2017. Augusztus 22. | Menyhért, Mirjam
Előző

Családi Renault: csak visszafogottan!...

Következő

Kétszáz darabos szériával ünnepel a...

Ford versenygép hétköznapra

A mindössze 1000 példányban készülő 110 milliós Ford GT-ben több mint 600 lóerő muzsikál, ugyanakkor a családi autós komfortra is ügyeltek.

 

A Ford GT-ben több innovatív megoldás is szolgálja a versenyautós teljesítményt és a 347 km/órás végsebességet; az egyik ilyen dolog a fix üléspozíció. A vezetőülés talapzatát szilárdan rögzítették abban a pozícióban, ami lehetővé tette, hogy a Ford Performance mérnökei a lehető leglaposabb orr-részt alakíthassák ki a karbonszál-erősítésű karosszérián, optimalizálva ezzel az autó aerodinamikai teljesítményét.

 

A vezető az ülés előre-hátra tolása helyett a pedál bekötési pontjának változtatásával és a multikontúr kormánykerék mozgatásával tudja beállítani az ideális üléshelyzetet.

Annak ellenére, hogy a gyártás négy éve alatt mindössze 1000 ilyen autó készül, a tervezők arra is nagy hangsúlyt fektettek, hogy biztosítsák a Ford családi autóiból már jól ismert komfortot.

 

A kihajtható pohártartók is szerepelnek azok közt a kényelmi kiegészítők közt, amelyek megkülönböztetik a Ford GT országúti változatát a pálya versenyautótól. Használaton kívül a kis tömegű alumíniumból készített pohártartók a középkonzolban bújnak meg. A vezetőülés alatt rejtett rekesz kapott helyet, és az ülések mögött tároló zsebek találhatók.

A Ford GT a márka teljes modellkínálatában elérhető, tanksapka nélküli Ford Easy Fuel üzemanyagtöltő rendszerét is megkapta. A rendszert arra tervezték, hogy megkönnyítse a tartály feltöltését, és megakadályozza a 647 lóerős, 3,5 literes EcoBoost motor félretankolását.

A 600 lóerős Ford GT szenzorai valós idejű információkat adnak az olyan tényezőkről, mint a pedálok, a kormánykerék és a kiemelkedő hátsó légterelő pozíciója, a levegő páratartalma vagy éppen a napsütés erőssége.

 

Mindez körülbelül 100 MB információt jelent óránként – vagyis olyan adatmennyiséget, ami mintegy 25.000 zeneszám letöltésével egyenlő –, és ezt a rengeteg adatot több mint 25 fedélzeti számítógépes rendszer dolgozza fel, amelyeken összesen 10 millió sornyi szoftverkód fut, ami jóval több, mint egy Lockheed Martin F-35 Lightning II vadászgép szoftveres háttere.

 

Más érzékelők viszont azt biztosítják, hogy a Ford GT országúton és versenypályán egyaránt komfortos legyen, ezért fontos információkat szállítanak a SYNC 3 kommunikációs rendszernek vagy az automata klímaberendezésnek.

 

A Ford GT jelenleg reneszánszát éli, s ha valakinek nem tetszene az új, vagy csak épp nem tartozik a Ford által kiemelt elit közé, akik megkaparinthatják a mindössze 250 évente legyártott darab egyikét, annak a régebbi sorozat felé kell kacsingatnia. Egy 2006-os gyártású Heritage Edition, melynek  motorterében egy 5,4 literes V8-as dobog a maga 550 lóerejével, állítólag már potom 137 millióért megvásárolható.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Családi Renault: csak visszafogottan!...

Következő

Kétszáz darabos szériával ünnepel a...

Kövess minket!