2019. Augusztus 24. | Bertalan
Előző

Ne is álmodj 21 millánál olcsóbb Sup...

Következő

A trilógia neve: BMW 8...

A kategória doyenje: se több, se kevesebb

Jó anyagminőség, ügyes központi rendszer és könnyed vezethetőség, valamint egy erőteljes, kulturált és hatékony benzinmotor: ez a 2019-es Nissan Qashqai DIG-T 160 DCT.

Apróbb „fapados” megoldásai ellenére a Nissan Qashqai továbbra is erős szereplőként lép fel a kisebb kompakt SUV-ok mezőnyében, főleg, hogy nem túl borsos listaárakkal idegesíti a csilivili konkurenciát. Jelesül, 6 millióért már olyan 140 lóerős, kézi váltós kiadásba ülhetünk be, amely 7 colos navigációval, automata klímával, esőérzékelővel és elektromosan behajtható külső tükrökkel is rendelkezik.

A „fapados” Qashqai „felöltöztetése” mindazonáltal továbbra is remek lehetőségeket kínál: kinek mire van szüksége, se több, se kevesebb alapon. A továbbra is kissé szerény felbontású 360 fokos kamerát leszámítva minden egység jól működik, az átfogó asszisztens rendszerek jól teszik a dolgukat, az egymásra épülő opciók árazása pedig reális. Nyilvánvaló, hogy a kategória megteremtője nem óhajt részt venni a fiatalabb modellek sokszor öncélú divatparádéjában. Az 1,33 literes, belépő benzines turbómotor 140 és 160 lóerővel elérhető (240 és 260 Nm nyomatékkal) – mindkét verzió csavarra megegyezik, csupán elektronikusan van különbség a két egység között. (Kérdés, hogy akkor az izmosabb verzióért miért kell félmillióval többet fizetnünk. De ez már a marketing és a vásárlói pszichózis területe.)

Megjegyzendő, a tesztautónkban dolgozó hétfokozatú duplakuplungos automataváltó úgy egyébként csak az izmosabb kivitellel párosítható... Minden más komfort maradt változatlan, így a kissé plasztikus, de kiszámítható, könnyedén kezelhető kormányzás, vagy az egyszerű futómű, ami 16-17 colos kerekeken tökéletesen végzi a dolgát– az egyszerű kialakítás csupán rossz úton gyorsan kanyarodva ütközik ki, mikor is megpattan kissé a crossover hátulja.

A mind a mai napig rendkívül népszerű (hazánkban nemrég talált gazdára a 15 ezredik Qashqai) crossover hajtáslánckínálata teljesen átalakult, az összes korábbi motor kikerült a kínálatból. A jelenlegi paletta gerincét az új, benzines részecskeszűrővel ellátott 1,33 literes, négyhengeres DIG-T és a korábbi 1.5 dCi alapjaira épülő, de jelentősen átdolgozott, nyolcszelepes dCi 115 jelenti, amely SCR-katalizátorral és AdBlue-befecskendezéssel teljesíti a jelenlegi legszigorúbb, Euro6d-TEMP normát.

A helykínálat továbbra is átlagos: elöl természetesen kiválóak a helyviszonyok, a kilátás jó, a magas üléspozíció pedig kényelmes a méretes ülésekkel egyetemben. Hátul viszont elég alacsony az ülőlap, ami némileg kényelmetlen üléspozíciót eredményez, ráadásul a hátra kényszerülők ezúttal sajnos nem kaptak a kompakt kategóriában is egyre népszerűbb hátsó-középső légbeömlőkből. A 400 literes csomagtér alapmérete is átlagosnak számít a szegmensben, a padlót felszedve ugyanakkor praktikus alsó tárolóval gazdálkodhatunk, illetve a padlóelemet amolyan elválasztóként használva a kevés csomag rögzítése is megoldható. Az általános anyagminőség ár-érték arányosan jó, mi több, az éjjeli vezetéshez a középső boxba épített, narancsos hangulatvilágítást is kapunk.

Kicsit jólfésült (mondjuk ki, unalmasan puritán) a belső tér, amit csak az pezsdít fel, amikor a gazdaságos Eco üzemmód kapcsolóját keressük: végül bal oldalt alul, a kormány által kitakart helyen találtuk meg. Sajnos sem a műszercsoport, sem a klíma kijelzője nem elég kontrasztos. Viszont az új szívekhez és duplakuplungos automatához egy további fontos fejlesztés is érkezett a legfrissebb Nissan Connect multimédiás rendszer képében, amely jóval okosabb lett és immár az okostelefonok kijelzőjét is képes tükrözni. A 7-colos rendszer kellően gyors és intuitív, ráadásul a legolcsóbb felszereltségi szinttől felfelé szériában is jár.

Az egység ‘multitouch’ kezelőfelületet kapott, vagyis hasonló funkciókkal bír, mint az okostelefonok képernyője. Azt gondoljuk, ez a patinás crossover ezzel minden olyat megkapott, aminek birtokában a márkahű vásárlóknak meg sem fordul a fejében a váltás. Az viszont nagy kérdés, hogy a következő modellfrissítésnél mivel tud előállni a gyártó: enged-e az idők szavának, vagy a hagyományokat gondolja (és csomagolja) újra.
Tóth Gábor Ákos
Előző

Ne is álmodj 21 millánál olcsóbb Sup...

Következő

A trilógia neve: BMW 8...

Kövess minket!