2019. December 16. | Etelka, Aletta
Előző

Bezöldült az Audi zászlóshajója...

Következő

Elektromos „szöcske” a SEAT-tól...

Elektromos vadló és okos üléshuzat

Két olyan jövőbe mutató technológiával is jelentkezett minap a Ford, ami a márka környezet- és felhasználóbarát elkötelezettségét támogatja.

 

A vadonatúj, tisztán elektromos hajtású Mustang Mach-E november 18-án, helyi idő szerint 3:00-kor debütált Los Angelesben, és az eseményt a YouTube, a Facebook és a Twitter csatornáin közvetítette a Ford. A Mustang-család legújabb tagjának bemutatásában díszvendégként Idris Elba színész is részt vett. Immár végleges, hogy a Ford vadonatúj, tisztán elektromos hajtású SUV-modelljét a legendás vadlovas embléma díszíti, az autó neve pedig Mustang Mach-E.

 

Természetesen sok minden kiszivárgott már az erősen titkolt új modellről. Ennek alapján elmondható, hogy bár a villanyautó formájába láthatóan igyekeztek becsempészni néhány utalást a Mustang kupéra, a Mach-E praktikus, ötajtós, terepjárós arányú autó. Leginkább talán a Tesla Model Y megfelelőjének tekinthető használati értékét tekintve, picit látványosabb, mozgalmasabb formatervvel, de nagyon hasonló belső kialakítással.

A Mustang-rokonság egyébként a jelvényben és a hátsó lámpák három csíkjában nagyjából ki is merül – ezen kívül az egyetlen közös pont, hogy a Mach-E kétkerék-hajtású változatán is a hátsó kerekek a hajtottak.

 

Egyelőre három fő változatról lehet tudni: az alapkivitel 44 ezer dollár alatti áron a 255 lóerős Select lesz. Ez rendelhető lesz két- és négykerék-hajtással is, az előbbi 370, az utóbbi 338 km-es hatótávot ígér, 6 és 7 másodperc közötti idő alatt gyorsulhat 96 km/h-ig.

Drágább és komolyabb tudású a California Rt.1 jelzésű kivitel: ez 483 km-es hatótávot és 282 lóerőt kínál 53 ezer dollár alatt. Ez már csak összkerék-hajtással lesz kapható. A csúcsváltozat a 2021 tavaszán érkező GT lesz, erről egyelőre csak annyit lehet tudni, hogy 3 másodperc körül gyorsul majd száz körüli tempóra, és 60 500 dollárért tervezik értékesíteni.

Szakértők szerint nehéz megjósolni, hogy mindez mire lesz elegendő. A Mustang márkanév és a Ford gyártási tapasztalata előnyt jelenthet, de hogy mennyit számít mindez a Tesla helyzeti előnyéhez képest, azt csak az idő mutatja majd meg.

 

A Ford innováció egy másik újdonsága is napvilágra került minap: a cég élvonalbeli technológiát vezet be az egybeszabott, varrások nélkül készített üléshuzatok gyártására, ez pedig az úgynevezett 3D kötés.

 

A futócipők, ruhaneműk és bútorhuzatok készítéséből ismert gyártási technológiát tanulmányozva a Ford felismerte a lehetőséget, hogy így a vásárlók akár meg is tervezhetik saját autójuk üléshuzatát, olyan egyedi megoldásokkal egészítve ki a kárpitokat, mint a tároló zsebek vagy a párnázások; ráadásul az így készült huzatok nyáron jobban is szellőznek. 

A technológia emellett azt is lehetővé teszi, hogy a textilekbe kezelőszerveket és érintkezőket építsenek be például az ülésfűtéshez, az ajtók és ablakok kapcsolóihoz, a vezeték nélküli telefontöltőhöz vagy éppen a vezető egészségi állapotát figyelő érzékelőkhöz.

Az utastér minden szövetburkolata elkészíthető 3D kötéssel. A műszerfal és az ajtók borítása akár olyan dizájnt is kaphat, ami más-más szemszögből nézve más és más hatást kelt; ezzel a megoldással emblémák és érdekes minták gazdagíthatják a kárpitokat.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Bezöldült az Audi zászlóshajója...

Következő

Elektromos „szöcske” a SEAT-tól...

Kövess minket!