2018. Október 16. | Gál
Előző

Fát a Lexusba, de nem fenyőt!...

Következő

Mikulásgyár Grand Prix először...

A Fiesta lenyomta az Aston Martint

A 2017-es Fiesta négy métert meghaladó hosszával, a sarkokba kitolt kerekeivel igazi családi mindenes - és akkor még nem beszéltünk a külsőségekről.

 

Felnőtt a feladathoz a Ford kis családi autója, elég kompakt a városi cikázáshoz, könnyű építésű, így kis motorokkal is gyors és gazdaságos. A kis Ford viszi tovább elődje egyedi vonalait, de minden szempontból továbbfejlődött. A lámpái és az első hűtőrács karakteres arcot ad a kocsinak. A felszereltségétől függően változik a rács dizájnja. Az alap is krómkeretes, de lehet teljesen króm Aston Martin stílusú, vízszintes, barázdás vagy – ahogy a csúcsmodellen (Vignale) – méhsejt mintázatú, illetve fekete méhsejtes, ha sportosat választunk. Utóbbiaknál komolyabb az első lökhárító formája is.

 

Az oldalnézet alig változott, hátul pedig a D-oszlopra felfutó lámpákat fekvő, a szélességet optikailag növelő fényforrások kerültek. Jobban is feszül az útra az autó, izmosabb, vállasabb, kifejezőbb lett a karaktere. A sok apró aerodinamikai megoldásnak a kategória legjobb alaktényezőjével rendelkezik, ami nagyobb tempónál jót tesz a zajkomfortnak.

 

A belsőt is teljesen átszabták. Szellős, igényes pultot terveztek a Fiestába. Az elegáns és jól átlátható műszerfal ékessége a médialejátszó képernyője. Ez minden esetben színes kijelzős, csak a méret változik 4,2 és 8 col között. A tesztautóban lévő 8 colos „tévé” képe nagy felbontású, kristálytiszta, működése, az indulás utáni betöltést követően, gyors és könnyen tanulható volt. Nagy figyelmet fordítottak a hangrendszerre is, mert ez a közepes szintű hifi 7 hangszóróval fantasztikusan szólt. És még lehet fokozni a B&O Play rendszerrel (Bang & Olufsen), ami rendelkezik mélynyomóval, térhangzással, és 10 hangszóróra eloszló, összesen 675 watt zenei teljesítménnyel.

 

Az első ülések nagyon jól tartanak, kemény tömésűek, hosszabb úton is kényelmesek. Hátul is bőséges a lábtér, és összességében két főnek bőven elegendő. Kellemes hatású volt a vastag karimájú bőrkormány és a váltógomb. A hatsebességes kézi váltó pontosan kapcsolható, hosszúra áttételezett utolsó fokozattal, ami egyértelműen az országúti, autópályás utaknak kedvez.

Az 1.0 EcoBoost erőforrás, mely idén hatodik alkalommal lett az év motorja kategóriájában, csöndesen, az általában jellemző kerregés nélkül tette a dolgát. Az általunk próbált 100 lóerős példány vegyes használatban 6 liter alatti fogyasztást produkált. A futómű is jó hangolású, ez is csendes, mégis minden kanyar élvezet vele. A kormányzás közvetlen, érezzük az autót alattunk.

 

Noha egy friss hír szerint a Fiesta lett a Kedvező Árú Autók kategóriájának győztese a 2017-es Év Női Autója versenyen – a világ egyetlen olyan autóipari megmérettetésén, ahol kizárólag nők szavaznak –, mégsem mondanám kifejezetten női autónak a kis Fordot. Ez a sportos kis energiagombóc minden korosztályhoz, nemhez jól illik, a „nagy arca” pedig kellő respektet biztosít használójának a forgalomban.

 

Ezt támasztja alá Sandy Myhre, az Év Női Autója zsűritagja beszámolója is, mely szerint „a Fiesta stabil jelölt volt a bírák körében – olyannyira, hogy még a csúcskategóriát jelentő Supreme szegmensben is több szavazatot szerzett, mint például az Aston Martin DB11 and Range Rover Velar.”

 

Az Év Női Autója verseny győzteseit egyébként olyan szempontok alapján választják ki 420 különféle autóból, mint a biztonság, az ár-érték arány, a stílus, a tároló helyek, a gyerekbarát kialakítás, a könnyű vezethetőség, a csekély környezeti terhelés és a vonzerő. Aláírjuk, mindez rendben volt.

Tóth Gábor Ákos

Előző

Fát a Lexusba, de nem fenyőt!...

Következő

Mikulásgyár Grand Prix először...

Kövess minket!