2018. Június 25. | Vilmos
Előző

Korszakváltók...

Következő

Vérrokonok...

Felsőházi találkozó Genfben

Ha valakinek történetesen prémium egyterű kell, hát lelke rajta. Mutatunk a mostani Genfi Autószalon kínálatából két remekbe szabott példányt.

 

A Genfben frissen leleplezett, és azonnal rendelhető vadonatúj RX L révén a Lexus még több teret ad a luxusnak: a 11 centiméterrel megnövekedett hossz, az elektromosan dönthető harmadik üléssor révén immáron hét ülés, amelyek mindegyikéhez elérhető a prémium bőr kárpitozás, kiegészítve a háromzónás klímával és az intelligens motoros mozgatású csomagtér ajtóval, és természetesen az öntöltő, környezetbarát full hibrid technológiával - mindezek révén igazi csúcsragadozó született a prémium SUV szegmensben.

 

Az RX L modellek a harmadik üléssor beépítésével sem vesztették el karcsú formájukat: a hétüléses változatba egy 60/40 arányban dönthető üléspadot építettek be. Hátulra is egyszerű a beszállás, mivel egy kar meghúzása után a második üléssor előrecsúszik. A harmadik üléssor mögött húzódó csomagtér hosszabb, mint a versenytársak modelljeiben.

 

A BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautó karosszériaarányai még távolról nézve is egy sportosan dinamikus jármű sziluettjét rajzolják ki. A kecsesen ívelt motorháztető elegánsan ereszkedő tetőívbe, majd rövid hátsó túlnyúlásba vált át, amelyeket extrém hosszú tengelytávolság egészít ki. A látványosan ívelt karosszéria két legszélesebb pontja a hátsó kerekek fölött, a tanulmányautó C-oszlopához közeli vállrésznél található, ahol a lágyan érkező tetőívek a műremekké formált légterelő szárnyban egyesülnek.

 

 Lentebb az izmosra edzett kerékjárati ívek sejtetik a BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautóba épített kirobbanó teljesítményt és a hátsókerék-meghajtást. Színtiszta BMW M modellként a BMW Concept M8 Gran Coupé tanulmányautó szénszál-erősítésű műanyagból készült tetőt és aerodinamikailag optimalizált visszapillantó-házakat kapott, így miközben előbbi ránézésre és ténylegesen is csökkenti a modell súlypontját, addig utóbbi a légellenállás mérsékléséhez járul hozzá.

 

A négykerekű luxus forradalmi újraértelmezése Saléve Vert fantázianevű karosszéria-fényezésbe csomagolva mutatkozik be a nagyközönség előtt, amelynek színe a ráeső fény függvényében zöld és szürkéskék árnyalatok között váltakozik. Amellett, hogy látványosan kiemeli a sportosan elegáns karosszéria vonásait, az exkluzív fényezés az oldalsó ablakkeretek, a BMW M hűtőrács-lamellák, a féknyergek, a könnyűfém keréktárcsák és a BMW M dupla kipufogóvég egységesen aranyozott árnyalatával is kiválóan harmonizál, bebiztosítva a vadonatúj stílus extravagáns kiállását.

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Korszakváltók...

Következő

Vérrokonok...

Kövess minket!