2018. Április 20. | Tivadar
Előző

Németek taroltak New Yorkban...

Következő

Tévé- és mozisztár négykerekűek...

Családi Opel sallangok nélkül

Igazi családi bemutató keretében ismerhettük meg az Opel Combo Life-ot – a siker jele, hogy az autót birtokba vevő kábé nyolcéves süvölvények fél perc alatt elgázosították az utasteret.

 

Statikus bemutató lévén egyébként sem lehetett kipróbálni az autót, ami nem is csoda, hiszen egyelőre még csak a rendeléseket veszik fel a Combóra, a kereskedésekbe is csak ősztől érkezik az újdonság. Az új Combo Life egy kívül-belül barátságos kinézetű családi autó lett. Mindenki ismeri a tényt, hogy ma már Európában is óriási SUV-őrület zajlik, így felmerülhet a kérdés, hogy mi szükség van egy ilyen hagyományos családi furgonra? A válasz egyszerű: ma már a hagyományos egyterűk piaca szinte teljesen halott, a kínálatban maradt típusok közül pedig szinte egyik sem tolóajtós. Márpedig sokgyerekes családoknál ez elég csábító szempont lehet.

 

Kétféle tengelytáv közül lehet majd választani (2,79 és 2,98 méter) melyek közül a hosszabbikba harmadik üléssort is lehet kérni. A csomagtér alapból sem kicsi, 597 liter, a hosszabb változat pedig 850 literes.

 

Családi autóknál már szinte alap, hogy a hátsó ajtón külön is lehessen nyitni az ablakot, de az egészen termetes, elölről és hátulról is nyitható, sílécek tárolására is alkalmas. Az Opel ígérete szerint az alapfelszereltség része lesz a gyalogosvédelemmel ellátott ütközés elkerülő rendszer, az automatikus vészfék asszisztens, a sávtartó automatika és fáradtságfigyelő is.

Bent is minden irányban óriási a hely, hátul három Isofix várja a gyereküléseket, amik valószínűleg gond nélkül elférnek majd. A vezető felé forduló középkonzol tetején a PSA-tól megszokott rendszerű tablet trónol Android Auto és Apple Car kompatibilitással. Lehet indukciós töltőt és 230-as csatlakozót is rendelni az autóba. 

 

A nemrég bejelentett szentgotthárdi bővítés már a Combót is érinti, hiszen az új 1,2-es, 110 illetve 130 lóerős benzines turbómotorokat 2019-től Magyarországon fogják összeszerelni. Az új, 1,5-ös dízel négyféle teljesítményszinttel (75-130 lóerő) szintén 2019-től érkezik. A két gyengébb dízel öt- a többi változat hatsebességes váltót kap, míg a legerősebb kivitelek nyolcsebességes automatával is rendelhetőek lesznek.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Németek taroltak New Yorkban...

Következő

Tévé- és mozisztár négykerekűek...

Kövess minket!