2017. Október 17. | Hedvig
Előző

Kétszáz darabos szériával ünnepel a...

Következő

Hasznos tanácsok az autós nyaraláshoz...

Elektromos forradalom az Audinál

A négykarikás márka azt ígéri, hogy 2020-ra minden értelemben digitalizáltan és fenntartható módon működik majd, újra feltalálva a nagyvárosi mobilitást.

 

Napjainkban a belvárosi forgalom mintegy 40 százalékáért a parkolóhely keresés felelős. Az Audi fejlett hálózatba szervezi a forgalomáramlás információit, többek között azon adatok alapján is, amelyek az autók érzékelőiből egy digitális térképszolgáltató segítségével nyerhetők. Az eredmény pedig már rövidesen nagypontosságú útvonalvezetés lehet a szabad parkolóhelyekig, így elmarad a keresgélés generálta forgalom, s mérséklődnek a közlekedési torlódások.

 

A virtuális valóság eszközeivel az érdeklődők immár interaktív módon állíthatják össze igényeik szerinti autójukat. Az „Audi, amikor és ahol csak szeretném" mottó szellemében az Audi 2020-ig 15 piacon egészíti ki igény szerinti megoldásokkal az egyéni mobilitást. A tervek szerint új digitális platform szolgál majd információkkal, szórakozással és további előnyökkel az Audi modellekben úton lévők számára.

 

A márka már most is több fronton képviseli az elektromos forradalmat, elég csak a 2020-ig érkező, három, teljesen új elektromos modellre gondolni, amelyekhez a későbbiekben két új Q modell is csatlakozik, ugyancsak tisztán villamos meghajtással, illetve ennek megfelelően e-tron utótaggal. A németek becslései szerint az Audi eladásiban 2025-re már mintegy 30%-ot képvisel majd az elektromos és hibrid flotta.

 

Ezt a hullámot lovagolja majd meg a következő generációs A8 is, amelyben jelentősebb szerepet játszik majd az elektromosság, az extrákban ugyanúgy, mint a hajtás tekintetében. Az már biztos, hogy 48 V feszültségű akkumulátora lesz az új négykarikás zászlóshajónak, amelybe a generátor tölti majd vissza az energiát a fékezések alkalmával, amit aztán a gyorsításokhoz használ fel. Ez a fajta elektromos rendszer széria lesz az összes A8-asban, s az Audi állítása szerint hamar végigsöpör majd az egész flottán – a következő, ami megkapja az új A6 és A7 lesz. Mindeközben a kisebb típusok, mint az A3, könnyebb, hagyományos hibrid rendszerrel takarékoskodnak majd.

 

Az új A8 mintegy 24%-kal merevebb lesz elődjénél, illetve számos újdonsággal hódít majd, mi több, 3 különböző szintű autonóm asszisztens is elérhető lesz hozzá. A hajtásláncokat illetően egyelőre nincs kilátás eget rengető újdonságokra: a csúcsot a Bentley Bentaygában is szolgáló hétliteres W12 jelenti, de elérhető lesz a négyliteres biturbó V8, valamint természetesen a megszokott TDI hajtásláncokra is számíthatunk.

 

A műszaki paraméterek mellett a hátsó lábtér 28 mm-rel gyarapszik, míg fejteret illetően plusz 14 mm-nek örülhetnek a majdani, főleg céges flotta tulajdonosok. Mindeközben a gyártó mintegy 45 kg-os fogyókúrát ígér, ami alapvetően nem hangzik soknak, azonban mégis jelentős, annak tükrében, hogy a teljesen alumínium alapú A8 korábban sem számított túlsúlyosnak. Az új modell prototípusa egyébként a napokban mutatkozott be a publikumnak Barcelonában.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Kétszáz darabos szériával ünnepel a...

Következő

Hasznos tanácsok az autós nyaraláshoz...

Kövess minket!