2018. December 19. | Viola
Előző

Egészséges nassolás?!...

Következő

Egy csepp világnap és diabétesz séta...

Viszlát pánikroham!

A pánikroham egyre több és több ember mindennapjait keseríti meg, ám szerencsére már számos hatékony megoldás létezik a szorongás és az ezzel járó kellemetlen rohamok leküzdésére. Lássunk 7 szuper módszert, melyek már sokakon segítettek!

 

1. Tudatos légzés

Köztudott, hogy a stressz oldására bevethető az egyik legegyszerűbb és legősibb megoldás; a mély és tudatos légzés. A légzés problémafókuszú irányításával, a különböző légzéstechnikák alkalmazásával a hirtelen ránk törő rohamokat is enyhíthetjük vagy a gyakorlottabbak akár meg is állíthatják így a testükben lassan szétáradó pánikot. A kapkodó légzés lecsillapításának és ezzel az agy nyugalmi állapotba való visszahelyezésének trükkje pofonegyszerű: a kilégzés kétszer olyan hosszú legyen, mint a belégzés.

 

2. Meditáció

A meditáció nem csak rohanó életmód esetén vethető be, de a cikázó gondolatok lenyugtatása és a stressz leküzdése mellett a harmonikusabb mindennapok kialakításában is segítségünkre lehet. Ha pedig testileg és lelkileg is odafigyelünk magunkra, akkor kisebb az esély egy-egy pánikroham felbukkanására. Ha nem tudjuk, hogy miként kezdjünk neki a meditációnak, keressünk direkt a témával foglalkozó videókat, applikációkat, hisz kezdőként a vezetett meditáció lehet a leghasznosabb és leghatékonyabb módja annak, hogy elsajátítsuk ezt a technikát.

 

3. Stresszcsökkentő életmódváltás

Az egészségünkre és közérzetünkre negatív hatással bíró, zavaró tényezők kiiktatása is sokat segíthet a szorongás leküzdésében. A kellő pihenésnek hála az idegrendszer is sokkal kiegyensúlyozottabb lesz, míg a koffein, az alkohol és a nikotin elhagyása segíthet a szervezetnek ellazulni, megszabadulni a folytonos izgalmi állapottól. Kávé helyett például váltsunk nyugtató, harmonizáló gyógyteákra. Emellett ügyeljük a vitaminokban és nyomelemekben gazdag, változatos táplálkozásra is.

 

4. Nyugodt környezet

Érdemes lehet a környezetünkből is kiiktatni a zavaró tényezőket. Sokan a kellemes színek erejére esküsznek, míg mások az illatok hatalmában hisznek. Az aroma- és fényterápia mellett érdemes minél több természetes anyaggal, élő növényekkel körbevennünk magunkat, de ha el kell hagynunk a biztonságos menedéket, akkor sem kell kétségbe esnünk. A tömegközlekedésen ránk törő szorongást is enyhíthetjük, ha például megnyugtató, pozitív érzéseket és emlékeket felidéző zenét hallgatunk.

 

5. Akupresszúra és reflexológia

Sokan hisznek az akupunktúra erejében, de ha félünk a tűszúrástól, akkor is van megoldás. Az akupresszúrás nyomópontok masszírozása vagy a reflexológia elsajátítása is segíthet, hogy a megfelelő pontok stimulálásával csökkentsük a szervezetet ért stresszszituációk hatását.

 

6. Mozgás, mint stresszoldó

A heti rendszerességgel végzett, intenzív testmozgás – akár egy kiadós séta vagy egy rövid kocogás – is igen előnyös lehet. A mozgás során felszabaduló endorfin optimistább és felszabadultabb hangulatba hozhat minket. A szorongással küzdők esetében nem elhanyagolható tényező az sem, hogy a mozgás csökkenti a kardiovaszkuláris rizikófaktort is, mely a pánikbetegeknél magasabb az átlagnál.

 

UTÁNAJÁRTUNK:

Végre a magyarországi könyvesboltokba is megérkezett Barry McDonagh Dare című sikerkönyve, mely a hazai piacon MERJ címmel jelent meg. A tengerentúlon bestsellerré váló könyv egyedi MERJ-módszerével segít olvasóinak, hogy kiszabadulhassanak a szorongás és pánikbetegség béklyójából.

 

Heves szívdobogás, légszomj, izzadás, remegés, görcsök, szédülés, borzongás és hőhullámok… Valószínűleg már mindenki találkozott az alábbi tünetek többségével stresszes szituációban, de a szorongással, pánikbetegséggel küzdők életének mindennapjait képzik ezek a kellemetlenségek. A Publio Kiadó gondozásában megjelent kötet a sablonos önsegítő könyvektől eltérő, újszerű és gyors módszert kínál. A MERJ nem csak abban segít olvasóinak,  hogy hogyan kapják vissza életüket, de a szorongás és a negatív gondolatok személyes erőforrássá alakítására is ad tanácsokat.

 

A nyomtatott változat mellett e-könyv formátumban is beszerezhető MERJ egyedülálló módon igyekszik segíteni a szorongással, pánikbetegséggel küzdő olvasóknak, hisz a könyv mellé letölthető egy okostelefonra, illetve asztali számítógépre kifejlesztett, ingyenes applikáció, mely hozzáférést biztosít a teljesebb felépülést segítő hanganyagokhoz. Sokszor személyes támogatásra is szükség van a gyorsabb gyógyuláshoz, így a könyv hivatalos, magyar nyelvű oldalán a témához kapcsolódó coaching programhoz is lehet csatlakozni.

 

 

 

Előző

Egészséges nassolás?!...

Következő

Egy csepp világnap és diabétesz séta...

Kövess minket!