2019. December 16. | Etelka, Aletta
Előző

„Tanulható” őszi-téli autózás...

Következő

Elektromos vadló és okos üléshuzat...

Bezöldült az Audi zászlóshajója

Az Audi most először kínálja vevőinek az elektromos hajtás élményét a luxus kategóriában: a 3.0 literes V6 TFSI és a villanymotor együttes teljesítménye 449 lóerő.


Elektromos üzemben a maximális sebessége 135 km/óra. Amikor a TFSI és a villanymotor együtt dolgozik 4,9 másodperc alatt gyorsul álló helyzetből 100 km/órás sebességre és fokozza a tempót egészen az elektronikusan limitált 250 km/óráig. A WLTP szabvány alapján meghatározott fogyasztása mindössze 2,5-2,7 liter 100 kilométerenként.

 

Az akkumulátor a csomagtér padlója alatt található és nyolc modulba osztva összesen 104 db hasáb alakú cellából épül fel. Az elektromos rendszer hűtésébe a négyzónás klímaberendezés hőszivattyúja is besegít. A villanymotor gázelvételkor 25 wattal, fékezéskor 80 wattal tölt; a tárcsafékek csak akkor lépnek működésbe, ha 0,3 g feletti fékerőre van szükség - ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy a mindennapos fékhasználat 90%-át elintézi a villanymotor. A lehetséges 7,4 kW maximális töltési teljesítmény mellett a teljes töltés körülbelül két és fél órát vesz igénybe. Háztartási csatlakozóról a teljesen lemerült akkumulátor teljes töltéséhez 2,3 kW töltési teljesítmény mellett közel hat és fél óra szükséges.


A hálózatról tölthető (plug-in) hibrid hajtás koncepcióját úgy alkották meg, hogy az A8 vezetője hétköznapi útjainak nagy részét elektromos üzemmódban teljesíthesse. A két Multi Media Interface kijelző közül az alsón található "EV" funkciógombbal mindenkor a vezető kezében marad a döntés a két motor együttes működését illetően. Indításakor az "EV" mód szolgál alapbeállításként, ekkor tisztán elektromos üzemmódban közlekedik a jármű. A belsőégésű motor csupán akkor lép be a hajtásba, amikor a vezető egy változó, jól észlelhető nyomásponton túl nyomja a gázpedált.


A quattro összkerékhajtás hatékonysága szempontjából szintén meghatározóak azok a fázisok, amelyek során a vezető felemeli lábát a gázpedálról. Ezekben a helyzetekben az előrelátó hatékonysági asszisztens veszi át az irányítást. A navigációs adatok mellett számításba veszi az előtte haladó járműtől mért távolságot és dönt a motor lekapcsolásáról és a gépjármű szabadonfutásáról, illetve a vitorlázással egybekötött rekuperációról, amikor a mozgási energia visszanyerése és elektromos energiává történő átalakítása zajlik. Az Audi zászlóshajója a vitorlázással egybekötött rekuperáció során akár 25 kW energia visszapótlására is képes.


A modellt szériafelszereltségként egy szintetikus elektromos hanggal szerelték fel, amely a városi forgalomban figyelmezteti a gyalogosokat és a kerékpárosokat, ha az autó megközelíti őket.

 

Az Audi zászlóshajójában alap, hogy a luxusszínvonalú szalonként aposztrofált kabinban minden van, ami jelenleg a kényelmet jelenti az autógyártásban. A myAudi alkalmazás lehetővé teszi a tulajdonosoknak, hogy az Audi Connect kínálatában szereplő szolgáltatásokat az okostelefonjukon vegyék igánybe. A telefonon ellenőrizhetik az akkumulátor töltöttségét és az autó aktuális elektromos hatótávolságát, indulás előtt előfűthetik, illetve -hűthetik a kabint, a klímavezérlést használhatják a kormánykerék, az ülések, a külső tükrök és az első illetve hátsó szélvédő fűtésére. A hátsó utasoldalra rendelhető extraként relaxációs ülés fűtött lábtartóval és lábmasszázs funkcióval is.

Tóth Gábor Ákos

Előző

„Tanulható” őszi-téli autózás...

Következő

Elektromos vadló és okos üléshuzat...

Kövess minket!