2017. Október 19. | Nándor
Előző

Maybach kabrióval erősít a Mercedes...

Következő

Meglepett a négyajtós Civic...

Elstartolt a magyar Goodwood Revival

A szervező cég már évek óta utaztatja Európában a maga száguldó cirkuszát, ahol testközelből ismerkedhetünk meg nagy versenyek nagy győzteseivel.

 

Az első Hungaroring Classicon Alfa Romeók, Mercedesek, Ferrarik és Lola T-k mérettették meg magukat a mogyoródi aszfaltcsíkon, GT-autóktól egészen a legendás Le Mans-i 24 órás versenyeken megfordult gépekig. Az indulók között ott volt a korábbi Formula–1-es versenyző és ötszörös Le Mans-győztes Emanuele Pirro is. Tóth János, a hétszeres magyar ralibajnok és Ferjáncz András felvezető autókat vezettek, de pályára gurult például háromszoros olimpiai bajnok vízilabdázónk, Kiss Gergely is egy Mustang volánja mögött. Néhány évtizede nagy versenyek nagy győztesei voltak, de az old timer Alfa Romeók és Mercedesek ma sem múzeumi tárgyak, a versenyzők megküzdöttek minden másodpercért. A hangulatot mégis egyfajta baráti légkör jellemezte, ezek a versenyzők mind afféle szent őrültek, a csapatok pedig komolyan veszik a retró miliőt.

 

Az első Hungaroring Classicot egy bevált recept alapján szervezték: a szervező cég már évek óta utaztatja Európában a maga száguldó cirkuszát, amit nagyrészt a '60-astól a '90-es évekig terjedő endurance prototípusok és sportautók, túraautók, valamint Forma-2-es kocsik alkotnak. Olyan klasszikus helyszínekre szoktak ellátogatni, mint Spa-Francorchamps, Silverstone, Monza vagy Le Castellet. Idén már a Hungaroring is beállt a sorba.

 

Az egész hétvégés program különlegessége, hogy legalább annyira családi rendezvény volt, mint autóverseny. A nézők óriási szabadságot kaptak: a veszélyes területek (a versenypálya, a rá csatlakozó szerviz utak és a boxutca) kivételével gyakorlatilag bárhová bemehettünk. Szabadon mozoghattunk a lelátók között, ha akartuk, a rajtot nézhettük a célegyenesből, a verseny többi részére pedig átvonulhattunk az egyik legjobb helynek számító első kanyarhoz. És ami még jobb: szabad bejárásunk volt a paddockba, a garázsok mögötti területre, ahol a versenyautókat sátrakban tárolták és szerelték a futamok között.

                                                    

De a sátrakban parkoló autókat sem csak távolról, a kordon mögül nézhettük, kordon ugyanis egyáltalán nem volt. Az autókat körbe lehetett járni, oda lehetett hajolni a nyitott motorháztető fölé, a szerelők és tulajdonosok szívesen válaszoltak a kérdésekre. No és persze voltak versenyek is, ahol – bár természetesen mindenki óvatosan bánt a muzeális értékű darabokkal –, egyáltalán nem úrvezetős tempóban hajtottak a résztvevők. A versenyek több kategóriában zajlottak: volt régi idők Formula-2 verseny, az úgynevezett Group C verseny, CER1, ahol régi Le-Mans 24 órás verseny autói mérkőztek meg. Ezen felül megrendezésre került a Heritage kupa, volt Endurance Racing szekció és nem maradt el a Trofeo Nastro Rosso sem, ahol régi és nagyon ritka-drága olasz versenyautók mérkőztek meg egymás ellen. 

 

A helyszínre kivonult a Food Truck Show is, ők a szokásos áraikon kínálták a jobbnál jobb kézből ehető kajákat – magyarán nem kellett a Magyar Nagydíjra jellemző árakkal szembesülnünk.

 

Bízunk benne, hogy hagyománnyá válik a Hungaroring Classic, hiszen korábban ilyen színvonalas veterán autóversenyt még sosem tartottak hazánkban. A sokak által csak magyar Goodwood Revival-nek hívott rendezvényre - amelyen 160 versenyző és 600 autógyűjtő vett részt - három nap alatt összesen 24 ezren voltak kíváncsiak.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Maybach kabrióval erősít a Mercedes...

Következő

Meglepett a négyajtós Civic...

Kövess minket!