2018. November 21. | Olivér
Előző

Kémfotókon az új BMW 8-as Cabrio...

Következő

Filmfesztiválon debütál az új Lexus ...

Flúgos futam Honda dízellel

Hondáéktól a Civic 1.6 dízel 5D EXE 6MT Executive vendégeskedett nálunk, igazából a teszthét végén vissza sem akartuk adni.

 

Külcsínben sok minden nem változott, akit a csilivili érdekel csak, ne ilyen autót vásároljon. Ettől függetlenül volt elég sok átnézés piros lámpánál, a tinédzserek meg egymással versenyezve csorgatták a nyálukat. Holott ez „csak” egy Civic, mondjuk a Honda húzó modellje, tehát tényleg nem mindegy, mennyire bámulják csak, vagy elfogadja a család apuka új játékát. És nehéz lehet az asszonynak nemet mondani, ha bődületes csomagtér és csöndes belsőtér is jár ehhez az önmagánál jóval többet mutató 120 lovas izomautóhoz.

 

 Igen, még a belsejét is szerettem, bár az infotainment rendszere komoly tanulást igényel, a klímavezérlés menüjét például sehol sem találtam, aztán rájöttem, hogy egyszerűen a „Climate” feliratú gombot kell megnyomni, és a monitoron ekkor jelenik meg a vezérlő. A sportos ülések szerencsére nem annyira brutálisak, mint mondjuk a Focus RS-ben, de akit fiatalos hevület hajt a sebesség terén, fogadja el, hogy a kiszállást megnehezítő hurkák az ő biztonsága érdekében lettek kitalálva.

 

Emlékszem, hogy a cég nem állt túl jól dízel dolgában, ehhez képest az Accordban bemutatkozó új fejlesztés, a 2,2-es i-CDTi dízel 2004-ben az év motorja lett. Erős és halk volt, inkább surrogott, mint hörgött, ma már ez nem nóvum, s időközben a versenytársak is belehúztak. Viszont most, hogy végre kipróbálhattuk az újat, amit tíz évvel a 2,2-es után mutattak be, sem mondhatunk mást, mint a régiről, akkor. Ez is bársonyosan jár, elképesztő ügyességgel imitál benzinest.  

 

Hihetetlenül rugalmas. Városban alig kell váltogatni, a fogyasztás nem ment 6,5 liter fölé. Kint pedig, nyilván egy hanggenerátornak köszönhetően, vidáman szól a sportos kipufogó hang. Igen, nem tévedés, egy dízeltől. A legfurcsább mégis az, hogy sokkal erősebbnek érezni, mint amennyi a gépkönyvben áll.

 

Magyar utakon száguldozás közben jobb az aszfalthibákat nézni, mint a fordulatszámmérőt, de a legenyhébb kifejezés, hogy élvezettel lehet vele autózgatni, még családostul, teli csomagtartóval is.

 

Emelkedőn is jól teljesít abban a tartományban, ahol azért nem illik repeszteni, de ez a Civic igazából futóműben veri a konkurenciát. Még úgy is, hogy nagyobb, mint a kategória társak. A Civic 50-100 kilóval nehezebb náluk, meg mondjuk legalább 100 literrel a csomagtartója is nagyobb. Jó a váltó, jó a fék, elsőre talán kissé túl harapós is, pazar a súlyelosztás – egyszerűen úgy cikázik és vált irányt, mint egy profi versenygép. A rugózás sportos, de miért is ne lenne az.

 

A tesztautó Executive felszereltségben, napfénytetővel, kétzónás klímával, tolatókamerával, adaptív lengéscsillapítóval, esőérzékelővel is el volt látva, a többi meg ugye alapból jár. A Hondáról az a közfelfogás, hogy drága, de ha vesszük a fáradságot egy összehasonlításra a hasonlóan „felöltöztetett” konkurens modellekkel, kiderül, hogy ez nem igaz. Az persze más lapra tartozik, hogy a sajátos japán-európai megoldások elfogadásához erős márkahűség is kell.

 

Egyébként ha már a hétköznapi versenyautózásról zengtünk ódát, álljon itt a friss hír: a Honda bemutatta a 2019-es NSX-et, melynek fejlesztései még élvezetesebbé teszik ennek az innovatív sportautónak a mindennapi használatát, valamint a pályákon is izgalmasabb vezetési élményt nyújt.

 

Már első ránézésre feltűnik, hogy a 2019-es modell áll előttünk, hiszen az átdolgozott futómű és hajtáslánc mellett az NSX külseje is megújult. Elérhetővé vált az új, gyöngyháznarancs fényezés és ugyanilyen színben tündökölnek a – felárért – karbon-kerámia tárcsákhoz társított féknyergek is. Ezen túlmenően a hűtőrács krómozott kerete is a karosszéria színére fényezett, míg a lökhárítókba süllyesztett rácsok ragyogó fekete bevonatot kaptak.  Komoly változások zajlottak az utastérben is, tudniillik a vásárlók ezentúl vörös bőrkárpitozással vagy indigókék Alcantara és bőr bevonat kombinációjával is átvehetik új Hondájukat.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Kémfotókon az új BMW 8-as Cabrio...

Következő

Filmfesztiválon debütál az új Lexus ...

Kövess minket!