2018. Október 16. | Gál
Előző

A „legjobb” márkák 2017-ben...

Következő

A Fiesta lenyomta az Aston Martint...

Fát a Lexusba, de nem fenyőt!

Az új LS belső terét díszítő exkluzív dekorációs betétek a tradíció és a technológia ötvözésével születtek.

 

Amikor a Lexus dizájnerei megformálták az új zászlóshajó utasterét, olyan díszítést álmodtak bele, amely megszólítja az érzékeket, és egészen egyedi módon sugallja a luxus érzetét. Ilyen például a művészien megmunkált fa, a Lexus sajátságos díszítőeleme, ami az LS bizonyos modellváltozatainak belső terét ékesíti, s aminek gyönyörű mintázatában a tradicionális kézművesség és a modern technológia legszebb értékei egyesülnek.

 

A Toyota a Hokusan céggel és a híres hangszergyártó Yamahával dolgozta ki ezt a különleges fabetétet. A Hokusan az ezer éves múltra visszatekintő japán famegmunkálás hagyományos módszereit modern gyártástechnológiával ötvözve készíti termékeit. A nyers faanyagból két hónapon át tartó, nyolcvan munkafázisból álló feldolgozás során alakult ki az a látványos és élénk mintázat, ami megőrzi a fa természetes szépségét, ám olyan dizájnná áll össze, ami nem lelhető fel a természetben.

 

A finom famunkáiról híres Yamaha és a Lexus kapcsolata még a legelső LS 400 modellel kezdődött, amelynek különleges fabetéteit a hangszergyártó cég mesterei készítették. Ám mivel a vadonatúj LS teljesen újraértelmezi a zászlóshajó limuzin fogalmát, ennek megfelelően a kézműves díszítést is új dimenziókba kellett emelni.

 

A Yamaha famegmunkáló művészei örömmel fogadták a feladatot, hogy a kézművesség legszebb hagyományait honosítsák meg az új luxuslimuzinban. Szakértő kezükben a Hokusan hibátlan furnérjaira újabb két hónapos feldolgozás várt, hogy negyven munkafázison át formázzák, ragasszák és lakkozzák a falemezeket, míg végül testet öltött a fabetét, amit kétféle változatban, organikus és halszálkás mintázattal választhatnak az LS vásárlói.

 

A hihetetlenül vékony falemezeket tökéletesen, a legapróbb hézagok nélkül kell egymáshoz illeszteni, ami nagyon nehéz feladatnak bizonyult. Az aprólékos és fáradságos módszer lényege, hogy a különféle árnyalatú és mintázatú falemezkéket egyenként, kézzel ragasztják össze, így alakítva ki a különleges halszálka-dizájnt.

Tóth Gábor Ákos

Előző

A „legjobb” márkák 2017-ben...

Következő

A Fiesta lenyomta az Aston Martint...

Kövess minket!