2018. Július 18. | Frigyes
Előző

Ford innováció két keréken...

Következő

Közútra 647 lóerő? Na, ne!...

Autógyártók egy élhetőbb környezetért

A MINI egy mikrolakás-koncepcióval, a Nissan az óceánpartok műanyagmentesítésével járul hozzá az ökoszemlélet népszerűsítéséhez.

 

A MINI a június 7-10. között megrendezett Los Angeles-i Dizájnfesztiválra a MINI LIVING Urban Cabin névre keresztelt mikrolakás-koncepció premierjével készült. A brit prémiumgyártó a méretarányos innovációt az angyalok városában alkotó építészduó, a FreelandBuck közreműködésével hívta életre egy Los Angeles belvárosában álló épület használaton kívüli tetőteraszán.

 

A Los Angelesben bemutatott Urban Cabin a MINI LIVING koncepciósorozat ötödik tagja, amely rendkívül sokrétű átrendezhetőségével és megannyi lehetőségével mindössze 15 négyzetméternyi alapterületen biztosít átmeneti életteret. A koncepció egyik legegyedibb sajátossága, hogy kialakítása és hangulata az adott város arculatához és kultúrájához igazítható. London, New York és Los Angeles után a MINI az idei év második felében Pekingben és Tokióban is fel kíván építeni egy-egy nagyvárosi élettér-koncepciót.

A koncepció három fő modulból áll: a két külső elem a hálószobává alakítható nappalinak, illetve a fürdőszobát és konyhát egyesítő helyiségnek ad otthont. Mindkettőt a MINI LIVING tervezőcsapata álmodta meg. A harmadik, összekötő modult – amely az installáció karaktere szerint alakítható egyfajta közösségi tér – a MINI tervezői üresen hagyták, hogy a világ különböző nagyvárosaiba ellátogató koncepciót a helyi építészek és tervezők a saját arculatuk és kultúrájuk szerint formálhassák képükre.

 

A brit prémiumgyártó jövőbe mutató élettér-koncepciói nem csupán az egyre szűkülő nagyvárosi életterek, az ezzel párhuzamosan növekvő árak és az életminőség romlása adta kérdésekre keresik a választ, de az egyre szélesebb körben terjedő, homogén építészeti stílus globális színesítését és a kulturális egyediség fenntartását is szorgalmazzák.

 

A Nissan Navara OFF-ROADER AT32 önkéntes küldetésre indult a 2018-as Óceánok világnapján (június 8., péntek) bemutatott kisfilmben. Európa minden részéről felkértek közösségi csoportokat, hogy nevezzenek meg olyan eldugott helyeket, ahol a Navara idén nyáron megtisztíthatja a partokat. A közösségi médián keresztül érkező segélykiáltások inspirálták a Nissan kampányát, melynek célja, hogy segítse az önkénteseket a műanyagszennyezés elleni küzdelembe.

 

A filmben a Navara OFF-ROADER 32 egy a kampányban résztvevő apa-lánya pároshoz csatlakozik, hogy segítse őket a legnagyobb kihívást tartogató parttisztító projektjük során. Minden évben több mint nyolcmillió tonna műanyag kerül a világ óceánjaiba,  és ez katasztrofális hatással van a tengeri élővilágra, a halászati vállalkozásokra és a turizmusra. Ezen a nyáron a Nissan arra kéri az európai közösségi csoportokat, hogy nevezzenek meg nehezen elérhető helyeket, hiszen a Navara pickupok már készen állnak a feladatokra.

A projekthez az inspirációt egy tengerbiológiai kutató, Emily Stevenson és édesapja Rob által alapított közösségi csoport, a Beach Guardian adta, amely a közösségi médiában jelentetett meg segítségkérést. Otthonukhoz közeli partokat tisztítanak meg a műanyaghulladéktól, azonban nehézséget okoz számukra az eldugott helyek megközelítése, és családi autójuk nem alkalmas a nehéz feladatok elvégzésére.

 

A Nissan felajánlotta nekik az új Navara OFF-ROADER AT32 változatát, mely magasra épített szívócsővel van felszerelve, és a legextrémebb terepek leküzdésére tervezték. Segítségével a Beach Guardian-csapat elboldogult a sziklás terepen is, és olyan hulladékokat is eltávolított már, mint a mélyen a homokba ágyazódott műanyaghálók.

 

Tóth Gábor Ákos

 

Előző

Ford innováció két keréken...

Következő

Közútra 647 lóerő? Na, ne!...

Kövess minket!