2018. November 17. | Hortenzia, Gergő
Előző

Kamaszból lett családapa...

Következő

Autóval nem tanácsos korcsolyázni...

Akar több évet várni a Fordjára?

Az érdeklődésre való tekintettel meghosszabbítják a Ford GT gyártását, a sikeres európai jelentkezők viszont csak 2020 és 2022 között vehetik majd át megrendelt sport kocsijukat.

 

A Ford Motor Company a napokban jelentette be, hogy mintegy két évvel meghosszabbítja az ultra nagy teljesítményű Ford GT gyártását, hogy kielégítse a vásárlók minden várakozást felülmúló érdeklődését.

 

A vállalat így összesen 1350 darab Ford GT megépítését tervezi, és bizonyos piacokon november 8-tól egy hónapon át újra fogadják a szuper sportkocsira leadott megrendeléseket. A leendő vásárlók a FordGT.com honlapon adhatják be jelentkezésüket, amelynek elfogadása után az ügyfélszolgálat mindvégig szorosan együttműködik majd velük, hogy a vásárlás élménye kivételes és teljesen személyre szabott legyen.

 

A gyártó korábban azt tervezte, hogy négy év alatt 1000 ilyen jármű készül majd el: 2016 áprilisában a világ 6506 autórajongója jelentkezett, hogy az első 500 darab Ford GT szuper sportkocsi tulajdonosa lehessen, ám Európában eddig mindössze 80 vásárló kapta meg a saját igényei szerint kialakított, kifejezetten rá szabott autóját. Az egyetlen szerencsés magyar jelentkező is csak idén júnusban vehette át a legelső Magyarországra szállított Ford GT kulcsait.

 

Az ikerturbós 3,5 literes V6-os EcoBoost motorral hajtott, aktív aerodinamikai megoldásokat felvonultató, karbonszálas szerkezetű és 347 km/óra végsebességű autó gyártása egyébként 2016 decemberében kezdődött, majd nemrégiben az új Ford GT Heritage Edition kivitelt is bemutatták, ezzel emlékezve meg a GT40 modell 50 évvel ezelőtti, 1968-as és 1969-es Le Mans-győzelmére. A limitált szériás Gulf Oil fényezés az autóversenyzés leghíresebbé vált versenyautó-színeit idézi a Heritage Blue és a Heritage Orange színárnyalatokkal.

 

Az autó aktív aerodinamikája a mindenkori vezetési helyzetnek megfelelően változik; erre szolgál többek közt az orr-rész különleges légbeömlője, vagy a nagyméretű, kihajtható légterelő szárny. A hidraulikus futómű az optimális teljesítményhez igazítja az autó hasmagasságát, a vezető pedig az öt egyedi üzemmód (Normál, Vizes út, Sport, Versenypálya, V-Max) segítségével a mindenkori helyzethez hangolhatja az autó viselkedését. Az „aszfaltvasaló” üzemanyag-fogyasztása egyébként 14,9 l/100 km, CO₂-kibocsátása pedig 349,6 g/km, ami tökéletesen megfelel az európai normáknak.

 

A Ford GT karbonszálas építési módja nemcsak a tömegcsökkentést szolgálja, hanem e megoldással olyan karosszériaforma alakítható ki, ami acélból vagy alumíniumból megoldhatatlan lenne. Kevesebb, mint 1400 kg üres tömegével a Ford GT teljesítmény-tömeg aránya 2,14 kg/lóerő. A futóműben és az aerodinamikában alkalmazott aktív dinamikai rendszerek minden sebességtartományban optimális leszorító erőt, légellenállást és kiegyensúlyozottságot biztosítanak, így az autó bármilyen felkészültségi szintű vezető számára biztonságosan kínálja az igazi sebesség élményét.

 

Úgy hírlik, a mostani akcióban sikeres európai jelentkezők legkorábban 2020 és 2022 között vehetik majd át megrendelt Ford GT-jüket.

Tóth Gábor Ákos

 

 

Előző

Kamaszból lett családapa...

Következő

Autóval nem tanácsos korcsolyázni...

Kövess minket!