazolta, hogy a legmodernebb dízelmotorok károsanyag-kibocsátása messze a legszigorúbb határértékek alatt marad.

 

Teljesen érthető, hogy a francia autógyártók elsőként publikálták ezt a hírt, hiszen a mediterrán országokban a dízelek aránya majd 2/3-a a teljes jármű állománynak. Csaknem egy éve, hogy megkezdődtek az új Real DrivingEmissions, azaz valós közlekedési körülmények között mért károsanyag-kibocsátás norma szerinti emissziószint-vizsgálatok. Az RDE teszteket a járművekre szerelt, hordozható diagnosztikai berendezésekkel végzik közúton, változatos menetkörülmények között igazolva a szintén újonnan bevezetett, a korábbinál nagyságrendekkel életszerűbb WLTP rendszer szerinti laboratóriumi vizsgálatok mérési eredményeit.

 

Az RDE vizsgálat során az autóknak kis és nagy tengerszint feletti magasságokon, téli és nyári hőmérsékleti viszonyok között, terhelten és üresen, hegy- és lejtmenetben, városi, országúti és autópálya-szakaszokon kell bizonyítaniuk, hogy károsanyag-kibocsátásuk – beleértve az egészségre fokozottan káros nitrogén-oxidokat is – nem haladja meg az aktuálisan hatályban lévő határértéket.

 

Ezen összetett tesztek tanúsága szerint az Euro 6d előírást követve homologizált, modern dízelmotorok valós körülmények között is teljesítik a törvényben megszabott összes emissziós korlátozást. Ugyanerre a következtetésre jutott a német autóklub, az ADAC is, amikor egy Peugeot 308 kombit vetett alá saját, különösen szigorú vizsgálati programjának.

A 180 lóerős, kétliteres BlueHDI dízelmotorral szerelt, automata sebességváltós Peugeot a környezeti terhelés szempontjából legsúlyosabb nagysebességű autópálya-menetben is messze az átlagos használatban engedélyezett határérték alatt teljesített, ráadásul a modellnél a szabványos és tényleges értékek csaknem pontosan megegyeztek.

 

A Peugeot példája a bizonyíték arra, hogy a modern dízelmotorok kipufogógáz-tisztító rendszere még nagy terhelés mellett is hatékony, sőt, jó néhány benzinmotornál is tisztább üzemre képesek – írja az ADAC.

 

Ezzel összefüggésben az európai autógyártók szervezete, az ACEA aggályát fejezte ki az olyan, magukat függetlennek mondó szervezetek nem szabványosított mérési eljárásai miatt.

 

A közös motorgyártás okán szintén érdekelt testvérmárka a Citroën Origins (www.citroenorigins.hu) weboldalon keresztül erősíti a vásárlói lojalitást – betekintést engedve a patinás francia gyártó – dízelekben is - gazdag örökségébe. A látogatók elmerülhetnek a különböző korszakok emblematikus Citroën modelleinek részleteiben: 360° -os bemutató, autentikus hangok (motor, kürt, stb), korabeli katalógusok és érdekes információk teszik élményszerűvé az oldalon eltöltött időt.

 

A Citroën múltja tele van korszakalkotó modellekkel, amelyek rendkívül népszerűek voltak saját korukban, mára pedig legendássá váltak. TypeA, TractionAvant, 2CV, Ami 6, DS, GS, CX, Xsara Picasso: a felsorolás csak egy kis szelete a márka rendkívül gazdag történelmének.

Az oldal egyfajta virtuális múzeum, amely 1919-től egészen napjainkig mutatja be a legendás Citroëneket. A szériamodellek mellett versenyautók és koncepcióautók egyaránt feltűnnek a keresőben. A látogató beülhet például egy ZX Rallye Raid vezetőülésébe, meghallgathatja a 2CV sajátos motorhangját és elolvashatja a Méhari eredeti katalógusát is.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Nagy vágtában a Mustang ...

Következő

Lexus UX – előzetes Lisszabonból...

Kövess minket!