2018. December 13. | Luca, Otília
Előző

A gyakorlat teszi a mestert...

Következő

Szabadon, új utakon...

A make-up mágiája

Magyarországon a legtöbben abban a hitben vannak, hogy az arab világban egy nőnek nem lehet karrierje és minden téren alá van rendelve a férfiaknak.  Lehet, hogy ez általánosságban igaz, de a régió országaiban igen változatos képet mutat, jócskán vannak kivételek, s ma már számos hölgy kíválóan megállja a helyét az üzleti világban. Tudták önök, hogy a MaxFactor kampányához Gwyneth Paltrowot egy arab üzletasszony sminkelte ki? 

 

A libanoni születésű, 38 éves Joelle Mardinian napjainkban az arab üzleti világ egyik legsikeresebb üzletasszonya, szerepelt már a Forbes „500 legbefolyásosabb arab” listáján is. Nem elég, hogy a MaxFactor arab régiójának kreatív igazgatója, de saját szépségklinikával, prémium minőségű arc- és hajápolási márkával is büszkélkedhet. Ha ez még nem lenne elég, show műsora is van, amit részenként 55 millióan kísérnek figyelemmel. De ne rohanjunk ennyire előre!

 

Joelle számára már egészen fiatalon egyértelmű volt, hogy a szépségiparban szeretne elhelyezkedni. Elmondása szerint már kislányként is szeretett sminkelgetni, ami talán annak volt köszönhető, hogy édesanyja sminkesként dolgozott. Nem volt azonban mindig könnyű az élete. „Miután megszereztem a képesítésemet a sminkiskolában és Londonba mentem, majdnem két évig ingyen dolgoztam azért, hogy felépíthessem a portfoliómat. Rengeteg csalódás ért ez idő alatt, már majdnem ott tartottam, hogy feladom az álmaimat. Ekkor jött egy lehetőség a Sony Recordsnál . Az volt életem első fizetős munkája sminkesként.  Így kezdődött a karrierem. A kiadónál csodálatos éveket töltöttem,  olyan nagy sztárokkal dolgozhattam együtt mint például Shakira.”

 

A kemény üzletasszony egyben büszke, két gyermekes anyuka is. Első házasságából egy kisfia, a másodikból egy kislánya született. Mint sok sikeres nő, a kisfia születése után ő is megtapasztalta azt, hogy mennyire nehéz a gyermekvállalás után ugyanott folytatni, ahol abbahagyta. „A Sonynál minden nap más világsztárral dolgoztam együtt, azonban amikor a szülést követően fél évre visszavonultam, elbocsátottak. Rosszul esett, de vettem egy mély levegőt és elhatároztam, hogy nem adom fel, belekezdek valami újba. Igazából akkor csak nyaralni jöttem Dubaiba, de szakítottam időt az MBC-vel (az arab világ első kereskedelmi csatornája – a szerk.) való tárgyalásra is. Akkor született meg a Joelle Show ötlete, ami a smink erejéről szól, arról, hogy az átalakítások által próbáljunk nagyobb önbizalmat adni a nőknek.” Azóta tíz év telt el és a műsor töretlen épszerűségnek örvend, a nézőszám elérte a heti 55 milliót. A tematika is változott az évek során. Számos nemzetközi híresség és neves divattervező is szerepelt a műsorban, többek között Dolce és Gabbanna, Peter Dubdas, Anna Del Russo, Zuhair Murad, Kim Kardashian, Eva Longoria, Ivanka Trump, és még sorolhatnám.

 

Szaktudásának és népszerűségnek elismeréseként felkérték a MaxFactor arab régiójának kreatív igazgatói posztjára. Közben – 2008-ban – saját vállalkozásban kezdett, megalapította a Maison de Joelle szépségszalon láncolatot, amely eddig nyolc helyszínen várja a megszépülni vágyó hölgyeket Dubai, Abu Dhabi, Rijád, Jeddah, Katar és Erbil legelegánsabb negyedeinek luxusszállodáiban, üzletközpontjaiban.

 

Hatalmas lendülettel folytatta hivatását, és rövidesen megnyitotta a „Clinica Joelle”-t, ahol a legjobb plasztikai sebészek, kiváló fogorvosok, bőrgyógyászok, kozmetikusok, dietetikusok dolgoznak egy fedél alatt. A klinikán mind a sebészeti eljárásokat, mind a nem sebészeti, illetve kozmetikai kezeléseket egyaránt alkalmazzák. Négy év kutatás és fejlesztést követően kezdett bele az új márkájába, a Joelle Paris-ba, amely egy igazi prémiumkategóriás márka a bőrápolás és a hajápolás terén.

 

A számos szakmai kihívás leküzdése, hatalmas népszerűsége és sikere ellenére is azt vallja, hogy élete legfontosabb területe a család. „A családalapítás talán az egyik legnehezebb döntés, amit egy nő meghozhat, hiszen a gyerekeket nevelni kell, a férjeddel, vagy a pároddal is kell foglalkoznod, miközben ott a karriered is… Ilyenkor sajnos gyakran lemorzsolódnak a barátok, hiszen rájuk már szinte semmi ideje nem narad az embernek. Számomra a család mindenekfölött áll, ezért az időmet megpróbálom mindig hozzájuk igazítani. Annak ellenére, hogy sok a munkám, elmondhatom, hogy az átlagos anyukáknál többet látom a gyerekeimet. Ők a legtöbb időt a konyhában tölti, a főzés után pedig elmennek vásárolgatni. Nálunk ilyen nincs. Aláírom, hogy hétköznapokon keveset vagyok otthon, azonban a hétvégéket igyekszem nekik szentelni, a munkát teljesen elfeledni. Sajnos azért néha alakulnak úgy a dolgok, hogy szombaton és vasárnap is dolgoznom kell, de nem csinálok ebből rendszert.”

 

Végül arra a kérdésemre, hogy mi a helyzet a nőkkel az Emirátusokban – valóban el vannak-e nyomva – határozott nemleges választ adott: „Ez a tévhit egyáltalán nem igaz! Évről-évre egyre céltudatosabbak és erősebbek itt a nők. Ezt a tendenciát támasztja alá az a tény is, hogy minden évben megválasztják nálunk az év üzletasszonyát (2013-ban Joelle nyert – a szerk.). Az arab hölgyek semmiben sincsenek korlátozva, ugyanúgy megvalósíthatják az álmukat, mint a férfiak.”

Szeleczky Afrodite

 

Előző

A gyakorlat teszi a mestert...

Következő

Szabadon, új utakon...

Kövess minket!