2017. December 15. | Valér
Előző

Műszerfal-ismereti teszt...

Következő

Művészet és szépség BMW-vel...

Cseh atléta méretes hátsóval

Az „RS” rövidítést 1974-ben használták először a márka versenyautóin, 2000 óta pedig a Škoda modellpalettájának sportos csúcsmodelljeit jelöli.

 

Napjainkig a Škoda Octavia RS modellek világszerte több mint 200 ezer példányban találtak gazdára, közülük közel 100 ezer a 2013-ban bemutatott harmadik generációból. Ezek után nem csoda, hogy felfokozott érdeklődéssel vártuk a találkozást azzal az autóval, mely a modell történetének legerősebb és leggyorsabb sorozatgyártású tagjává lépett elő.

Dinamikus karakterét újszerű orrkialakítása, átdolgozott hátulja és sportos hangulatú utastere emeli ki még jobban. A felfrissített modell kombi kivitelben érkezett szerkesztőségünkbe, a 2.0 TDI dízellel 184 lóerőt uralhattunk.

 

A nálunk vendégeskedő példány  kombinált üzemanyag-fogyasztása a gyár szerint 4,5 liter 100 kilométerenként. Tesztautónk összkerékhajtással és hatfokozatú DSG váltóművel rendelkezett – az „RS” módozat azonban a Comforthoz képest véleményünk szerint nem jelent sokkal több vezetési élményt. A futómű nem lesz jelentősen feszesebb, a DSG meg csak feleslegesen pörgeti az egyébként kulturált dízelt. Álló helyzetből mindössze 6,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége 250 kilométer/óra. Kombinált üzemanyag-fogyasztása végül 6,8 liter volt 100 kilométerenként, igaz, főleg városban használtuk.

 

Az új Škoda Octavia RS megjelenése különösen sportos és érzelmekben gazdag módon juttatja kifejezésre a modellsorozat széles körűen továbbfejlesztett formavilágát. Elejének újszerű kialakítása a szélesebb hűtőráccsal - amely kristályhatású kiegészítő fényszóróval bővült - és az új tervezésű lökhárítóban kialakított, méhsejt-mintázatú rácsozattal ellátott, még szélesebb légbeömlő nyílásokkal kifejezetten maszkulin és dinamikus hatást kelt. Az adaptív fényszóró szabályozás - négy teljes-LED fényszóró, valamint a lökhárítóba integrált, ugyancsak LED-technikájú ködfényszórók - az új orrkialakítás meghatározó eleme.

 

A hátsó részt erőteljes fekete diffúzor elem és a felette húzódó, széles vörös fényvisszaverő sáv határozza meg, amelyek az átdolgozott RS semmi mással össze nem téveszthető ismertetőjegyei. Mindezt az immár alapkivitelben LED-technikájú rendszámtábla-világítás és a márkára jellemző C-alakú világítási képpel kialakított hátsó lámpák teszik teljessé. További egyéni hátsó stílusjegy a kombi tető légterelője.

 

A kulturált „izomautó” utasterét sportos fekete tónus uralja. Az integrált fejtámlákkal kiformált RS sportülések méretes oldalpárnáikkal határozott oldaltartást nyújtanak. Az Alcantara-elemekkel készült szövet üléskárpitok mellett már Alcantara kárpitozású sportülések is rendelkezésre állnak. A bőrbevonatú, multifunkciós sportkormány (a DSG sebességváltó esetében kormánykerék-kapcsolóbillentyűkkel) perforált bőr bevonatú karimával készül. A különleges hangulatú Ambiente-világítás az alapkivitel része. Az ajtó fogantyúk megvilágítást kaptak, a pedálok alumíniumfelülettel készülnek, a küszöblécek pedig RS-logót hordoznak magukban.

 

A Škoda modelljeire jellemző „Simply Clever" megoldások között említhető az utasülés alatt található esernyő és a kombi csomagterének kivehető LED-világítása. Apropó, a kombi csomagtere 610 literes, nagyon jól pakolható. A karosszériát 15 milliméterrel mélyebbre süllyesztő sportfutómű és az előd modellhez képest 30 milliméter szélesebb hátsó nyomtáv éppolyan jól érzékelhetően hangsúlyozzák a dinamizmust, mint a vörösre fényezett féknyergek. Mint a modellsorozat minden tagja, az új RS szintén a legújabb generációs infotainment-rendszerek kínálatával szolgál. A kapacitív érintőképernyők üveghatású felülettel készülnek.

 

A csúcsváltozatot itt a Columbus navigációs rendszer képviseli, 9,2" képátlójú monitorral, WLAN-hotspottal és extrafelszerelésként LTE-modullal. Az újdonságok között említhető még a visszapillantó tükrök holtterében tartózkodó járművekre figyelmeztető holttérfigyelő rendszer, valamint a parkolóhelyről kiálláskor az oldalról és hátulról érkező járművekre felügyelő kiállási asszisztens.

 

Az utasvédelmi asszisztensrendszer balesetveszély esetén automatikusan zárja az ablakokat és a tolótetőt, illetve előfeszíti a vezető és az első utas biztonsági övét, emellett városi vészfékfunkcióval és előrelátó gyalogosvédelemmel is együttműködik. A fejlett rendszerek kínálatát a parkolási asszisztens bővíti tovább.

 

Azt gondoljuk, az RS nem sportautó, viszont felszereltsége folytán egyedi igényeket is kielégíthet. Ha valaki ennél sportosabb élményre vágyik, rendelkezésre áll a benzines változat manuális váltóval – igaz, ott a tankolásnál nagyobb összegről kapunk számlát.

Tóth Gábor Ákos

.
Előző

Műszerfal-ismereti teszt...

Következő

Művészet és szépség BMW-vel...

Kövess minket!