2018. December 14. | Szilárda
Előző

Nagybányai művészportrék...

Következő

A Világ Múmiái...

Svájci szürrealizmus

Zürich erős kulturális irányzatokkal rendelkező városként otthont adott művészeknek a 19. és 20. században, onnan indult a dadaizmus és annak lezárultával, az első világháború után a szürrealizmus is megvetette magát.

 

A festészetben, ha szürrealizmusról beszélünk, akkor elsősorban Picasso, Max Ernst, Joan Miró, Salvador Dali, Yves Tanguy neve jut eszünkbe, de mellettük megjelenik Paul Klee svájci festő is a sorban, aki a szürrealista festészet meghonosítója a német ajkú területeken. A művészek szenvedélyesen keresték a módszereket az ártatlanság és a szabadság megtalálására. Az első világháború után az álmok és a képzelet kapott szerepet. 

 

De vajon a franciaországi mozgalom mellett létezik-e valódi svájci szürrealizmus? A kérdésre a választ az első nagy, mintegy hatvan svájci művészt felvonultató, közel négyszáz munkájukat bemutató átfogó kiállítás adja meg. A kiállítás volumenét az is mutatja, hogy kilenc tematikus teremben követhetjük végig, hogyan hatottak a szürrealista képi meglátások a mai művészetre, a jelen svájci kortárs művészeire.

 

Nem mehetünk el amellett sem, hogy a kiállításnak két magyar vonzata is van. A Kukri gyűjtemény - Erika és Imre Kukri magyar származású gyűjtők - három képe látható a tárlatban. Sonja Sekula festőművésznő kettő és Max von Moos festőművész egy alkotása. A New Yorkban is befutott Sonja Sekura édesapja pedig hazánk szülötte volt.

 

Helyszín és időpont: Aarau, Aargauer Kunsthaus, 2018. szeptember 1 – 2019. január 2.

 

Előző

Nagybányai művészportrék...

Következő

A Világ Múmiái...

Kövess minket!