2017. Július 22. | Magdolna
Előző

Zenészek fesztiváldivatja...

Következő

Az én világom...

Az órák megaünnepe

A BaselWorld az órák megaünnepe. Idén az okosórák, a független órakészítők és a japán órák előretörése figyelhető meg, de a hagyományaikat büszkén őrző svájci órák és a divattrendeket meghatározó globális divatmárkák is hozták megszokott teljesítményüket.

 

A bázeli nemzetközi órakiállítás a világ legfontosabb és legnagyobb időmérőkhöz kapcsolódó eseménye. A legkiemelkedőbb világmárkák évről-évre ilyenkor mutatják be féltve őrzött, legtitkoltabb technológiai újításaikat a szakmának és a nagyközönségnek. A következő év üzleti és design trendjei is itt születnek meg.

 

A minimál ismét szép, és mindig szép

Az esemény eredetileg a svájci órák nagy seregszemléjének indult, de folyamatosan bővítették a meghívottak körét olasz, angol, francia és amerikai márkákkal, majd jöttek a távol keleti nagyágyúk is. Szakmai források szerint is az utóbbi évek egyik legjelentősebb szakmai beszédtémája a letisztultságban és mechanikában verhetetlen Grand Seiko előretörése. A Seiko luxusmárkája a  Grand Seiko már 2014-ben nagydíjas lett a GPHG-n, de a vájt fülűek által ismert óramodell 2017-től levált a Seiko márkáról, és kizárólag önálló brandként jelenik meg. Ez azt is kifejezi, hogy a márka globálisan is állandósította meghatározó szerepét a luxusmárkák élvonalában. A patinás vállalat 136. éves fennállásának megünnepléseként a mechanikus órák egyik csúcskategóriás modelljét, Grand Seiko platina limited editiont például csak 136 példányban készítik majd, ára közel 12 millió Ft körül alakul, míg a Gold kiadás már 6,7 millió Ft körül elérhető lesz.

 

Függetlenek, hibridórák, okos zsebórák és fizetőórák új világa

A független óragyártók idén külön kiállítási csarnokot kaptak, ami fémjelzi a kisebb, de különleges márkák térhódítását. A feltörekvő, ambiciózus márkák és designerek is idén külön találkozási lehetőséget kaptak, amely eredménye minden bizonnyal új különleges márkák és kreációk lesznek a jövőben. Az idei eseményen szembetűnő volt az okosórák további látványos előretörése, a jelentős divatmárkák növekvő arányban terveznek okosórákat vagy hibridórákat, az egyik mobiltelefongyártó okos zsebórával is megjelent, sőt, már előkészületben az első kapcsolat nélküli fizetést lehetővé tevő óra is. Fontos megjegyezni, hogy bár innovatívak, de rengeteg gyermekbetegségtől szenvednek ezek a modellek, többek között folyamatos töltést igényelnek, és még korántsem gazdaságos az energiafelhasználásuk.

 

A Djokovic Grand Slam trófeák egy különleges óradesign-ban

Nehéz kiemelni óramodelleket ebből a hatalmas kavalkádból, de megérdemli a figyelmet a két új Astron GPS Solar óra is, amelyek ismert és figyelemreméltó képessége, hogy egyetlen gombnyomással pontosítják magukat a föld összes időzónájához a világ bármely pontján, kizárólag a fény erejét használva. A Djokovic négy Grand Slam győzelmére emlékező limited edition modell különösen népszerű lehet majd a gyűjtők körében, mivel megjelenése magában foglalja a verseny négy helyszínét, de még a fű mintázata és a pontelszámolás is szellemesen megjelenik az óra dizájnjában egy sajátos „Love, 15, 30 és 40” kiosztás formájában.

 

Koktélok és órák

Az élet élvezetének tisztelete és az időtlen hagyományok egyaránt megjelennek a harmadik kiemelt óramodellben. A Presage kollekció magán hordozza a mechanikus órakészítés évszázados tapasztalatának és a házon belüli gyártás előnyeit. A kollekció új modelljei közül nyolcat egy-egy koktél meghatározó színvilága inspirált, az Enamel sorozat négy tagja pedig zománc számlappal büszkélkedhet. Manhattan, Margerita vagy Martini? A választás az olvasóé vagy a vásárlóé.

 

Gödörben a svájci óraipar?

A Bloomberg elemzése szerint az éves szinten 20 milliárd dolláros exporttal bíró svájci óraipar megpróbáltatásai 2016 elején látványossá váltak. A hosszú távon gondolkodó japánok ma már a svájciak saját fegyverében is a csúcsra kerültek, a SEIKO mechanikus órák készítésében a világ három legjobbjának egyikévé vált. A svájci luxusórák csillogó világa, hírességei ma kevésbé vonzóak az internet-demokrácián felnőtt Y és Z generációk számára, akikhez sokkal inkább a kézműves milliővel és újszerű, alulról építkező marketinggel lehetne szólni.

 

Előző

Zenészek fesztiváldivatja...

Következő

Az én világom...

Kövess minket!