2018. Október 15. | Teréz
Előző

5 tipp a kullancsok ellen...

Következő

A diszlexia legyőzhető...

Mi lesz az alakunkkal nyaralás alatt?

Visszavonhatatlanul beköszöntött a nyár, a gyerekeknek is véget ért az iskola. Nyaralásra mindenki szeretne a legjobb formájában elutazni, ott picit kiengedni, utána pedig visszaszerezni a súlyát, esetleg tovább fogyni. A jó hír az, hogy ez korántsem lehetetlen, csak néhány egyszerű szabály kell betartanod hozzá. Dr. Farkas Kitti, aneszteziológus, intenzív terápiás szakorvos tippjei a nyári alakunkért.

 

1. A nyaralás előtti időszak legfontosabb szabálya: rendezzük az anyagcserénket!

Ha jól működő anyagcserével indulunk nyaralni, nem kell görcsölni a szabi alatt. Nyugodtan ellazulhatunk, ha kerüljük az extrémitásokat, akkor nem fogunk sok súlyfelesleget felszedni. A vakáció után pedig könnyedén fogjuk leadni azt, ami esetleg felszaladt. Egy szakszerű, 2-4 hetes diétát ezért érdemes végigcsinálni a szabadság előtt.

 

2. A nyaralás alatti időszak legfontosabb szabálya: érezzük jól magunkat!

A nyaralás fél egészség! Vakáció idején ne gondoljunk a hízásra és a fogyásra! Gondoljunk arra, hogy egyetlen plusz kiló zsír felszedéséhez 9000 plusz kalóriát (ez kb. 14 nagy sajtos-tejfölös lángos) kell bevinni, azon túl, amit elégetünk. A plusz kilók leginkább a fokozott vízmegkötésből adódnak. Ugyanis nyaralás alatt bővebben fogyasztunk szénhidrátot, ami emeli az inzulin szintünket és ez a szervezetünkben vízmegkötést okoz. Nehéz tehát a nyaralás alatt jelentősen elhízni. De ha megfogadják a tanácsaim, ez a nyaralás után gyorsan le is fog menni. A vakáció ezért sem a diétázás ideje, de bőven ad lehetőséget az egészséges táplálkozásra. Ilyenkor nem kell számolgatni a kalóriákat: ehetünk többet, de együnk jobban és változatosabban is, mint a hétköznapokon.

- Félpanziós ellátás esetén fehérjében gazdag reggelit válassz.

- Az ebéd legyen a legbőségesebb étkezés, ekkor már nyugodtan ehetünk szénhidrátot is.

 - Az ebédet követő órákban a legjobb „bűnözni”, például fagyizni, nassolni, vagy desszertet enni.

- Este fogyasszunk könnyebb ételeket, és kevesebb szénhidrátot, mint ebédre.

- Lehetőleg vacsora után már ne együnk desszertet.

- A nyaralás arra is jó, hogy többet mozogjunk! A szabadság lehetőséget ad a nagyobb fizikai aktivitásra. Legyünk aktívabbak, és maradjunk azok a nyaralás után is.

- Engedlük el magunkat, de ne hagyjuk el magunkat! Fejben dől el, hogy mi történik a testünkkel. Nyaralás alatt fizikailag aligha tudunk túlságosan elhízni, de elindulhatunk a hízás lejtőjén. Arra az egyre figyeljünk, hogy ez ne történjen meg. Találjuk meg a kiegyensúlyozott középutat. A nyaralás azért van, hogy kilengjünk, de azért hintáról ne essünk le!

 

3. A nyaralás után a legfontosabb szabály: ami Vegasban történt, maradjon is Vegasban!

Ha jól működő anyagcserével indultunk nyaralni, nem kell izgulni a szabi után sem. Ne bánjuk, ha felszedtünk pár kilót, ami történt, megtörtént. A lényeg, hogy nyaralás után ne induljunk el a lejtőn, hanem térjünk vissza a normál kerékvágásba.

Közvetlenül nyaralás után nem szabad diétába kezdeni. Ha sokat ettünk és ittunk, tartsunk egy-két átvezető napot, és utána rendezzük az anyagcserénket.

Előző

5 tipp a kullancsok ellen...

Következő

A diszlexia legyőzhető...

Kövess minket!